וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום בבירה: תושבים נדרשים להרתיח מים לפני השימוש

30.4.2014 / 20:51

עקב זיהום במי השתייה בתשע שכונות בירושלים, ניתנה הוראה ל-130 אלף תושבים להרתיחם קודם. חברת הגיחון מבצעת בדיקות לבירור הסיבה. העירייה פתחה נקודות לחלוקת מים

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בחמ"ל משותף עם אנשי חברת הגיחון.. ללא קרדיט,
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בחמ"ל משותף עם אנשי חברת הגיחון, היום/ללא קרדיט

מאז שעות הבוקר (רביעי), כ-130 אלף מתושבי ירושלים לא יכולים להשתמש במי ברז לשתייה, צחצוח שיניים וטיפול במזון מבלי שעברו הרתחה של שתי דקות. מוקדם יותר היום פרסם משרד הבריאות אזהרה על חשש מזיהום מים בשכונות בקעה, אבו טור, תלפיות, צור באהר, סילואן, ראס אל עמוד, העיר העתיקה, ממילא ומורשה. לפי ההודעה, אין להשתמש במים לשתייה, צחצוח שניים וטיפול במזון מבלי שעברו הרתחה במשך שתי דקות. תאגיד הגיחון ומשרד הבריאות ביצעו במהלך היום בדיקות על מנת לוודא את בטיחות המים והעירייה פתחה ארבע נקודות לחלוקת מים.

עוד בוואלה! חדשות:
פרשת סילבן שלום: וינשטיין החליט שלא לסגור התיק
יומיים אחרי יום השואה: שדדו קצבה חודשית מניצולה
קריסת גשר התאורה בהר הרצל: 6 צפויים לעמוד לדין

זיהום המים החל אמש לאחר שנתקבלו במוקד חברת הגיחון מספר תלונות על טעם וריח לא שגרתיים במים המסופקים לתושבים. עם קבלת התלונות נשלחו צוותים מטעם החברה לבדיקתן, ואלו ביצעו דגימות של איכות המים. תוצאות הדיגום הצביעו על ירידה ברמת הכלור, וכך התגבש חשש שמדובר באירוע של זיהום מי השתייה. לאור זאת, הוחלט בתיאום ובהתייעצות עם משרד הבריאות, על הרתחת מי השתייה בשכונות שהמים הזורמים בברזיהן נגועות בזיהום. לפי הערכה, כ-130,000 תושבים המתגוררים בשכונות אלו.

ברז עם כתמי מים בחדר האמבטיה. ShutterStock
9 שכונות נפגעו מהזיהום/ShutterStock

מנכ"ל חברת הגיחון, זהר ינון, מסר כי החברה "פועלת באירוע זה בתיאום עם רשות המים, עיריית ירושלים ומשרד הבריאות במטרה להחזיר את שגרת החיים למצב תקין בהקדם האפשרי. מיד עם סיום האירוע נודיע על כך באופן מסודר בתיאום עם משרד הבריאות ועיריית ירושלים". ככל הנראה, הסיבה לזיהום היא חדירת מי קולחין למי השתייה.

עד שתיפתר התקלה, הוקם חמ"ל משותף במרכז המים של הגיחון בשכונת בית וגן המנוהל על ידי מנכ"ל החברה בהשתתפות אנשי המקצוע של החברה, נציגי עיריית ירושלים ומשרד הבריאות. ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ויו"ר הגיחון החדש, אבי בלשניקוב, הגיעו אף הם להשתתף בהערכת המצב בחמ"ל.

עוד נמסר, כי בשעות הערב תצומצם אספקת המים לשכונת אבו טור לצורכי אחזקה. עד להחזרת המים לאזורים שנותקו, יפעלו נקודות חלוקת מים לתושבים בנקודות הבאות: רחוב אלבק פינת רחוב כספי מספר 1; רחוב נעמי, פינת רחוב צרויה בטיילת שרובר;
רחוב ישי 14 (בית נחמיה) וברחוב עשאל פינת רוגל. בשכונת אבו טור שבמזרח העיר הקימה העירייה שתי תחנת חלוקה, אחת ליד בית הספר "אחמד סמח" שבצומת אבו טור והשניה ברחוב נעמי. התושבים מתבקשים להגיע עם בקבוקים.

הודעות על שינוי באופי הצריכה של המים יימסרו לציבור בהמשך בהתאם לתוצאות הבדיקות.

לכל שאלה יש לפנות למוקד הגיחון לטלפון 2070*

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully