וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם הפיוס הפלסטיני: אבו מאזן נפגש עם חאלד משעל

זו פגישתם הראשונה של השניים מאז ינואר 2013. במקביל, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, מסתייג מהקביעה לפיה ממשלת האחדות תכיר בישראל

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל – דוחה, קטר, 5 במאי 2014. רויטרס
חאלד משעל ואבו מאזן, היום בפגישתם בדוחה בירת קטאר/רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) נפגש בקטאר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. השניים נועדו בצהריים (שני) בבירה דוחה, כדי לדון ביישום הסכם הפיוס שנחתם בין חמאס ובין פתח. קודם לכן, עבאס נפגש עם אמיר קטאר, שייח תמים בן חמד אל-ת'אני.

דובר חמאס, חסאם בדראן, אמר כי הפגישה בין מנהיג חמאס לנשיא הפלסטיני "התנהלה באווירה חיובית", ולדבריו שני האישים שוחחו על הפיוס הפלסטיני, דנו בגיבוש עמדה מדינית ושוחחו על דרכי המענה "לאתגרים השונים".

עבאס ומשעל נפגשו בפעם האחרונה בקהיר בתחילת 2013. ראש הממשלה נתניהו הגיב בזעם לפגישה ואמר בשעתו כי "אבו מאזן מעניק חיבוק לטרור".

מתרבים הדיווחים לפיהם חמושי חמאס לא יתפרקו מנשקם

בתוך כך, מסתמן שסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, מסתייג מאמירתו של עבאס לפיה ממשלת האחדות הפלסטינית תקבל עליה את עקרונות הקוורטט (הכרה בישראל ובהסכמים החתומים עמה).

בראיונות שהופיעו בכלי התקשורת הערביים ובסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה", אמר אבו מרזוק כי "הממשלה שהוחלט על הקמתה היא ממשלת הסכמה לאומית, ואין לה תכנית מדינית. באשר לדברים שאמר הנשיא עבאס, הנוגעים להתחייבויות הממשלה הבאה, הרי שהדברים לא היו בהסכמה, ונבהיר לו את זה".

חמאס הבהיר כמה פעמים בימים האחרונים כי אין בכוונתו להכיר בישראל או בהסכמים עמה, אולם נמנע מלהתייחס לממשלת האחדות שעבאס יעמוד בראשה. אבו מרזוק שב והתייחס לסוגיית פירוק הזרוע הצבאית של החמאס מנשקה, ואמר שהנושא כלל אינו על הפרק. ב-48 השעות האחרונות, הופיעו כמה דיווחים שבהם נטען על ידי אנשי החמאס כי אף חמוש בעזה לא יפורק מנשקו ולא יסור למרותו של הנשיא הפלסטיני. כלומר, עד לבחירות לפחות לא יירשם שינוי בשטח באשר לשליטת חמאס ברצועה.

חמאס יבטל את החרם על עיתון המודפס במזרח ירושלים

עסאם אל-דעאליס, אחד מיועציו של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה, אמר כי זהויותיהם של חלק מהשרים בממשלה הבאה כבר נקבעו, והוסיף שהוחלט על השבת 3,000 מחיילי כוחות הביטחון הפלסטיניים לרצועת עזה. לדבריו, מדובר "בבסיס טוב לדיונים הנוכחיים". אל-דעאליס אישר בנוסף כי בכיר פתח, עזאם אל-אחמד, יבוא השבוע לרצועת עזה כדי לדון בהרכבת ממשלת האחדות.

בעניין אחר, ממשלת חמאס הודיעה כי תאפשר להפיץ בעזה את העיתון הפלסטיני "אל-קודס", המודפס במזרח ירושלים, שבע שנים אחרי שנאסרה הכנסתו לרצועה. "אל-קודס", היומון הנקרא ביותר בקרב הפלסטינים, הוחרם ברצועה אחרי שחמאס השתלט על עזה ב-2007.

*בהכנת הידיעה השתתף אבי יששכרוף.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully