וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: נמשיך הליך ההצטרפות למוסדות הבינ"ל

המועצה המרכזית של אש"ף החליטה כי תמשיך את הליכי החברות ב-60 אמנות וגופים בינלאומיים של האו"ם. היא הזמינה את ישראל לשוב לשולחן המו"מ, בכפוף לתנאים שאבו מאזן הציב

אבו מאזן חותם על מסמכי ההצטרפות לארגונים הבינלאומיים. רמאללה, 1 באפריל 2014. רויטרס
אבו מאזן, לצדו סאיב עריקאת, חותם על מסמכי ההצטרפות לגופים הבינלאומיים, החודש/רויטרס

המועצה המרכזית של אש"ף החליטה אמש (ראשון) להמשיך בהליכי ההצטרפות ל-60 אמנות וגופים בינלאומיים הפועלים בחסות האו"ם. מזכ"ל מפלגת העם הפלסטינית, בסאם א-סאלחי, אמר כי המועצה "מאשרת את הצורך של ההנהגה הפלסטינית להמשיך בתהליכי החברות בסוכנויות האו"ם ובהסכמים בינלאומיים, במסגרת התכנית הפלסטינית שאומצה". לצד זאת, נמסר כי המועצה המרכזית – אחד הגופים המרכזיים באש"ף – החליטה להשאיר את הדלת בפני ישראל פתוחה לשוב לשיחות השלום אם היא תרצה בכך, בכפוף לתנאים שהציב אבו מאזן לחידוש השיחות.

שלשום הבהיר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מהם התנאים המדוברים. בפגישה עם המועצה המרכזית ברמאללה אמר כי הממשלה החדשה של פתח וחמאס תכיר בישראל, אך לא כמדינה יהודית, וזאת משום ש"בשנת 1993 הכרנו בישראל", כלומר בהסכמי אוסלו. כמו כן, אבו מאזן אמר כי לא יכיר באף התנחלות ישראלית, "מכיוון שהן אינן חוקיות ובנויות על אדמה פלסטינית כבושה".

בראשית החודש הודיע יו"ר הרשות כי החליט לחתום על 15 אמנות בינלאומיות, וזאת בתגובה על החלטת ישראל שלא לשחרר את מחבלי הפעימה הרביעית, כפי שהוסכם עם חידוש המשא ומתן ביולי 2013. הפנייה למוסדות הבינלאומיים מהווה גם היא הפרה של ההבנות מהקיץ, מצד הפלסטינים. "נחתום על אמנות עם ארגונים בינלאומיים הנוגעים לנושא האסירים", הודיע אז אבו מאזן בנאום שנשא ברמאללה. "אם לא ישוחררו האסירים, נפנה מיד ל-63 מוסדות וארגונים בינלאומיים".

כבר למחרת ההכרזה מימשו הפלסטינים את האיום. שר החוץ של הרשות, ריאד אל-מלכי, מסר את מסמכי ההצטרפות של הרשות ל-15 ההסכמים הבינלאומיים שאבו מאזן חתם עליהם. הדבר הביא את המשא ומתן בין הצדדים לסף פיצוץ.

מחר, 29 באפריל, הוא התאריך שבו באים אל קצם תשעת חודשי המשא ומתן שהצדדים הכריזו עליהם, בתיווך ארצות הברית, בסוף יולי.

עוד על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים:
אשטון: הממשלה הפלסטינית חייבת להכיר בישראל
פיצוץ המו"מ - עוד כישלון למדיניות החוץ של אובמה / פרשנות
דיווח: חמאס לא פוסל אפשרות להכיר בישראל

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully