וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הזיכרון 2014: 23,169 חללים מאז קום המדינה

2.5.2014 / 6:00

אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון פרסם כי 57 נופלים נוספו השנה למשפחת השכול. על פי ההערכות, כ- 1.5 מיליון אנשים אמורים לפקוד את החלקות הצבאיות בבתי העלמין ברחבי הארץ

לקראת ערב יום הזיכרון, שיחול ביום ראשון, פרסם אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון כי מספר החללים במערכות ישראל ובפעולות איבה מאז קום המדינה הוא 23,169, כשהשנה נוספו למשפחת השכול 57 חללים נוספים. כמו כן, 50 נכי צה"ל נפטרו במהלך השנה החולפת ומספר החללים שמקום קבורתם לא נודע הוא 553.

לפי הערכותיו של ראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, אריה מועלם, כ- 1.5 מיליון איש אמורים לפקוד במהלך יום הזיכרון את החלקות הצבאיות בבתי העלמין ברחבי הארץ. כמו כן, פעילות משרד הביטחון מתפרסת על פני 52 בתי עלמין צבאיים, ומאות חלקות קבורה צבאיות, מקריית שמונה ועד אילת, ואלפי קברים ביישובים השונים.

עוד בוואלה! חדשות
סערת "דוד הנחלאווי": איך מענישים רבבות חיילים שעשו לייק?
שלי נרצחה בדרך לראיון עבודה: "אל תיקחו לי אותה"
בלב הבירה: דגלי חיזבאללה, אל-קאעדה וחמאס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תשע"ד/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר עתה ניתנת האפשרות להנציח את הנופלים ברשת באמצעות אפליקציה לפייסבוק של משרד הביטחון. האפליקציה מוצגת לציבור זו השנה השנייה ומטרתה, לפי מנכ"ל המשרד דן הראל, "לחזק את החיבור הרגשי וההזדהות בין אזרחי ישראל, בעיקר בני הדור הצעיר, עם יום הזיכרון הממלכתי ועם הנופלים". כבר אתמול הדליק שר הביטחון, משה יעלון, נר וירטואלי לזכר החללים.

רוצים גם אתם להדליק נר לזכר הנופלים? הקליקו כאן

במסגרת ההכנות יחולקו על ידי נציגי משרד הביטחון 4,100,000 מדבקות הנושאות את הכיתוב "דם המכבים". המדבקות יחולקו בבתי העלמין, בטקסים ובמוסדות החינוך ברחבי הארץ. במקביל, עשרות אלפי מדבקות "דם המכבים" נשלחו לנציגויות ישראל ברחבי העולם.

מוקד מידע טלפוני ארצי עומד לרשות המשפחות השכולות - שיפעל בין השעות 8:00 ל- 18:00. מספר הטלפון של המוקד הוא 03-7776700, כשביום הזיכרון המוקד יהיה פתוח עד השעה 13:00, וניתן יהיה להזמין באמצעותו הסעות לבני המשפחות השכולות.

צפירה בת דקה שתושמע בכל רחבי המדינה ביום ראשון בשעה 20:00, תציין את פתיחתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. מיד לאחר הצפירה יחלו עצרות הזיכרון. למחרת, ביום שני, בשעה 11:00, תושמע צפירה בת שתי דקות, ולאחריה יחלו טקסי הזיכרון הממלכתיים וטקסי הזיכרון ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully