וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מסר עדות בפרשת הרפז: "אשכנזי איים עליי"

28.4.2014 / 20:33

בניגוד להערכות, שר הביטחון לשעבר לא נחקר באזהרה. לפי חדשות 2, הוא סיפר על השיחה שבה הודיע לאשכנזי על מינוי מחליף, ובה נאמר לכאורה האיום, ובסופה עזב את החדר בזעם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשאל על היחסים בין הלשכות. ברק עם אשכנזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, מסר בשבוע שעבר עדות במשרדי יחידת להב 433 בלוד בעניין פרשת הרפז. בין היתר, ברק נשאל לגבי היחסים בינו ובין לשכתו, לבין הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, ולשכתו שלו. בניגוד להערכות קודמות, ברק לא נחקר באזהרה. על דבר החקירה פורסם לראשונה הערב (שני) בחדשות 2.

בחדשות 2 דווח כי ברק אמר לחוקרי המשטרה שבשיחה שבה הודיע לאשכנזי על כוונתו למנות לו מחליף חצי שנה לפני תום כהונתו, אשכנזי איים עליו והגיב במילים: "אתה יוצא למלחמה". לדברי שר הביטחון לשעבר, אחר כך עזב הרמטכ"ל את החדר בזעם.

החקירה הנוכחית של המשטרה בפרשה המסועפת מתמקדת בחשד שגורמים בלשכת הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי אספו מידע מכפיש על אנשי צבא ועל פוליטיקאים. החקירה, שמכונה "חקירה 404", נפתחה כהרחבה לחקירת מצ"ח בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין באוגוסט 2013, על רקע חומרים חדשים שהובאו בפני גופי אכיפת החוק.

פרשת הרפז - כותרות אחרונות
מדליף מסמך הרפז גבי סיבוני נחקר באזהרה
בניהו על הלילה במעצר: "יותר טוב מבסרטים"
ענת קם על בניהו: למה אני ישבתי שנתיים והוא לא?

אבי בניהו בצאתו מחקירה בלהב 443, לוד. מרץ 2014. נמרוד סונדרס
דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו נחקר גם הוא במסגרת פרשת הרפז/נמרוד סונדרס

לפני כחודש וחצי עצרה המשטרה את תת-אלוף (במיל') אבי בניהו ואת עוזרו לשעבר של הרמטכ"ל, אלוף-משנה (במיל') ארז וינר בחשד למעורבות באיסוף המידע. החוקרים חושדים שבניהו, אולי הדמות הקרובה ביותר לרמטכ"ל לשעבר אשכנזי במהלך כהונתו, היה זה שהנחה לאסוף מידע רגיש על ברק ועל המועמד לרמטכ"לות באותה תקופה, אלוף (במיל') יואב גלנט. בחיפוש בביתו של בניהו אף נמצא מחשב צבאי עם חומרים מסווגים ברמת "סודי ביותר".

כמו כן, במשטרה בודקים אם גם וינר, שהודח מהצבא בעקבות הפרשה, עמד מאחורי אותו איסוף מידע מכפיש נגד ברק, וחושדים כי במהלך השנים השמידו השניים ראיות שהיו יכולות, לכאורה, לקשור אותם לפרשה. החוקרים מייחסים לווינר ולבניהו עבירות של שיבוש מהלכי משפט, פגיעה בפרטיות, מרמה והפרת אמונים, השמדת ראיה, גילוי בהפרת חובה ומעל לכול - קשירת קשר לביצוע פשע. כמו כן, בניהו חשוד בגניבה בידי מורשה. עם זאת, השניים לא חשודים בזיוף המסמך עצמו, והם שוחררו בתום חקירתם למעצר בית.

במקביל למעצרם של השניים, טענו גורמים המעורים בחקירה כי גם הרטמכ"ל לשעבר אשכנזי ואשתו רונית יזומנו לחקירה בקרוב. על פי הגורמים, הראיות שבידי המשטרה הן כאלה המחייבות לחקור את הרמטכ"ל לשעבר בחשד היה מעורב בשיבוש מהלכי המשפט.

וגם:
כיצד מצא את עצמו אהוד ברק מהלל את הנשיא ולדימיר פוטין?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully