וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליף מסמך הרפז גבי סיבוני נחקר באזהרה

28.3.2014 / 13:22

סיבוני נחקר בחשד לשיבוש הליכים ב"פרשה 404", הקשורה לאיסוף חומר מכפיש על אהוד ברק בלשכת הרמטכ"ל אשכנזי. עוד נחקר סמנכ"ל משרד הביטחון בצלאל טרייבר בחשד להפרת אמונים

צילום: שלומי גבאי, טל אנגלנדר, יוסי ציפקיס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

(שחרור אבי בניהו למעצר בית בשבוע שעבר)

סמנכ"ל משרד הביטחון בצלאל טרייבר ואל"מ (במיל') גבי סיבוני, שהדליף את המסמך שהוכר בזמנו כ"מסמך גלנט", נחקרו ביום רביעי באזהרה ביחידת להב 433 של המשטרה בחשד למעורבות בפרשת שיבוש ההליכים בלשכת הרמטכ"ל בעקבות חשיפת מסמך הרפז, כך הותר היום (שישי) לפרסום. טרייבר חשוד בהפרת אמונים, מכיוון שהעביר לכאורה לרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי חומרים מכפישים על שר הביטחון דאז אהוד ברק. סיבוני נחשד בשיבוש הליכי חקירה.

עוד על הפרשה:
בניהו על הלילה במעצר: "יותר טוב מבסרטים"
במשטרה יערכו עימותים בין החשודים בפרשה
שיבוש המהלכים בלשכת הרמטכ"ל: "לאשכנזי חלק משני"

השבוע התמקדה המשטרה במעורבים המרכזיים בפרשה, בהם דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו ועוזר הרמטכ"ל שעבר ארז וינר, וחקירתם כמעט הושלמה. כעת מתכוונים במשטרה לסבב שני של חקירות, ובכוונת החוקרים לזמן בכירים אחרים מתוך הלשכה. טרם הוחלט באיזה עיתוי לזמן את אשכנזי עצמו, אך במשטרה רוצים להתכונן היטב לחקירתו, וככל הנראה ימתינו עד שהחקירה תגיע לשיא. במשטרה כבר ציינו כמה פעמים כי על אף הכוונה לזמן את אשכנזי לחקירה, הוא לא נחשב חשוד מרכזי בפרשה, בעיקר בשל הסברה שאנשיו פעלו על דעת עצמם כדי לרצותו.

טרייבר נמנה עם נאמני אשכנזי שפעלו לכאורה למען מטרה זו, ועל כן הוא הפך גם כן לחשוד מהותי בפרשה. לטענת המשטרה, טרייבר העביר חומרים מכפישים רבים על ברק לידי מקורביו של אשכנזי. בעקבות חקירתו, נשלח טרייבר לשלושה ימי מעצר בית.

דו"ח המבקר: אשכנזי אחראי לאיסוף המידע נגד ברק. גדעון צנטנר
"מלחמת הלשכות". ברק ואשכנזי/גדעון צנטנר

הפרשה העוסקת ב"מלחמת הלשכות" בין לשכת אשכנזי לבין לשכתו של ברק, שזכתה לכינוי "פרשת 404", הפכה לגלויה לאחר מעצרם של וינר ובניהו בחשד שאספו חומרים מכפישים על ברק בעקבות חשיפת מסמך הרפז. השניים נחשדים בשיבוש הליכי משפט, בפגיעה בפרטיות, בקשירת קשר לביצוע פשע, במרמה והפרת אמונים, בהשמדת ראיה ובגילוי בהפרת חובה. במשטרה סבורים כי השניים אף פעלו יחד על מנת להשמיד ראיות הקשורות בהם. כמו כן, בביתו של בניהו נתפס מחשב צבאי ובו שורה של מסמכים המוגדרים "סודיים ביותר", ובגללו הוא נחשד גם בהחזקת חומר מסווג שלא כדין בהיותו אזרח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully