וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: פיצוץ אדיר החריב מלון של צבא אסד בחאלב

כמות גדולה של חומרי נפץ הוטמנו במנהרה, והתפוצצו מתחת למלון "מצודת קרלטון", שבו התאכסנו חיילים מצבא אסד. מניין ההרוגים בפיגוע טרם התברר

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

הטלוויזיה הרשמית של סוריה דיווחה הבוקר (חמישי) על "פיצוץ ענקי" בעיר חאלב שבצפון המדינה. הפיצוץ החריב מלון גדול על יושביו ומוטט כמה בניינים סמוכים, באזור הנמצא בשליטת הכוחות הנאמנים לנשיא בשאר אסד.

כלי תקשורת ערביים דיווחו על הרוגים רבים בפיגוע, שאירע ליד מתחם העיר העתיקה של חאלב. עדי ראייה אמרו כי חומרי נפץ שהוטמנו במנהרה התפוצצו מתחת למלון "מצודת קרלטון", שבו התאכסנו לאחרונה חיילים רבים של הצבא הסורי.

"הארגון הסורי לזכויות אדם", רשת היושבת בלונדון ומרכזת דיווחים על מלחמת האזרחים בסוריה, דיווחה כי "החזית האיסלאמית" - ברית קיצונית שהתפלגה מאל-קאעדה - לקחה אחריות על הפיגוע.

בחודשים האחרונים, הפך שימוש במנהרות נפץ לשיטה המועדפת על המורדים, לביצוע פיגועים נגד אנשי השלטון. אתמול פורסם סרטון המתעד פיצוץ אדיר בבסיס באידליב, בו נהרגו 40 חיילים.

חאלב, העיר הגדולה ביותר בסוריה, הייתה מרכז תעשייתי ומסחרי חשוב עד פרוץ מלחמת האזרחים במדינה ב-2011. כיום השליטה בה נחלקת בין קבוצות שונות של מורדים, ובין מיליציות הנאמנות לשלטון.

בחצי השנה האחרונה, מטוסי חיל האוויר של צבא סוריה מטילים חביות נפץ על המורדים בחלב, בעוד כוחות קרקע מנסים להבקיע דרך מבעד לשכונות בהם מתבצרים המתנגדים לאסד.

חיילים סורים ששוחררו מהשבי רצים לעבר עמיתיהם בשכונת בוסתן קסר – חאלב, 7 במאי 2014. רויטרס
חיילים סורים ששוחררו מהשבי בחאלב, רצים לעבר עמיתיהם, אמש/רויטרס

ביומיים האחרונים מתפנים המורדים ממעוזם האחרון בעיר חומס, באוטובוסים העוזבים את העיר העתיקה. זאת, במסגרת הסכם שביתת אש שנחתם בגישור של האו"ם, במהלכו התחייבו המורדים לשחרר חיילים שלקחו בשבי בכמה ערים.

לפחות ארבעה אוטובוסים יצאו אתמול לאזור שבשליטת המורדים בצפון סוריה. בכך מסתמנת סופה של נוכחות המורדים בלב העיר, שבעבר נקראה "בירת המהפכה" נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד. בתוך כך, המורדים פתחו את הדרכים המובילות לשתי עיירות שיעיות בצפון, נובול וזהרה, ובכך אפשרו העברת סיוע הומניטרי.

כ-1,200 פעילים הצהירו שיעזבו את חומס לאחר שנתיים של מצור וטקטיקת "הרעבה או כניעה" מצד צבא אסד. בין המורדים, קבוצות קיצוניות המזוהות עם אל-קאעדה, כמו ג'בהת אל-נוסרה ופלגים איסלאמיסטיים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully