וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 פלסטינים תקפו קצין נח"ל שניווט לבד באזור לטרון

3.5.2014 / 17:28

פרסום ראשון: ערבים תקפו השבוע את הקצין אך הוא הצליח להניסם, אף שבנשקו הותקן מטעמי בטיחות מכשיר המונע ירי. ביקורת בצה"ל: באזור הניווט עוברים נתיבי הסתננות מוכרים מהגדה

תגובה אגרסיבית וכפי הנראה גם לא מעט קור רוח, מנעו מתקרית חמורה שאירעה השבוע בין קצין נח"ל לפלסטינים באזור לטרון להסתיים באסון. התקרית אירעה בעת שמפקדי מחלקות מחטיבת הנח"ל יצאו ביום שלישי לפנות בוקר לניווט 'בדד' (ללא בן זוג) באזור שסמוך אליו עוברים נתיבי הסתננות של פלסטינים משטחי הגדה אל ישראל. בשל תנאי בטיחות מחמירים הרכיבו הקצינים תותב בקנה שאינו מאפשר ירי, כדי למנוע בלבול ופתיחה באש על כוחות צה"ל.

עוד בוואלה! חדשות:
בן אליעזר: "בני - אחד מהשניים שיתרמו לי כליה"
צפו בתיעוד: משליך באוויר את בנו הפעוט של שכנו
סערה באיראן: "למנוע קבורת החוקר מהרווארד"

תרגיל חטיבתי של חטיבת הנחל. דובר צה"ל
התוקפים וידאו כי אין בקרבת הקצין כוחות שיוכלו לסייע. אימון של חטיבת הנח"ל/דובר צה"ל

מחקירת האירוע עולה כי במהלך הניווט ארבו שלושה בני אדם לאחד ממפקדי המחלקות ותקפו אותו. אחד מהשלושה שימש כתצפיתן שווידא כי אין בסביבה כוחות נוספים שעשויים לסייע לקצין, בעוד שהשניים האחרים הלמו בעוצמה בראשו באגרופים, בעיטות ובמכשיר קהה, בעודם מדברים ערבית.

הקצין הצליח להלום באחד החשודים בראשו ולהרתיעו. עלה בידו גם להכניס מחסנית לנשק, ואז דרך אותו ואיים על התוקפים בירי. כוונת הקצין הייתה רק להניס את תוקפיו, שכן התותב שהותקן בקנה מנע ממנו לירות בנשקו. החשודים נמלטו מהמקום לאחר שהופתעו מהתגובה ההחלטית של הקצין. הקצין הזעיק עזרה ולאחר קבלת טיפול ראשוני בשטח, פונה לבית החולים קפלן ברחובות כשהוא סובל מחבלות קשות בגוף ומדימום פנימי בראשו. הוא שוחרר לאחר מכן לביתו למנוחה ובשבוע הבא יעבור סדרת בדיקות נוספת. יצוין כי בשל זעזוע מוח ממנו הוא סובל, הקצין לא זוכר את מרבית הפרטים מהאירוע. משטרת ישראל והמשטרה הצבאית חוקרות את נסיבות המקרה.

חטיבת הנח"ל בהר דב.. דובר צה"ל
התוקפים הופתעו מהתגובה האגריסיבת של הקצין/דובר צה"ל

גורם צבאי מפיקוד מרכז סיפר אמש כי האימון נעשה בתוך הקו הירוק ולכן נעשה שימוש בתותב. עם זאת, מדובר באזור בו אירעו בעבר פיגועים וניסיונות רצח על ידי פלסטינים ששוהים בארץ שלא כחוק. לפי הגורם, "לא ברור אם מדובר בפלסטינים או בבני מיעוטים אך הערכה היא שהייתה להם כוונה לחטוף את הנשק בשלב הראשון. הנושא מתוחקר ויופקו ממנו לקחים".

עם זאת, גורמים בצה"ל ובמערכת הביטחון שנחשפו לפרטי המקרה מתחו ביקורת על המפקדים בחטיבה. לדברי הגורמים המפקדים היו צריכים לקחת בחשבון את ההיסטוריה הביטחונית הרגישה באזור שבו נשלחו החיילים לנווט לבדם, שכן כאמור בסמוך לו עוברים נתיבי הסתננות וכבר אירעו בו ניסיונות פיגוע.

מדובר צה"ל נמסר: "מבדיקה ראשונית עולה כי הקצין הותקף במסגרת אימון ניווט שכלל תרגיל דו-צדדי כשבנשקו תותב. הקצין פעל כמצופה ממנו, גבר על שלושת תוקפיו וכתוצאה מכך הם ברחו. הוגשה תלונה בנושא למשטרת ישראל ולמג"ב והנושא נמצא כעת בחקירת מצ"ח ומשטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully