וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהרצל פגש את טולסטוי: חוזה המדינה כסלבריטאי

בשבוע הבא יעמוד אלבום עם הקדשות אישיות ומרגשות של חוזה המדינה למכירה פומבית. האלבום היה שייך במקור לאוסטרי שנהג לאסוף חתימות של מפורסמים. המחיר ההתחלתי: 7,000 דולר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מי שאין לו רעיון שעבורו הוא מוכן למות, אינו ראוי לחיות". בנימין זאב הרצל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלבום חתימות והקדשות אישיות מאת גיבורי התרבות ואנשי הרוח של המאה ה-19 שנחשף לאחרונה, מגלה כי בנימין זאב תיאודור הרצל, מלבד היותו מדינאי חלוצי ובעל חזון בשירות הציונות, היה ידוען ודמות פופולרית למדי בתקופתו בקרב קהלים שוחרי תרבות. באלבום מופיעה חתימה משנת 1900 והקדשה חגיגית בכתב ידו המקורי של הרצל בגרמנית המשובצת לצד 121 חתימות והקדשות אישיות. האוסף יעמוד בשבוע הבא למכירה פומבית בבית המכירות הפומביות "קדם" בירושלים.

עוד בוואלה! חדשות:
האיש שקעקע על גופו את סיפורה של המדינה
אדלשטיין: "ישראל היא פלא אזרחי"
לא תאמינו איך הונף דגל ישראל בפעם הראשונה

אלבום החתימות וההקדשות היה שייך לאוסטרי בשם זיגמונד מילך, שנהג לאסוף חתימות של מפורסמים בני תקופתו. בין החותמים מצויים שמות של גדולי התרבות והאמנות של המאה ה-19, כמו הסופר הרוסי לב טולסטוי, מחבר יצירת המופת "מלחמה ושלום"; המלחין זיגפריד וגנר, בנו של ריכרד וגנר המפורסם והשנוי במחלוקת; מלחין האופרות האיטלקי ג'וזפה ו?רדי; המלחין הגרמני ריכרד שטראוס; שחקני התיאטרון האוסטרי הלאומי ("הבורגתיאטר" בווינה בו הוצגו הצגותיו של הרצל); זמרי אופרה ורבים נוספים. את החתימות שהשיג מילך הוא נהג לבשם ולשמור בקפידה.

קדשה חתומה בכתב ידו של בנימין זאב הרצל משנת 1900. בית המכירות הפומביות "קדם",
הקדשה חתומה שכתב הרצל ב-1900/בית המכירות הפומביות "קדם"

נדמה כי הרצל, מצידו, חש בנוח עם תפקיד הידוען. בניגוד לכמה מהסופרים והמלחינים שבחרו לשרבב את חתימתם לאלבום באופן סתמי, הוסיף הרצל לחתימתו הקדשה מעוררת השראה. בדבריו למילך, אותו כלל לא הכיר, כתב: "מי שאין לו רעיון שעבורו הוא מוכן למות, אינו ראוי לחיות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"ההתעניינות בהרצל רק גוברת"

בנימין זאב תיאודור הרצל, נולד בשנת 1860 בבודפשט. הוא הפך לדמות מוכרת במדינות אירופה בזכות פעילותו הענפה ככתב בכמה עיתונים, ובייחוד בעקבות סיקורו את משפט דרייפוס. הוא אף הקים עיתון להפצת רעיונות הציונות, לו הוא קרא "די וולט" (העולם). הרצל התפרסם גם בשל המחזות שכתב, כמו "הגטו החדש", שעסק בלבטיו של צעיר יהודי המעוניין לשמור על זהותו היהודית, ומאידך לעמוד זקוף קומה בעולם המודרני. שתדלנותו עבור החזון הציוני בקרב גורמים פוליטיים רבי כוח אותו ברחבי העולם, תרמה אף היא לפרסומו העולמי; בין השאר הוא נפגש עם ראש ממשלת אוסטריה, הסולטאן הטורקי וקיסר גרמניה וילהלם השני.

בשנים האחרונות צצות עוד ועוד הקדשות שהרצל נהג לכתוב למעריציו. לאחרונה אף נמכרה פתקית בכתב ידו של הרצל בסכום של 100,000 דולר. לשון ההקדשה של פתקית זו אף הוא רווי רגש והשראה: "את שאדם באמת רוצה, עליו לחלום, להרהר, לספר ולהוציאו לפועל". אבק הכוכבים ההרצליאני שדבק באלבום של זיגמונד מילך מעמיד את מחירו ההתחלתי על 7,000 דולר. מרון ארן, מבעלי בית המכירות "קדם" בירושלים, סיפר כי "בשנים האחרונות אנו מוצאים התעניינות הולכת וגוברת בפרטים ציוניים, ובפרט כאלה הנוגעים לחוזה המדינה הרצל, גם בקרב מי שאינם אספנים. זוהי הסיבה לכך שהחלטנו להקדיש במכירה הקרובה פרק מיוחד לפריטים הקשורים להרצל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully