וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: "אובמה קוף שחור ומגעיל, מקומו בגן חיות"

דיווחים של סוכנות הידיעות בפיונגיאנג, שלא הופצו באנגלית, צוטטו ככאלה המתארים בגזענות מכוערת במיוחד את נשיא ארה"ב: "אין לו את המאפיינים החיצוניים הבסיסיים של בן אנוש"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת עיתונאים בסיומה של ועידת הגרעין בהאג, 25 במרץ 2014. רויטרס
תואר כ"קוף שחור ומגעיל". נשיא ארה"ב ברק אובמה/רויטרס

סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הרשמית (KCNA), שהיא כמובן שופרו של המנהיג קים ג'ונג און, תקפה בימים האחרונים בגזענות נדירה אפילו במונחים מקומיים את נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. בשתי ידיעות שפרסמה הסוכנות בקוריאנית, ואשר לא תורגמו לאנגלית, נטען, כך לפי עיתונאי ותיק המסקר את הפרות זכויות האדם בקוריאה הצפונית, כי לנשיא אובמה יש "צורה של קוף, שנותר מאחור בעוד האנושות התפתחה במשך מיליוני שנים". בדברים שצוטטו על ידי "וושינגטון פוסט" נכתב עוד כי אובמה הוא "יציר כלאיים שדמו לא ברור".

עוד חדשות מהעולם:
אינדיק: "הבנייה בהתנחלויות תוביל לאסון היסטורי"
הבדלנים מתעלמים מפוטין: משאל העם יתקיים כמתוכנן
סוריה: פיצוץ אדיר החריב מלון של צבא אסד בחאלב

ההתייחסויות הגזעניות נאמרו כחלק מדיווח מקומי על ביקורו של אובמה בקוריאה הדרומית בשבוע שעבר. בין היתר, הוא כונה גם "ליצן", ותואר כמי "שאין לו אפילו את המאפיינים הבסיסיים של ההופעה החיצונית של בן אנוש". חומרתן של ההתבטאויות הוציאו גם את וושינגטון משלוותה, שבניגוד לאופן שבו היא נוהגת על פי רוב, בחרה שלא להתעלם מההערות. דוברת המועצה לביטחון לאומי, קייטלין היידן, אמרה: "ההתבטאויות הללו של התקשורת בקוריאה הצפונית, הנשלטת על ידי הממשלה, מכוערות באופן מיוחד".

"גן חיות באפריקה יהיה מושלם עבורו"

בכתבה אחרת של הסוכנות, שצוטטה על ידי אתר אינטרנט העוקב אחר הנעשה בקוריאה הצפונית, צוטטו כמה פועלים צפון קוריאנים, שהביעו את דעתם על הנשיא האמריקני. אחד מהם אמר: "המראה של אובמה מגעיל אותי", ואף הוסיף: "כשאני מסתכל עליו מקרוב, אני מבין שהוא נראה כמו קוף אפריקני שחור, עם נחיריים חלולים, פה נפוח ואוזניים שעירות. הוא מתנהג בדיוק כמו קוף שאוכל כל דבר, לא רק מהרצפה אלא גם מהעצים". הפועל המשיך: "גן חיות באפריקה יהיה המקום המושלם עבור אובמה. שם הוא יוכל ללקט פירורי לחם שיזרקו לו המבקרים".

אין זו הפעם הראשונה, גם לא בעת האחרונה, שהמשטר בקוריאה תוקף דרך סוכנות הידיעות שלו את המערב במלים מכוערות במיוחד. לפני כמה שבועות היא התייחסה לנשיאת קוריאה הדרומית, פארק ג'ן-הייאה כ"זונה", ולאובמה קראה "הסרסור שלה", שכן הוא "הבריון שמרביץ למי שהיא לא אוהבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully