וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל, שלומי וגל: האחרונים שנכנסו למשפחת השכול

4.5.2014 / 23:00

משפחותיהם של סרן טל נחמן, רב-סמל שלומי כהן וסמל-ראשון גל קובי - שנהרגו בפעילות מבצעית, נוספו בשנה החולפת למשפחת השכול הישראלית, המונה 23,169 משפחות חללים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
57 חללים נוספו בשנה האחרונה, בהם רב-סמל שלומי כהן, סרן טל נחמן וסמ"ר גל קובי)/מערכת וואלה!, צילום מסך

23,169 חללים נפלו במערכות ישראל ובפעולות איבה מאז קום המדינה. במהלך השנה החולפת נוספו לרשימה 57 חללים נוספים. 57 משפחות בישראל נוספו למשפחת השכול, בהן משפחותיהם של סרן טל נחמן, רב-סמל שלומי כהן וסמל-ראשון גל קובי - מאחרוני חיילי צה"ל שנהרגו בפעילות מבצעית בשנה החולפת. אלה סיפוריהם.

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
נתניהו: "לא היינו כאן ללא גיבורי האומה שמסרו נפשם"
הדליקו נר בפייסבוק לזכר הנופלים במערכות ישראל
עצרת הזיכרון הממלכתית מהכותל המערבי

בפברואר 2014 התבשרה משפחת נחמן על מותו הטראגי של בנם, סרן טל נחמן - קצין חיל האיסוף הקרבי שנהרג מירי כוחות צה"ל במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. האירוע עורר זעזוע בצה"ל שבעקבותיו הורה מפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן, על תחקיר נרחב שבעקבות ממצאיו הורה על הדחת מפקדים שהיו אחראים לשורה של כשלים.

סרן טל נחמן, שנהרג הלילה מירי צה"ל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. ינואר 2014. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
סרן טל נחמן/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

סרן נחמן התנדב ויצא לפעילות המבצעית שבה מצא את מותו כחייל ולא כמפקד. "אחד החיילים שאמור היה לצאת לפעילות חלה, וטל התנדב למשימה", אמר מפקד חיל האיסוף הקרבי, תת אלוף גיא בר לב. "זה רק מראה לך מי הוא היה. קצין מחליף חייל". תא"ל בר לב סיפר כי סרן נחמן אמור היה לפקד על נגמפו"פ - כלי ממוגן לאיסוף מודיעין טקטי, "אז הוא חשב שכדאי לצאת לפעילות ולצפות מהצד כדי לראות איך מפעילים את הכלי. זה הכול התאים ביחד. וזהו, הוא השתרש בכוח".

פקודיו של סרן נחמן העריצו אותו. לאחר מותו סיפר אחד מחייליו לאמו כי הוא קיבל עונש ריתוק לבסיס, ובנה החליט להישאר שבת בבסיס כדי שהחייל יוכל לצאת לביתו. "זה חייל וזה קצין, ולמרות זאת הוא השאיר את עצמו בבסיס כי הבין שהחייל חייב לצאת", סיפר תא"ל בר לב. "הוא הביא לחיילים נזקקים מוצרי חשמל, הוא ממש דאג להם, והם מצדם העריכו אותו מאוד, את הדרך שבה ביצע משימות. הם האמינו בו ובצניעות שלו".

מפקד חיל האיסוף הקרבי סיפר כי סרן נחמן "היה אצלי בוועדת סרנים שלושה שבועות לפני האירוע הטראגי. בסוף הוועדה החלטנו לקדם אותו. אומרים את זה על כולם, אבל באמת חשוב לי להדגיש שהוא היה קצין מיוחד. זה פשוט מדהים לגלות עליו כל הזמן סיפורים יוצאי דופן, ואמרתי את זה להורים שלו. הוא דילג בכל גדוד 'נשר'. מדהים איך כל הגדוד ידע מי זה, כל הגדוד הכיר אותו. הוא היה קצין מוכשר ומקצועי שדואג לחייליו". תא"ל בר לב הוסיף: "ככל שאתה לומד עליו יותר אתה מתרשם ומתרגש יותר. לא סתם הוא קיבל מצטיין מאלוף פיקוד הדרום".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

יוזמה, נחישות ומקצועיות

"לא זכיתי להעניק לו את תעודת ההצטיינות כפי שהיה נכון וראוי", אמר מפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן במעמד הטקס שבו העניק את תעודת ההצטיינות לבני משפחתו של סרן נחמן לאחר מותו. "טל, קצין ביחידת האיסוף הקרבי של אוגדת עזה הומלץ על ידי מפקדיו כקצין מצטיין על מה שהם ציינו: גילוי יוזמה, נחישות ומקצועיות תוך הפגנת מחויבות ודוגמה אישית". אלוף תורג'מן פנה לבני משפחתו של הקצין, ואמר: "נסי, סימה, דור ועומר, אין נחמה בפי, רק חיבוק חזק וכואב והרבה הערכה וצער על הפרח שגידלתם ונקטף בטרם עת". תא"ל בר לב אמר כי סרן נחמן בלט מבין שאר קציני היחידה בזכות "הדרך שבה הוציא לפועל את המשימות המבצעיות. הוא היה יורד לפרטים הקטנים ביותר, היה מקצוען בתחום שלו".

שלומי כהן שנהרג בתקרית הירי בראש הנקרה יחד עם אשתו מעיין. דצמבר 2013. באדיבות המשפחה
רב-סמל שלומי כהן ורעייתו/באדיבות המשפחה

כחודשיים לפני מותו של סרן נחמן, בדצמר 2013, נהרג בגבול לבנון רב-סמל שלומי כהן, ששירת בבסיס חיל הים בראש הנקרה. רב-סמל כהן שחזר ממשימה בבסיס חיפה, נסע סמוך מאוד לגבול לבנון, דקות ספורות לפני כניסתו לבסיס. חייל צבא לבנון, שבדיעבד התברר כי הושפע מתעמולה של ארגוני ג'יהאד עולמי, ירה לעבר כהן ופגע בו. כהן פונה על ידי כוח צבאי לבית החולים בנהריה, שם נקבע מותו. מפקדיו בחיל הים סיפרו על נגד מקצועי ואחראי שהחל את שירותו כעתודאי. משרדו היה עטור סמלי יחידות שונות בחיל הים וחבריו לשירות סיפרו כי אהב מאוד את הצבא והצהיר בכל הזדמנות כי הוא רואה את עתידו בצה"ל. בשבוע בו נהרג היה אמור שלומי לצאת לחופשת שבת. הוא הותיר אחריו אישה וילדה, בת עשרה חודשים בלבד, הורים ושני אחים.

גל נהרג מירי צלף פלסטיני: "הלב הכי רחב בעולם". שלומי גבאי
סמ"ר גל קובי/שלומי גבאי

בחודש ספטמבר 2013 נפגע במהלך פעילות מבצעית בחברון לוחם חטיבת גבעתי, סמ"ר גל קובי, מירי שאירע סמוך למערכת המכפלה. הניסיונות להצילו אותו עלו בתוהו. גם כיום מפעילים שירות הביטחון הכללי וצה"ל מאמצים כבירים כדי לאתר קצה חוט שיוביל לפענוח המקרה. על אף האיפול המלא שהוטל על הפרשה ניתן לומר כי נערכו בדיקות נרחבות בגזרה ובדיקות מעבדה כדי לשלול אפשרויות שונות. החקירה מתמקדת בפיגוע שיזם צלף פלסטיני מטווח של מאות מטרים ממקום האירוע. סמ"ר קובי הוגדר על ידי מפקדיו וחבריו לנשק כלוחם צנוע ושקט, חביב מאוד על חבריו. הוא גדל בטירת הכרמל והוגדר על ידי מוריו בבית הספר "שיפמן" כתלמיד מצטיין. קובי הותיר אחריו זוג הורים, סמדר ועובד, ושני אחים קטנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully