וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענת קם שוחררה מהכלא: "הייתי עושה דברים אחרת"

26.1.2014 / 9:55

לאחר שוועדת השחרורים קיבלה בקשתה לניכוי שליש, יצאה קם לחופשי. אביה קיבל את פניה, כמו גם קריאות "בוגדת". בהגיעה לבית אמה בירושלים אמרה כי היא מרגישה "הרבה יותר טוב"

צילום: דניאל בוק, עומר מירון; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

העיתונאית ענת קם, שנידונה לעונש מאסר של שלוש שנים וחצי בגין העברת מידע סודי, שוחררה הבוקר (ראשון) מכלא נווה תרצה, שם ריצתה מאסר של שנתיים וחודשיים. אביה יגאל קיבל את פניה עם צאתה ממתקן הכליאה. "אני הולכת הביתה, מרגישה מצוין", אמרה לכלי התקשורת שהמתינו לה בחוץ. פעילה שהייתה במקום צעקה לה: "בוגדת בעם שלך, בכל מדינה נורמלית היו מכניסים אותך למאסר עולם".

עוד על פרשת ענת קם:
בית המשפט: ענת קם לא תוגדר בשב”ס כ"בוגדת"
בניכוי שליש: ענת קם תשוחרר בעוד 10 ימים מהכלא
בלעדי: תמונות מחופשתה של ענת קם מהכלא

ענת קם משתחררת, ינואר 2014. דרור עינב
ענת קם עם אביה, בצאתה מהכלא הבוקר/דרור עינב

קם נסעה לבית אמה בשכונת בירושלים, שם נשאלה מה בכוונתה לעשות כעת. "להשלים שעות שינה, לא ישנתי בלילות האחרונים", השיבה. כשנשאלה אם היא מתחרטת על מעשיה ואם הייתה נוהגת באופן שונה, ענתה: "הרבה דברים אחרת". היא הוסיפה כי היא מרגישה "הרבה יותר טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ענת קם מגיעה לביתה בירושלים לאחר שחרורה מכלא נווה תרצה, ינואר 2014. טלי מאייר
קם מגיעה לבית אמה בשכונת רמות בירושלים/טלי מאייר

קם לא ריצתה את מרב העונש שנגזר עליה לאחר שוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר קיבלה את בקשתה לשחרור מוקדם, לאחר שריצתה שני שלישים מעונשה, וניכתה 14 חודשים. שב"ס והמשטרה, שמסרו חוות דעת לוועדה, לא הביעו התנגדות לשחרור. במסגרת תכנית השיקום שהוצגה בפני הוועדה, תתגורר קם לאחר השחרור בבית הוריה בירושלים. לא מן הנמנע כי קם תרצה לחזור לעולם העיתונות, שבו עבדה לפני מעצרה, זמן קצר לאחר השחרור.

קם החלה לרצות את עונש מאסרה בכלא נווה תרצה בחודש נובמבר 2011, לאחר שבית המשפט העליון קיצר את עונש המאסר לאחר שהודתה בכך שמסרה לידי כתב עיתון "הארץ" אורי בלאו כ-1,800 מסמכים מסווגים וסודיים, שהעתיקה ממחשבי לשכת אלוף פיקוד המרכז שם שירתה כפקידה. היא הורשעה בהסדר טיעון בהחזקה ובמסירת מידע סודי, וכן במסירת מידע סודי ללא היתר.

בית המשפט המחוזי גזר עליה ארבע שנות מאסר וחצי, אולם עונשה קוצר לאחר שערערה לבית המשפט העליון. בהחלטתם כתבו השופטים, בראשות השופטת עדנה ארבל, כי חומרת מעשיה של קם מחייבים כי תשב "זמן ממושך תחת סורג ובריח", אולם ציינו בה בעת כי תקופת המאסר שהוטלה עליה אינה משקפת את הדין הראוי.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 7:20)

ענת קם משתחררת, ינואר 2014. דרור עינב
ענת קם משתחררת, ינואר 2014/דרור עינב
ענת קם משתחררת מכלא נווה תרצה. 26 בינואר 2014. דרור עינב
ענת קם משתחררת מכלא נווה תרצה. 26 בינואר 2014/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully