וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשטון: הממשלה הפלסטינית חייבת להכיר בישראל

שרת החוץ של האיחוד האירופי התריעה כי "אסור להשליך לריק את המאמצים האמריקנים שהושקעו במו"מ", וקראה לאבו מאזן ולישראל לשוב בהקדם למגעים לשלום

אבו מאזן – ראמללה, 26 באפריל 2014. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אתמול ברמאללה/רויטרס

האיחוד האירופי קורא לישראל ולפלסטינים לשוב בהקדם למשא-ומתן, ומתריע כי אסור לבזבז את המאמצים שהשקיעה ארה"ב בתיווך בין הצדדים. שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, אמרה היום (ראשון) כי הדרך הטובה ביותר לנוע קדימה היא באמצעות משא ומתן. "אסור להוציא לריק את המאמצים הנרחבים שהושקעו בחודשים האחרונים", אמרה בהצהרה שפרסמה.

אשטון התייחסה למגעים להרכבת ממשלה פלסטינית חדשה, ואמרה כי "האיחוד מצפה מכל ממשלה חדשה להימנע מאלימות, להישאר מחויבת לעיקרון שתי-המדינות ולחתור להסכם שלום, שיכיר בזכותה הלגיטימית של ישראל להתקיים".

שרת החוץ של האיחוד קראה לכל הצדדים לשמור על איפוק מרבי, ולהימנע מ"צעדים שעלולים לחתור תחת המאמצים להשיג שלום". היא ציינה כי "העובדה שהנשיא עבאס (יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן) יישא בשליטה מלאה על תהליך המו"מ, ושיהיה לו מנדט בשם כל הפלסטינים, מספקת ערבות נוספת לכך שתהליך השלום יכול - וחייב - להימשך".

פיצוץ המו"מ - עוד כישלון למדיניות החוץ של אובמה // פרשנות

המו"מ בין ישראל לפלסטינים נועד להימשך עד יום שלישי הקרוב, 29 באפריל, אך ישראל קטעה את השיחות אחרי הסכם הפיוס שנחתם בין פתח לחמאס בשבוע שעבר.

ראש הממשלה נתניהו תקף הבוקר את יו"ר הרשות אבו מאזן, ובהתייחסו ליום השואה, אמר: "אבו מאזן בחר בברית עם חמאס, ארגון טרור רצחני שמכחיש את השואה, תוך כדי ניסיון להוציא לפועל שואה נוספת באמצעות השמדת מדינת ישראל". לדברי נתניהו, "אבו מאזן צריך לבחור בין ברית עם חמאס, לבין שלום אמת עם ישראל. אנחנו מקווים שהוא יחזור לנתיב השלום".

מוקדם יותר, פורסמה טיוטה של הצהרה ראשונה מסוגה, בה צפוי אבו מאזן להביע תנחומים על שואת העם היהודי. לפי הטיוטה, אבו מאזן יצהיר כי "העם הפלסטיני, הסובל מאי-צדק, מדיכוי ונמנעים ממנו חירות ושלום, הוא הראשון לדרוש את מיגור ל האי-צדק והגזענות, שמהם סובלים עמים אחרים החווים פשעים שכאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully