וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדליקו נר בפייסבוק לזכר הנופלים במערכות ישראל

לרגל יום הזיכרון מפעיל משרד הביטחון זו השנה השנייה אפליקציה ברשת החברתית המאפשרת הדלקת נר וירטואלי אישי או כללי "לחיזוק החיבור בין אזרחי ישראל לנופלים"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מדליק נר זיכרון וירטואלי. מאי 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון משה יעלון מדליק נר וירטואלי כללי/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

המדינה מציינת היום (ראשון) את ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה. לצד הטקסים המסורתיים שיתקיימו ברחבי הארץ, מספק משרד הביטחון אמצעי נוסף להנציח את הנופלים, אפליקציה לפייסבוק המאפשרת הדלקת נר וירטואלי לזכרם. זוהי השנה השנייה שבה האפליקציה מוצגת לציבור, ומטרתה, לפי מנכ"ל המשרד דן הראל, "לחזק את החיבור הרגשי ואת ההזדהות בין אזרחי ישראל, בעיקר בני הדור הצעיר, עם יום הזיכרון הממלכתי ועם הנופלים".

באמצעות האפליקציה יוכלו הגולשים להדליק נר וירטואלי אישי ליקיריהם ולכתוב הקדשה לזכרם, או להדליק נר זיכרון כללי לאלה שנפלו – ולשתף את התחושות והמחשבות לקראת יום הזיכרון. "זיכרון הנופלים במערכות ישראל הוא חלק מבסיס ערכינו וחיינו. עם שאינו זוכר את עברו, ההווה שלו דל, ועתידו לוט בערפל", כתב שר הביטחון משה יעלון בהדליקו את נר הזיכרון הכללי באפליקציה. "זיכרון הנופלים הוא גם חוב מוסרי של כל אחד ואחת מאתנו, כי במותם ציוו והבטיחו לנו את החיים. יהא זכר הנופלים ברוך".

לאפליקציה המיוחדת להדלקת הנר

עוד על יום הזיכרון:
מתייחדים עם זכר הנופלים: אירועי הזיכרון ברחבי הארץ
ראש הממשלה נתניהו הדליק נר לזכר אחיו יוני
יום הזיכרון 2014: 23,169 חללים מאז קום המדינה

אפליקציית ה"יזכור" של משרד הביטחון. פייסבוק, צילום מסך
עמוד האפליקציה בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

מנכ"ל המשרד הראל הדליק אף הוא נר כללי לזכרם של הנופלים במערכות ישראל, וכן נר אישי לזכר דודו, דן כץ, שנפל במלחמת העצמאות, ב-ו' באייר תש"ח, יום לאחר הקמת המדינה. "יום הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל מבטא את השותפות בכאבן של המשפחות השכולות ואת החובה המוסרית לזכור ולהנציח את הנופלים", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully