וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה והנשיא הדליקו נר זיכרון וירטואלי

משרד הביטחון מפעיל זו השנה השנייה אפליקציית פייסבוק להדלקת נר לזכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה. הנשיא פרס: "אין מילים לבטא את כאב המשפחות השכולות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מדליק נר זיכרון לחללי מערכות ישראל דרך האפליקציה, מאי 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו מדליק נר וירטואלי/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, חברי כנסת, שרים ואנשי ציבור נוספים הדליקו נר זיכרון וירטואלי באפליקציית "יזכור" של משרד הביטחון. המשרד מפעיל זו השנה השנייה את האפליקציה בפייסבוק להדלקת נר וירטואלי ביום הזיכרון.

חלק מהמדליקים בחרו לשתף את עוקביהם וחבריהם בכמה מילים. הנשיא פרס כתב בפייסבוק: "יזכור עם ישראל את גיבוריו. ליווינו את ילדינו כאשר באו לאור עולם, ליווינו אותם ליומם הראשון בגן, לכיתה א', ללשכת הגיוס, לחופה, לבית ראשון. לפתע נקטעו חייהם, ומאז העננה אינה חולפת. היא נושאת עמה את דמותם של הלוחמים שנפלו במערכות ישראל. גם בשמחות גדולות אנו חשים דקירה חדה בלב. אין מילים לבטא את הכאב של המשפחות השכולות ואלמלא אומץ לבם של יקיריהם, לא הייתה לנו מדינה".

עוד על יום הזיכרון:
נתניהו: "לא היינו כאן ללא גיבורי האומה שמסרו נפשם"
יום הזיכרון 2014: 23,169 חללים מאז קום המדינה
שר הביטחון הדליק בפייסבוק נר לזכר הנופלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היו מי שהתייחסו ליום הזיכרון בפן האישי יותר. חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) ששכלה את בעלה באסון המסוקים, כתבה: "17 שנים אחרי נפילתו של בעלי האהוב סא"ל משה מועלם יחד עם 72 חייליו-חבריו ואני מדליקה נר לזכרם. 17 שנים וכולנו בוחרים יום-יום בחיים. חיים מלאים, מלאי תוכן ועשייה, חיים של חסד ואהבת האחר, חיים של יהודים, של ישראלים גאים בתוך תהליך אמיתי של גאולה, גאולה שמשמעותה להיות אנשים טובים, להתקדם יום אחר יום בדרך ההולכת אל האור והטוב כשאהובנו הם הבסיס החזק של הבחירה בחיים, בטוב, באמת (...) מועלם שלי, כמו כל אחד מיקיריכם, הוא קריאת הכיוון שלי ושלנו. לדעת מנין באנו ומתוך כך לאן פנינו מועדות כיחידים, כמשפחות, כחברה וכעם".

שר המדע יעקב פרי הדליק גם כן נר זיכרון וירטואלי, וכתב בפייסבוק: "חללי מערכות ישראל הם מחיר ביטחוננו, קיומנו וחרותנו. הם נתנו את נפשם למעננו, ואנחנו חייבים להם חוב שאין לו שיעור: לתמוך במשפחות השכולות הנושאות בצער האובדן; לשמור מכל משמר על מדינת ישראל, לכונן בה חברה צודקת וסולידרית, להגן על חיי אזרחיה ולהביא לה שלום. זה נדרנו וזו מחויבותנו (...) כל יום וכל שנייה אנו זוכרים ומוקירים. יהי זכרם ברוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מפכ"ל משטרת ישראל, רנ"צ יוחנן דנינו, מדליק נר זיכרון לחללי מערכות ישראל דרך האפליקציה, מאי 2014. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, מדליק נר וירטואלי/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

"לא בחרתם להיות חלק ממשפחת השכול", כתב ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד). "בעל כורחכם כרתם ברית דמים עם האדמה עליה אנו יושבים, והפכתם חלק מאותה משפחה ישראלית אחת, שבה אין מגזרים ואין עדות. את רגעי השמחה והצחוק שלנו, את רגעי הבכי וההתרגשות, הקטנים והגדולים, אנו חבים לבניכם ובנותיכם, שהיו לכופר חיי כולנו. שהקריבו את עתידם האבוד למען עתידנו". ריבלין סיים במילים: "לשכול הפרטי של המשפחות, לא אוכל להציע מילים של נחמה. עמידתן בפני תהומות האובדן, הבחירה שלהם בחיים, יום אחר יום, מהוות מופת של תעצומות נפש עבורנו, אות לקדושת החיים".

גם מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל, שר הביטחון משה יעלון ומפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הדליקו נר וירטואלי באפליקציה של משרד הביטחון. רנ"צ דנינו כתב: "ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, נזכור את יקירינו שאינם עמנו ונתחייב להמשיך את דרכם בביצור מדינת ישראל ובהגנת אזרחיה".

רוצים גם אתם להדליק נר לזכר הנופלים? הקליקו כאן

אפליקציית ה"יזכור" של משרד הביטחון. פייסבוק, צילום מסך
עמוד האפליקציה "יזכור" של משרד הביטחון/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully