וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלי דדון הובאה למנוחות: "הנסיכה של הבית הלכה"

אחיקם משה דוד

4.5.2014 / 0:15

יעקב דדון, אביה של הצעירה מעפולה שנרצחה ככל הנראה על רקע לאומני, ספד לה: "אני עומד כאן מול קברך הרענן ומסרב להאמין". בן זוגה: "עם ישראל תתעוררו. הורגים אותנו"

צילום: ערן גילואורג

מאות בני אדם ליוו למנוחות אמש (שבת) את שלי דדון, הצעירה בת ה-20 שנרצחה ביום חמישי ככל הנראה על רקע לאומני, בעת שהייתה בדרכה לראיון עבודה במגדל העמק. אחד מדודיה של דדון הקריא את דברי ההספד של אביה יעקב מעל קברה, בבית העלמין בעפולה: "אני עומד כאן מול קברך הרענן וממאן ומסרב להאמין. הבשורה המרה שקיבלנו אתמול העיבה על כולנו. אסון קרה לנו, הפרח, המלאך, הנסיכה של הבית הלכה, נקטפה ונרצחה בטרם עת". דודה של דדון, אסף שריד, אמר: "השם יקום דמך, ואם לא אנחנו ננקום".

עוד בוואלה! חדשות:
"חפרנו את קבר הבן שנפל לפני 40 שנה והוא היה ריק"
פוטין מתנער: "איבדנו שליטה על הבדלנים באוקראינה"
סערה באיראן: "למנוע קבורת החוקר מהרווארד"


ראש העיר עפולה, יצחק מירון, אמר במהלך הלוויה: "אנחנו מלווים למנוחת עולמים ילדה כל כך צעירה. בכל מדינת ישראל מלווים היום את הטרגדיה היום. מעלים אפשרות של רקע לאומני אבל אני אומר לכם אין דבר כזה לאומני - רצח זה רצח זה רצח. הרוצחים הבזויים האלה יבואו למשפט והצדק ייעשה במהרה. אנחנו יכולים היום רק לחבק את המשפחה".

הלוויתה של שלי דדון ז"ל שנרצחה, מאי 2014. ערן גילווארג
בני משפחתה של שלי דדון בהלוויה, אמש בעפולה/ערן גילווארג
חברותיה של שלי דדון מעפולה, שנרצחה לפי החשד על רקע לאומני במגדל העמק. ערן גילווארג
"בנות 18 לא יוצאות מהבית בלי גז מדמיע". בני דודיה של שלי דדון/ערן גילווארג

טל וגל פרץ, בנות הדוד של שלי דדון, מתקשות לעכל את העובדה שהצלע השלישית בחברות רבת השנים שלהן, איננה. "שלי הייתה ילדה מדהימה, היא לא עשתה דבר רע לאף אחד. אפילו לא ידעה לקלל. היינו כמו שלישייה כשנולדנו, לא עבר יום אחד שלא דיברנו", אמרה אמש לוואלה! חדשות טל פרץ, זמן קצר לפני הלווייתה של דדון בבית העלמין בעפולה. לדברי טל פרץ, "היא הייתה במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון".

האחיות פרץ ובן דוד נוסף של דדון, ליאור, סיפרו כי הם חשים חוסר ביטחון בעקבות מקרה הרצח "לא יכול להיות שאדם לא יכול ללכת ברחוב בשקט. ילדות בנות 18 לא יוצאות מהבית בלי גז מדמיע", אמרו. בני הדודים סיפרו שדדון טיפלה באדם בעל פיגור שכלי במסירות, ומאז שגילה כי נרצחה, "הוא פשוט לא מפסיק לבכות".

בחצי השנה האחרונה הייתה דדון בקשר זוגי עם מתן מימון, בן 25 מעפולה. "מדינת ישראל איבדה פרח שלא עשה רע לאף אחד בעולם. היא דאגה לכולם שיהיה טוב, היא הייתה החברה המושלמת". לדברי מימון, הם חשבו על מיסוד הקשר ביניהם. "לפני חודש היא אמרה לאמא שלה 'אני רוצה לראות שמלת כלה'", אמר מימון. ביום הרצח הוא שוחח איתה בשעת בוקר מוקדמת. "היא התקשרה אליי ב-7:20, שאלה אם קמתי ואמרה שהיא בדרך. ב-08:00 היא כבר לא ענתה. אמרתי לעצמי שלא יכול להיות שהיא לא עונה לטלפון שלי. אמרתי לאמא שלה שהילדה לא עונה".

בן הזוג אמר בזעם: "עם ישראל תתעוררו. הורגים אותנו בכל מקום, אסור לשתוק. צריך שתושבים יקומו, אוכלים אותנו חיים. שמרו עליה 19 שנה, רק יום אחד היא הלכה לבד". לדבריו, "כל השרים בממשלה יושבים רדומים, כל המדינה רדומה. אף אחד לא עושה כלום".

מאות השתתפו בהלוויתה של שלי דדון בעפולה. ערן גילווארג
מאות ליוו למנוחות את דדון/ערן גילווארג

גופתה של דדון אותרה ביום חמישי במגרש חניה ליד אזור התעשייה במגדל העמק, על ידי שוטרים שהיו בסיור שגרתי בעיר. חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום, מצאו אותה עם סימני דקירה בפלג גופה העליון – וקבעו את מותה. ככל שחלפו השעות, התחזק במשטרה החשד כי מדובר באירוע על רקע לאומני.

מחקירת האירוע עולה כי סמוך לשעה 15:00 נמצאה גופתה, וכעבור כרבע שעה דיווחו הוריה על היעדרותה בתחנת עפולה. במשטרה קישרו בין המקרים וביקשו מבני המשפחה להציג את תמונתה של הצעירה. כשהתברר כי ככל הנראה הגופה שנמצאה היא אכן של דדון, אביה ואחיה הגיעו לזירת הרצח, שם התבקש אביה לזהותה.

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully