וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענת קם על בניהו: למה אני ישבתי שנתיים והוא לא?

קם, שהורשעה במסירת מסמכים צבאיים מסווגים, תהתה: "למה אני ישבתי שנתיים על משהו שבניהו ייצא ממנו עם מכה קלה ב'הלוואה וחיסכון'"? שיוכיחו שלא חכמים רק על רב"טיות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

(בניהו, הבוקר מחוץ לביתו בלהבות חביבה)

החיילת שנכלאה נגד דובר צה"ל לשעבר: ענת קם, שהורשעה בהחזקה ובמסירה של מידע סודי ללא היתר ושוחררה מהכלא לפני כחודשיים, התייחסה אתמול (חמישי) למעצרו של תת-אלוף (במיל') אבי בניהו, בהתפתחות הדרמטית האחרונה שחלה בפרשת מסמך הרפז. בניהו, כמו גם אל"מ (במיל') ארז וינר שהיה עוזרו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי, נעצרו שלשום בחשד למעורבות בניסוח מסמך הרפז, שוחררו אתמול לאחר חקירה למעצר בית בתנאים מגבילים והובאו לחקירה נוספת היום. בפוסט שהעלתה לבלוג שלה מתחה קם ביקורת על המערכת הצבאית והמשפטית, וטענה כי הן התייחסו לעבירות שעשתה בחומרה רבה הרבה יותר מאלה שבניהו חשוד בהן, וזאת בשל מעמדו הרם וקשריו הענפים.

עוד בוואלה! חדשות:
להפיל את חומות האגו: המהפכה של אביב כוכבי באמ"ן
חיפושי המטוס המלזי נמשכים: "ייתכן שהשברים כבר שקעו"
מתגרה במערב: ארדואן חסם את טוויטר בטורקיה

ענת קם משתחררת, ינואר 2014. דרור עינב
"למה אלוהים? כי לכם אף אחד לא יספר". קם משתחררת מכלא נוה תרצה, ינואר 2014/דרור עינב

"זה תת-אלוף שהיה יד ימינו של הרמטכ"ל ושלוש שנים אחרי שחרורו יש לו בבית מחשב צה"לי ועליו אלוהים-יודע-מה", כתבה קם, שריצתה שנתיים וחודשיים בכלא ושוחררה לאחר ששליש ממאסרה נוכה. "ולמה אלוהים? כי לכם אף אחד לא יספר. כי בעוד שבמקרה שלי היה לכולם חשוב לספר כמה כמות המסמכים וחומרתם מעידות על הפשע הביטחון-מידעי החמור בתולדות צה"ל, במקרה של השמנמן אף אחד לא יטרח לברר. כי זה כנראה לא חשוב כשמדובר באחד משלנו (אגב, איזה שלנו? חשבתי שחונטת גולני זה הכי פאסה. אחריי לצנחנים)", הוסיפה בציניות.

"ראיתי שבניהו בכלל לא מואשם או חשוד כרגע באחזקת מסמכים מסווגים (למה, בעצם?)", המשיכה קם, "וגם בשאר הסעיפים – כמובן שכל עוד הוא לא הורשע בבית המשפט, עומדת לזכותו חזקת החפות, גם אם מהחומרים שברשותו 'עולה יסוד סביר להניח שהחומרים עלולים לפגוע בשלומו של הציבור' (לא המצאתי את זה).

אבי בניהו מגיע לביתו בלהבות חביבה לאחר חקירה בלהב 443. מרץ 2014. שלומי גבאי
"זה לא חשוב כשמדובר באחד משלנו". בניהו שב לביתו בלהבות חביבה, בתום חקירתו אמש/שלומי גבאי

"למה אף אחד לא שואל מה היה לאבי בניהו על המחשב הצה"לי שנמצא בביתו? למה אף אחד לא שואל מה החומר הסודי שבועז הרפז גנב מהצבא כחלק מנקמה במפקדים שלו, דלף מהמחשב שלו בגלל וירוס ששלח אותו ללא ידיעתו, וסיכן חיי אדם בצורה ברורה ומידית? למה עורך הדין של בניהו יכול להגיד ש'זה שכתוב על המסמכים סודי זה סיווג פורמלי בלבד' (הציטוט אינו מדויק, אשמח לתקנו) ואותי זרקו מכל המדרגות עם הטיעון הזה, אף שחד-משמעית הוא היה נכון גם במסמכים שלי? למה אני ישבתי שנתיים, חודשיים ויומיים על משהו שבניהו כנראה ייצא ממנו עם מכה קלה ב'הלוואה וחיסכון'?".

הרמטכ"ל החדש בני גנץ יחד עם הרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי בכותל המערבי בירושלים, פברואר 2011. עומר מירון
"חשבתי שחונטת גולני זה הכי פאסה". הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי/עומר מירון

בדומה לדבריה ביום שחרורה מהכלא, קם הביעה חרטה על מסירת המסמכים הסודיים לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו. לצד זאת, היא קראה לנקיטת צעדים דומים נגד בניהו: "אני לא מתכחשת למעשה שלי, אני עדיין מתחרטת עליו ולא מתייחסת כרגע לאם כן או לא העונש שלי היה חמור. ריציתי את זמני לשביעות רצון המערכת. אני רק מבקשת אכיפה שוויונית. יש פה הזדמנות למערכת האכיפה ולמערכת הביטחון להראות שהן באמת מחפשות לשמור על ביטחון המדינה ואזרחיה. שהן באמת מחפשות להרתיע עברייני ביטחון מידע. שהן הוגנות ובוחנות מקרים לפי חומרתם ולא לפי מבצעם. שהיא לא חכמה רק על רב"טיות והיא תעניש במלוא חומרת הדין גם תא"ל במיל', אפילו שהוא לוחש באזני כל מיני מושכים בכל מיני חוטים".

אמש שוחררו בניהו והרפז למעצר בית בן חמישה ימים בתום חקירה ארוכה. הם שוחררו בתנאים מגבילים, ונאסר עליהם לצאת מהארץ וליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשת הרפז. הבוקר, בפתח ביתו בלהבות חביבה שליד חדרה, סירב בניהו להתייחס לפרשה, והסתפק באיחול "יום טוב ושבת שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully