וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מחריד: הוכה כי סירב לשלם לשוטרים שוחד

צלם עיתונות המתגורר בבורונדי שבאפריקה תיעד 4 שוטרים מכים צעיר כיוון שסירב לשלם להם "דמי חסות" בגובה משכורת יומית. "לשוטרים כלל לא הפריע שצילמתי את מה שעשו לבחור"

צילום מסך

שוטף מכוניות בעיר בוג'ומבורה, בירת בורונדי, הוכה על ידי ארבעה שוטרים לעיני עוברים ושבים, רק מכיוון שסירב לשלם לאנשי החוק שוחד. צלם עיתונות שהבחין במתרחש תיעד את המקרה, אך לדבריו, "לשוטרים כלל לא הפריע שצילמתי את מה שעשו לבחור". השוטרים דרשו משוטף המכוניות תשלום שוחד, שווה ערך לאירו אחד - שכר של יום עבודה עבורו, כדי שיוכל להמשיך לעסוק בעבודתו.

התקרית אירעה בשעת בוקר ביום שלישי האחרון, בשכונת רוהרו שבדרום העיר בוג'ומבורה. טדי מזינה, צלם עיתונות עצמאי המתגורר בבירת בורונדי, סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי "שמעתי צעקות והבחנתי בצעיר ללא חולצה משוחח עם ארבעה שוטרים, והסיטואציה הפכה מתוחה במהרה. פתאום ראיתי את אחד השוטרים סוטר לצעיר שניסה להתגונן מפני המכה".

עוד בוואלה! חדשות:
3 פלסטינים תקפו קצין נח"ל שניווט לבד באזור לטרון
בן אליעזר: "בני - אחד מהשניים שיתרמו לי כליה"
"חשבתי שראיתי הכול, עד שהגעתי לטייסת המל"טים"

שוטף מכוניות בבורונדי שבאפריקה סירב לשלם שוחד והוכה על ידי שוטרים. Youtube, צילום מסך
"תקרית אלימה מאוד". שוטף המכוניות שהותקף על ידי השוטרים/צילום מסך, Youtube

מזינה הוסיף כי "הצעיר הושלך לקרקע והשוטרים ניסו להעביר אותו לתחנת המשטרה המקומית. הוא ניסה להתרומם ואז השוטרים הכו אותו באמצעות מכשיר הקשר של אחד מהם. זו הייתה תקרית אלימה מאוד". הצעיר שהותקף על ישי השוטרים צעק: "אתם מכים אותי כיוון שלא רציתי לתת לכם כסף. אני רק שוטף מכוניות פשוט, עזבו אותי!". הצעיר שהותקף סבל מחתכים בפניו והוא דימם בראשו כתוצאה מהתקיפה.

הצלם מזינה סיפר כי רוב העוברים ושבים לא העזו להתערב לטובת הצעיר, אך כמה מהם קראו לעברם: "אתם לא מתביישים? עזבו אותו". כעבור 20 דקות השוטרים עזבו את המקום והותירו את שוטף המכוניות על הקרקע, כשהוא חבול ומוכה. מפקד תחנת המשטרה הממוקמת בשכונה אחרת בעיר הגיע אל הצעיר ופינה אותו לבית חולים.

דרישת שוחד מצד אנשי חוק היא תופעה נפוצה בבורונדי, ואזרחים רבים, בהם נהגי מוניות, נהגי אוטובוסים ורוכלים למיניהם נאלצים להתמודד בנוסף לקשיי המחייה במדינה הענייה, עם דמי החסות שגובים מהם השוטרים. מפקדת המשטרה המקומית מסרה כי המקרה נבדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully