וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: במשטרה יערכו עימותים בין המעורבים

24.3.2014 / 4:51

לאחר ששוחררו למעצר בית, ישובו דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, ועוזרו של אשכנזי, ארז וינר, לחדר החקירות וינסו להתמודד עם החשדות נגדם. לטענת בניהו, הכל נעשה במסגרת תפקידו

אבי בניהו בצאתו מחקירה בלהב 443, לוד. מרץ 2014. נמרוד סונדרס
"שפתיי חשוקות". בניהו/נמרוד סונדרס

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה ממשיכים גם השבוע בחקירת פרשת 404, בה מעורבים לכאורה אנשי לשכתו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי החשודים באיסוף מידע מכפיש נגד לשכתו של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק. השבוע צפויה המשטרה לבצע סדרת עימותים בין החשודים, ביניהם גם עימות בין דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו לבין בעז הרפז.

עוד על פרשת הרפז:
הוא לא תמים, אבל עדיין לא פושע
ענת קם על בניהו: למה אני ישבתי שנתיים והוא לא?
בתום שעות של חקירה: בניהו ווינר שוחררו למעצר בית

במשטרה מתכננים לבצע בין היתר גם עימותים בין "הכוכבים" המרכזיים בפרשה לבין שורה של נחקרים זוטרים יותר, ביניהן מזכירות ואנשי לשכת הרמטכ"ל. מהמשטרה נמסר כי בזמן הקרוב יוזמן גם אשכנזי עצמו לחקירה, אם כי זימונו ייעשה לאחר מיצוי החקירות של בניהו ווינר.

בועז הרפז, אבי בניהו, ארז וינר. ניב אהרונסון,בן קלמר, לע"מ, עיבוד תמונה
הרפז, בניהו ווינר/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון,בן קלמר, לע"מ

גם היום (שני) צפויים השניים להגיע למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה, שם ייחקרו שוב. גרסאותיהם של וינר ובניהו מתארות ניסיון להדוף את הביקורת ומסע ההכפשות שניסתה לטענתם לשכתו של ברק לכוון לעבר לשכתו של אשכנזי. בניהו טען בפני חוקריו כי נקלע לפרשה בעל כורחו. לטענתו, כחלק מתפקידו כדובר צה"ל הוא נאלץ להתמודד עם ההכפשות בתקשורת נגד הרמטכ"ל ועשה את כל שעשה במסגרת תפקידו, מבלי לבצע כל עבירה פלילית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גבי אשכנזי. יותם רונן
צפוי להיות מוזמן לחקירה. אשכנזי/יותם רונן

חקירת פרשה 404 נפתחה כהרחבה לחקירת מצ"ח בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין באוגוסט 2013 על רקע חומרים חדשים שהובאו בפני גופי האכיפה. עם חשיפת הפרשה החדשה, נמסר מהמשטרה: "בימים האחרונים ובתקופה הקרובה, נגבות וייגבו עדויותיהם של מעורבים רבים. בכוונתנו לפעול תוך איזון מיטבי בין זכות הציבור לדעת לטובת החקירה, תוך שמירה על זכויותיהם ופרטיותם של חשודים, נחקרים ועדים, כפי שאנו נוהגים לעשות בכל תיקי החקירה שמנהלת משטרת ישראל".

אבני בניהו וארז וינר שוחררו ביום חמישי האחרון למעצר בית בן חמישה ימים בתום שעות ארוכות של חקירה. השניים שוחררו בתנאים מגבילים, ובין היתר נאסר עליהם ליצור קשר עם המעורבים בפרשה או לצאת מהארץ. בכניסה לביתו בקיבוץ להבות חביבה שבשרון, סירב בניהו להתייחס לחקירה ואמר: "שפתיי מסונדלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully