וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים אחרי יום השואה: שדדו קצבה חודשית מניצולה

30.4.2014 / 16:18

קשישה בת 94 הגיעה אל סניף בנק בראשון לציון כדי למשוך את הקצבה החודשית. כשהחלה לצעוד ברחוב שדדו ממנה שתי נשים 6,500 שקלים ונמלטו. השתיים מוכרות למשטרה, שפתחה במצוד

יומיים בלבד אחרי יום השואה: ניצולת שואה, תושבת ראשון לציון בת 94, הגיעה היום (רביעי) לסניף בנק הפועלים שברחוב רוטשילד במרכז העיר, כדי למשוך את הקצבה החודשית שלה, 6,500 שקלים. כשיצאה מסניף הבנק והחלה לצעוד ברחוב אשר לוין, פנו אליה שתי נשים. אחת מהן הסיחה את דעתה בזמן שחברתה אחזה בידה של הקשישה ומשכה ממנה בכוח את הכסף.

השודדות נמלטו מהמקום והקשישה מיהרה להזעיק את המשטרה. כוחות משטרה גדולים ובראשם מפקד תחנת ראשון לציון, סגן ניצב איציק מנשה, פתחו במצוד אחר השודדות שזהותן ידועה. ניצולת השואה מסרה את עדותה לשוטרים.

עוד בוואלה! חדשות:
החייל שדרך נשק: "אני בהלם, לא קורא למרד"
המסיבה הסודית: מאות קטינים נתפסו שתויים בחוף
שביתה בפרדיס: "טרור תג מחיר עוד יופנה נגד יהודים"

"אמא נסערת והעובדה שזה קרה בסמיכות ליום הזיכרון מסעיר עוד יותר, אותנו ואותה. היא עברה את השואה, האדם היחיד שניצל ממשפחתה – הוריה, אחיה ושתי אחיותיה נקברו חיים על ידי הנאצים. היא לא האמינה שפה בישראל ישדדו אותה בצורה כזו". כך סיפרה עליזה, בתה של הקשישה.

"השודדות לבשו בגדים שחורים וחבשו כובע שחור. אחת מהן החזיקה ממחטה מלוכלכת ואמרה לה באנגלית 'הכובע שלך מלוכלך'. אמא אמרה להן 'אני אנקה אותו בבית', אבל הן התעקשו ואז אחת מהן פשוט אחזה בידה ולקחה את הכסף. מזה היא חיה. היא הולכת אחת לכמה חודשים להוציא מזומן בגלל חשש משוד, אבל הנה, גם זה לא עוזר".

לפני כשנה התרחש מקרה חמור של תקיפת ניצול שואה בפתח תקווה. ראובן יונה, בן 80, הותקף אז על ידי שני נערים, בני 14 ו-15, בגן ציבורי בעיר, לאחר שהזהיר אותם שהם עלולים להיפגע כיוון שטיפסו על סככה בגינה. השניים נעצרו והודו במעשים במהלך חקירתם.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully