וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא היינו כאן ללא גיבורי האומה שמסרו נפשם"

ראש הממשלה השתתף בעצרת ארגון "יד לבנים" וציין את חללי מערכות ישראל שנפלו במלחמות ישראל. בשעה 20:00 תישמע צפירה ברחבי הארץ לזכרם של 23,169 החללים

צילום: עומר מירון, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (ראשון) בעצרת זיכרון לחללי מערכות ישראל של ארגון "יד לבנים" שהתקיים בירושלים ואמר כי "לא היינו כאן אלמלא נכונותם של גיבורי האומה למסור את נפשם כדי שנהיה כאן", בהתייחס לנופלים. "האמת הפשוטה והתמציתית ביותר היא זו: לא היינו כאן אלמלא קורבנם", אמר נתניהו, ששכל את אחיו יוני במבצע אנטבה, והוסיף כי: "במהלך שנות גלותנו פשוט טבחו בנו. השוני הגדול בתקומת ישראל היא היכולת שלנו להעמיד בנים ובנות שיגנו עלינו".

בתוך כך, בצה"ל ובמשטרה נערכים לערב יום הזיכרון החל היום, שבמסגרתו צפויים טקסים ואירועים שונים ברחבי הארץ לזכר 23,169 החללים שנפלו במערכות ישראל ובפעולות איבה מאז קום המדינה. בשעה 20:00 תושמע בכל רחבי המדינה צפירה בת דקה שתציין את פתיחתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

עוד על יום הזיכרון:
ראש הממשלה נתניהו הדליק נר לזכר אחיו יוני
יום הזיכרון 2014: 23,169 חללים מאז קום המדינה
שר הביטחון הדליק בפייסבוק נר לזכר הנופלים

טקס יום הזיכרון בהר הרצל, אפריל 2012. עומר מירון
57 חללים נוספו בשנה האחרונה/עומר מירון

ב-20:00 ייפתח הטקס הממלכתי בכותל המערבי במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, שייפתח בהקראת תפילת "יזכור" ובהדלקת משואת הזיכרון. כמו כן, בשעה 20:30 יתקיימו אירועי "שירים לזכרם" במשכן הכנסת בהשתתפות המשפחות השכולות ו"שרים בכיכר" בכיכר רבין בתל אביב, בהנחיית השחקן ליאור אשכנזי ובהשתתפות אמנים שונים, ובהם אתי אנקרי ,קובי אפללו, אהוד בנאי, שי גבסו ודני רובס.

לקראת האירוע בתל אביב, בשעות 23:00-18:30 ייסגר רחוב אבן גבירול לתנועת כלי רכב בין רחוב ארלוזרוב לבין שדרות שאול המלך בשני הכיוונים. כמו כן, ייחסמו לתנועה כל הרחובות המובילים לכיכר רבין. חניית כלי רכב תיאסר ברחובות מלכי ישראל ואבן גבירול ובשדרות בן גוריון תיאסר החל מ-10:00.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרה נערכים לאירועים הומי האדם ורמת הכוננות במשטרה תעלה הערב לרמה ג'. עשרות אלפי שוטרים, מתנדבים ואנשי יחידות ההצלה השונים צפויים לאבטח את האירועים ברחבי הארץ, ובהן הטקס בכותל והאירועים בכיכר רבין ובפארק הזיכרון בראשון לציון. מחר בבוקר תיערך המשטרה במתכונת מיוחדת סמוך לבתי העלמין הצבאיים, ובין היתר תסייע בהכוונת התנועה.

לנוכח ניסיון העבר, במשטרה מסמנים את המוקדים שבהם צפויים שיבושי תנועה בשל טקסי האזכרה בבתי העלמין, ובכלל זה אזור צומת הכפר הירוק ברמת השרון, כביש 20 סמוך לבית העלמין בחולון, ציר הרצל בהר הרצל בירושלים, אזור שכונת מחנה דוד בחיפה והכניסה לאשדוד סמוך לבית העלמין הצבאי. המשטרה ממליצה לציבור להשתמש בתחבורה הציבורית ובהיסעים שיעמיד לרשותם משרד הביטחון. כמו כן, תועלה הכוננות גם במגן דוד אדום ובגופי ההצלה השונים.

1.5 מיליון איש צפויים בחלקות הצבאיות

מחר במהלך יום הזיכרון ייערכו טקסי זיכרון ממלכתיים בכל בתי העלמין הצבאיים, בהשתתפות המשפחות השכולות, אישי ציבור ונציגי הממשלה, המשטרה וכוחות הביטחון. טקס הזיכרון המרכזי ייערך בשעה 11:00 עם הישמע צפירת זיכרון בת שתי דקות, בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. לפי הערכותיו של ראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, אריה מועלם, כ-1.5 מיליון איש אמורים לפקוד במהלך יום הזיכרון את החלקות הצבאיות בבתי העלמין ברחבי הארץ.

כמו כן, בשל התחזית למזג אוויר שרבי מחר, הוחלט באגף המשפחות וההנצחה במשרד הביטחון לתגבר את ההיערכות בבתי העלמין הצבאיים. יותר מ-130 אמבולנסים של מד"א יתפרסו ב-52 בתי עלמין שבהם יתקיימו טקסי זיכרון ממלכתיים, וכ-650 חובשים יסיירו בחלקות. במקביל, הקים משרד הביטחון ציליות בבתי העלמין, הציב כסאות פלסטיק ליד כל קבר לטובת המשפחות השכולות, ויחלק מאות אלפי בקבוקי מים. מאות הסעות יועמדו לרשות הבאים מהחניונים ומהתחנות המרכזיות לבתי העלמין.

נשיא המדינה שמעון פרס בטקס הזיכרון הממלכתי ברחבת הכותל, אפריל 2013. מרק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא פרס בטקס ברחבת הכותל בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ניימן

כחלק מהכוננות ליום הזיכרון וליום העצמאות, הורה שר הביטחון משה יעלון, בהתאם להערכת המצב בצה"ל, להטיל סגר כללי על השטחים החל משעה 18:00 הערב ועד מחר בשעה 23:59, בהתאם להערכת המצב. מצה"ל נמסר כי במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטאריים ורפואיים או במקרים חריגים אחרים, כפוף לאישור המנהל האזרחי. "צה"ל ימשיך לפעול על מנת להגן על תושבי מדינת ישראל תוך התחשבות במרקם החיים הפלסטיני", נמסר.

על פי אגף המשפחות וההנצחה במשרד הביטחון, נוספו בשנה האחרונה 57 חללים למניין החללים. כמו כן, 50 נכי צה"ל הלכו לעומם בשנה החולפת ומספר החללים שמקום קבורתם לא נודע הוא 553. מהאגף נמסר כי לרשות המשפחות השכולות עומד מוקד טלפוני ארצי הפועל בין השעות 8:00 ו-18:00, במספר 03-7776700. ביום הזיכרון יהיה המוקד פתוח עד השעה 13:00, וניתן יהיה להזמין באמצעותו הסעות לבני המשפחות השכולות.

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
אבי אשכנזי - Aviash123@walla.co.il

(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully