וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס לא פוסל אפשרות להכיר בישראל

העיתון וושינגטון פוסט דיווח כי טאהר אל-נונו, יועץ התקשורת של ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמאעיל הנייה, אמר כי הארגון לא פוסל את האפשרות להכיר בישראל

לאחר הסכם הפיוס בין פתח לחמאס, גלי ההדף הפוליטיים והמדיניים נמשכים. העיתון וושינגטון פוסט דיווח אמש (שבת) כי טאהר אל-נונו, יועץ התקשורת של ראש ממשלת חמאס בעזה איסמאעיל הנייה, אמר כי הארגון לא פוסל את האפשרות להכיר בישראל.

עם זאת הוא ציין כי מהלך כזה חייב לעלות לדיון במסגרת מאמצי חמאס להשתלב באש"ף ולהרכיב ממשלה. בינתיים, הוסיף נונו, ההסכם שהושג עם פתח מתמקד בסוגיות הנוגעות לעם הפלסטיני, ולא בנושאים פוליטיים חיצוניים.

חאלד משעל ואיסמעיל הנייה בעזה, 7 דצמבר 2012. רויטרס
יכירו בישראל? בכירי חמאס, איסמאעיל הנייה וחאלד משעל/רויטרס

אתמול התכנסה ברמאללה המועצה המרכזית של אש"ף - אחד הגופים המרכזיים בארגון שחרור פלסטין, ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס לממשלת האחדות שתוקם במסגרת הפיוס. לדבריו, ממשלת האחדות לא תעסוק במשא ומתן עם ישראל, אלא אש"ף. כפי שדווח לראשונה שלשום בוואלה! חדשות, אבו מאזן הבהיר כי הממשלה החדשה תכיר בישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
החברים של אור ורוסלן לא מאמינים: "היו יותר מאחים"
חשד: ברח מבית החולים כדי לרצוח את דוקרו
מצרים: התגלה מקרה ראשון של נגיף קטלני דמוי סארס

"ענייניה של הממשלה החדשה הם עניינים פנימיים בלבד", הבהיר אבו מאזן. "יחד עם זאת, אני מכיר בישראל והיא תכיר בישראל. אני דוחה את האלימות והיא תדחה את האלימות. אני מכיר בלגיטימציה של ההסכמים הבינלאומיים והיא תכיר בהם. הממשלה מחויבת לכל מה שאני מחויב. שאף אחד לא יטען עכשיו שמדובר בממשלת טרור", הוסיף.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בית לחם, מרץ 2014. GettyImages
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן/GettyImages

יו"ר הרשות הפלסטינית הבהיר כי הפלסטינים לעולם לא יכירו בישראל כמדינה יהודית. "בשנת 1993 הכרנו בישראל", אמר אבו מאזן והסביר כי אין להכריח את הפלסטינים להכיר בזהות הדתית של ישראל. "אנו מוכנים להמשיך במשא ומתן, אבל ישראל חייבת להפסיק את הבנייה בהתנחלויות". לדבריו, "הפיוס הפלסטיני אינו עניינה של ישראל. הוא הכרחי. ישראל כבר עשתה בעבר עסקאות עם חמאס, אך היא אינה רוצה באיחוד הפלסטיני".

(עדכון ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully