וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניכוי שליש: ענת קם תשוחרר בעוד 10 ימים מהכלא

16.1.2014 / 9:35

ועדת השחרורים בשב"ס הודיעה על שחרורה של קם, שהורשעה בהעברת 1,800 מסמכים סודיים, לאחר שהוחלט על ניכוי 14 חודשים מעונשה - שליש מהמאסר שהחלה לרצות בנובמבר 2011

צילום: דניאל בוק, עוז מרון; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ענת קם, שנידונה לעונש מאסר של שלוש שנים וחצי בגין העברת מידע סודי, תשוחרר מהכלא בעוד עשרה ימים - כך הודיעה היום (חמישי) ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר. הוועדה קיבלה את בקשתה של קם לשחרור מוקדם, לאחר שריצתה שני שלישים מעונש מאסרה, וניכתה 14 חודשים מעונש המאסר שנגזר עליה.

קם החלה לרצות את עונש מאסרה בכלא נווה תרצה בנובמבר 2011, לאחר שבית המשפט העליון גזר עליה מאסר, בגין הודאתה בכך שהעבירה לידי כתב "הארץ" אורי בלאו כ-1,800 מסמכים מסווגים וסודיים, שהעתיקה ממחשבי לשכת אלוף פיקוד המרכז שם שירתה כפקידה. היא הורשעה בהסדר טיעון בהחזקה ובמסירת מידע סודי, וכן במסירת מידע סודי ללא היתר.

עונשה של ענת קם קוצר בשנה: יעמוד על 3 שנים וחצי. עומר מירון
ועדת השחרורים ניכתה 14 חודשים מעונשה. קם/עומר מירון

בית המשפט המחוזי גזר על קם ארבע שנות מאסר וחצי, אולם עונשה קוצר לאחר שערערה. בהחלטתם כתבו השופטים, בראשות השופטת עדנה ארבל, כי חומרת מעשיה של קם מחייבים כי תשב "זמן ממושך תחת סורג ובריח", אולם ציינו בה בעת כי תקופת המאסר שהוטלה עליה אינה משקפת את הדין הראוי.

שב"ס והמשטרה שנתנו חוות דעת לוועדה לא הביעו התנגדות לשחרור. במסגרת תכנית השיקום שהוצגה בפני הוועדה, קם תתגורר לאחר השחרור בבית הוריה בירושלים. לא מן הנמנע כי קם תרצה לחזור לעולם העיתונות, בו עבדה לפני מעצרה, זמן קצר לאחר השחרור.

עורך דינה של קם, אילן בומבך, מסר: "היה דיון מצוין. בתקופה האחרונה ניהלנו מגעים עם הפרקליטות בדרג הגבוה ביותר ואני שמח שהם השתכנעו. ענת הביעה חרטה על מעשיה, שיתפה פעולה והתנהלותה בכלא הייתה ללא דופי".

עוד על פרשת ענת קם:
אסירת תודה: ענת קם בדרך לחופשי?
"הארץ" ובלאו: "לא גילינו את זהותה של ענת קם כמקור"
ארבעה חודשי עבודות שירות לעיתונאי אורי בלאו

  • עוד באותו נושא:
  • ענת קם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully