וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב עצרה סיוע למצרים בשל העונש לאחים המוסלמים

יו"ר ועדת ההקצבות בסנאט, הדמוקרטי פטריק לאהי, החליט לעצור העברת סיוע בסך 650 מיליון דולר למצרים בשל גזר דין המוות ההמוני שניתן למאות חברי האחים המוסלמים ולמנהיגם

גבעת הקפיטול, וושינגטון. AP
גבעת הקפיטול, וושינגטון/AP

יו"ר תת-הוועדה להקצבות חוץ בסנאט האמריקני, סנאטור פטריק לאהי הדמוקרטי, הודיע על עצירת הסיוע האמריקני למצרים, בשווי 650 מיליון דולרים, בשל החלטת הרשויות בקהיר לגזור עונש מוות על מנהיג תנועת "האחים המוסלמים" מוחמד בדיע ועל 682 מתומכיו. העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח הלילה (רביעי) כי הסנאטור הבכיר מתח ביקורת על ממשל אובמה בשל תגובתו הרפה למשבר במצרים. לדבריו, כוונת וושינגטון להעביר סיוע צבאי למצרים בשווי מאות מיליוני דולרים בעוד שהרשויות בקהיר גזרו עונש מוות על אנשי האופוזיציה היא חסרת מצפון. "זהו ניצול מחריד של מערכת המשפט", אמר לאהי.

עוד בוואלה! חדשות:
"לפרשת השחיתות החמורה בתולדות ישראל ראוי עונש יוצא דופן"
אחרי הפיצוץ במו"מ: צה"ל נערך להפרת השקט בגדה
הלך לעולמו חתן פרס ישראל פרופ' ראובן פוירשטיין

הצעד של הסנאטור האמריקני עלול להוביל לעימות בין ממשל אובמה לבין בית המחוקקים בארצות הברית בנוגע לאישור הסיוע השנתי בסך 1.5 מיליארד דולרים שארצות הברית מעבירה למצרים.

מנהיג "האחים המוסלמים" , מוחמד בדיע, עצור בתחנת משטרה בקהיר. 20 באוגוסט 2013. רויטרס
מנהיג האחים המוסלמים במצרים, מוחמד בדיע/רויטרס

חבר בית הנבחרים האמריקני ג'רלד א. קונולי מתח אף הוא ביקורת על ממשלה הנשיא ברק אובמה בשל ההחלטה לקדם העברת משלוח של 10 מסוקי קרב מדגם אפאצ'י לצבא מצרים, בעוד השלטון המקומי מנהל מאבק מול גורמי האופוזיציה. "איך אנו ממשיכים להצדיק החלטות, כמו זו שקיבל לאחרונה שר החוץ ג'ון קרי לספק מסוקי אפאצ'י לצבא הזה?", תהה קונולי.

אתמול פרסם הבית הלבן הודעה שבה קראה ארצות הברית לרשויות במצרים לבטל את גזר דין המוות שהוטל יום קודם לכן על 682 אנשי "האחים המוסלמים" במדינה, כולל מנהיג התנועה מוחמד בדיע. בהודעה שפרסם דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, נכתב כי הממשל האמריקני "מוטרד מאוד" מהמשפטים ההמוניים ומההוצאות להורג במצרים. הוא הזהיר כי דיכוי של האופוזיציה עלול הגביר את הקיצוניות ולערער את היציבות במדינה. עוד נכתב בהודעה כי "גזר הדין אינו עומד בקנה אחד עם התחייבותה של מצרים לזכויות אדם על פי המשפט הבינלאומי".

כתב האישום ההמוני שהוגש לבית המשפט במצרים מתייחס למהומות האלימות שפרצו בקהיר בחודש אוגוסט 2013 אחרי הדחת הנשיא מוחמד מורסי בידי הצבא. כוחות הביטחון הסתערו על שני מחנות המפגינים בבירה המצרית, ומאות בני אדם נהרגו בעימותים בין הצדדים. אנשי "האחים המוסלמים" הואשמו ברצח סגן מפקד תחנת המשטרה באל-מינא, בניסיון רצח של עוד שני קצינים ובהסתערות על תחנת המשטרה. מרבית הנאשמים לא נכחו בדיונים ונשפטו בדיוני בזק שהתנהלו בהיעדרם. גם עורכי הדין החרימו חלק מהדיונים, בטענה שלא התאפשר להם להציג ראיות. "האחים המוסלמים" מוגדרים במצרים כארגון טרור מאז השנה שעברה, אחרי שהמשטר הצבאי קבע כי התנועה הייתה אחראית לפיגוע גדול בעיר מנסורה. בחודש שעבר, התנועה הוצאה מהחוק גם בערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully