וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בירת המהפכה" נפלה: המורדים הסורים מתפנים מחומס

לאחר שנתיים של מצור, כ-1,200 חמושים בעיר, בהם פעילי ג'בהת אל-נוסרה, הועברו באוטובוסים לצפון סוריה, במסגרת הסכם הפסקת אש. "קראנו להסרת המצור - אך לא הייתה תגובה"

כוחות המורדים מתפנים מהעיר העתיקה של חומס, מאי 2014. טוויטר, צילום מסך
"מאוד עצובים ממה שקורה היום". הפעילים עולים לאוטובוס בעיר העתיקה של חומס/צילום מסך, טוויטר

כוחות המורדים החלו היום (רביעי) להתפנות ממעוזם האחרון בעיר חומס – כך דווח על ידי ארגון זכויות אדם סורי הפועל מלונדון ואושר על ידי מושל העיר. בשעות האחרונות, אוטובוסים הנושאים את החמושים החלו לעזוב את העיר העתיקה של חומס, במסגרת הסכם שביתת אש שנחתם בגישור של האו"ם.

לפחות שני אוטובוסים הגיעו עד כה לאזור שבשליטת המורדים בצפון סוריה. בכך מסתמנת סופה של נוכחות המורדים בלב העיר שבעבר נקראה "בירת המהפכה" נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד. בתוך כך, המורדים פתחו את הדרכים המובילות לשתי עיירות שיעיות בצפון, נובול וזהרה, ובכך אפשרו העברת סיוע הומניטרי.

מלחמת האזרחים בסוריה - הכותרות האחרונות:
תיעוד: פיצוץ אדיר בבסיס צבא אסד הרג 40 חיילים
הכירו את השניים שהעזו להגיש מועמדות מול אסד
מיוחד | עדות מהשטח על זוועות המלחמה בסוריה

כוחות המורדים מתפנים מהעיר העתיקה של חומס, מאי 2014. טוויטר, צילום מסך
הטקטיקה של צבא אסד עשתה את שלה? האוטובוסים יוצאים מחומס, היום/צילום מסך, טוויטר

1,200 הפעילים עוזבים את העיר לאחר שנתיים של מצור וטקטיקת "הרעבה או כניעה" מצד צבא אסד. בין המורדים, קבוצות קיצוניות המזוהות עם אל-קאעדה, כמו ג'בהת אל-נוסרה ופלגים איסלאמיסטיים נוספים.

פעיל אשר זיהה את עצמו כ"אבו יאסין אל-חומסי" מסר כי כל החמושים וחלק מהאזרחים בעיר צפויים לעזוב אותה במהלך היום, והוסיף כי הם יילקחו לעיירות תלביסה וא-דאר אל-כבירה שבצפון המדינה. המפונים הורשו לקחת עמם את הנשק האישי ושק עם חפצים. כמו כן, אושר להעלות משגר רימונים ותת-מקלע לכל אוטובוס.

"אנחנו עצובים מאוד ממה שקורה היום", אמר אל-חומסי, "המשכנו לקרוא לקהילה הבינלאומית לפעול להסרת המצור – אך לא הייתה תגובה. איבדנו מעל 2,000 שאהידים במהלך השנתיים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully