וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודסה: פעילים רוסים פרצו למשטרה ושחררו את חבריהם

השוטרים נשמעו להוראות התוקפים, ושיחררו עשרות חשודים שנעצרו אחרי אירועי הדמים בעיר בסוף השבוע. מוקדם יותר האשים רה"מ את המשטרה: "הם לא יעילים, ואשמים באלימות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מאות בדלנים פרו-רוסים הסתערו אחרי הצהריים (ראשון) על תחנת המשטרה בעיר אודסה שבדרום אוקראינה. הם ניפצו את שערי התחנה, והשתמשו באלות כדי לנתץ את מצלמות האבטחה המוצבות במקום.

כתבים בשטח דיווחו כי המשטרה האוקראינית לא פעלה כדי למנוע מהבדלנים לפרוץ למטה. באחת התמונות שהועברו מהמקום נראה כובע של שוטר, שככל הנראה הושלך על הארץ בזמן מנוסתו מהמקום.

רעול פנים הולם בשערי מטה משטרת אודסה – 4 במאי 2014. רויטרס
רעול פנים בועט באחת מדלתות מטה משטרת אודסה, בצהריים/רויטרס

הפעילים, שצעקו "חופש לגיבורים", אילצו את השוטרים שנותרו בבניין לשחרר כמה עשרות מחבריהם, שנעצרו בסוף השבוע אחרי הצתת מטה לשכת הסחר בעיר. בדליקה נספו 42 בני אדם ונעצרו 200 חשודים.

אוקראינה הכריזה על שני ימי אבל לאומי אחרי אירועי הדמים באודסה. ראש הממשלה, ארסניי יאצניוק, האשים את שירותי הביטחון באזלת יד שתרמה לאלימות בעיר הגדולה.

המשבר באוקראינה - כותרות אחרונות
דיווח: ה-CIA מסייע לקייב להיאבק בבדלנים הרוסים
פוטין מתנער: "איבדנו שליטה על הבדלנים באוקראינה"
אוקראינה בוערת: עשות הרוגים בעימותים באודסה

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
עצירים ששוחררו אחרי הפריצה למטה משטרת אודסה – אוקראינה, 4 במאי 2014. רויטרס
אחד העצורים ששוחרר מתחנת המשטרה, בצהריים/רויטרס

בראיון לרשת בי-בי-סי, אמר יאצניוק כי תוקם ועדת חקירה עצמאית שתבדוק את השתלשלות האירועים. "אני מטיל אחריות אישית על כוחות הביטחון. הם לא נקפו אצבע כדי לעצור את האלימות. אלה אנשים לא יעילים, והם הפרו את החוק", אמר. מוקדם יותר הוא ציין כי מפקד המשטרה באודסה הודח מתפקידו.

יצאניוק האשים גם את ממשלת רוסיה בליבוי האירועים. "הם מתזמרים מלחמה של ממש כדי להשמיד את אוקראינה ואת העצמאות שלה", הזהיר. הוא אמר כי "עדיין לא איבדנו את כל השליטה במזרח המדינה. הרבה תלוי באוכלוסייה המקומית, במי שתומך בשלום ובביטחון".

צבא אוקראינה השתלט הבוקר מחדש על מגדל טלוויזיה שנכבש בידי הבדלנים הרוסים בעיר קרמטורסק. שר הפנים, ארסן אבאקוב, כתב בפייסבוק כי המבצע החדש להשתלט על העיר יימשך כל היום.

בתוך כך, ראש העיר חרקוב, גנאדי קרנס, המאושפז בישראל, פרסם הערב תמונה מבית החולים רמב"ם, שם הוא מאושפז מאז סוף השבוע. קרנס נורה בגבו בידי אלמונים והובהל לטיפול רפואי בישראל. הוא נותח ומצבו יוצב.

ראש העיר חרקוב גנאדי קרנס המאושפז בבית החולים רמב"ם – 4 במאי 2014. אינסטגרם, צילום מסך
קרנס מתפעל חשבון אינסטגרם פופולרי במיוחד./צילום מסך, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully