וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברים של אור ורוסלן לא מאמינים: "היו יותר מאחים"

27.4.2014 / 0:33

חבריהם של אור ריבק ורוסלן יעקובוביץ' מתקשים להאמין כי החברות ביניהם הסתיימה ברצח. "איך אפשר להבין טירוף כזה? לא אמשיך להיות חבר שלו". המשטרה: החשוד מחליף גרסאות

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד, מתן חדד

כמעט יממה לאחר מקרה הרצח בקיבוץ כפר חרוב ברמת הגולן, חבריהם של אור ריבק ורוסלן יעקובוביץ' מסרבים להאמין כי החברות רבת השנים בין השניים הסתיימה באופן כה טראגי. "כולנו המומים. אור ורוסלן היו החברים הכי טובים שיש, יותר מאחים. אני לא יודע מה עבר לרוסלן בראש, הוא היה בחור עם לב זהב, אבל אני לא מאמין שמישהו מהחברים המשותפים ימשיך להיות חבר שלו אחרי האירוע המזעזע הזה. איך אפשר להבין טירוף כזה?", אמר אמש (שבת) אחד מחבריו של יעקובוביץ' החשוד כי רצח בדקירות סכין את חברו הטוב ריבק בן ה-22, במהלך ויכוח שהתפתח ביניהם בחדרם שבקיבוץ. "הוא ואור היו כל הזמן מחוברים. שניהם היו ילדים טובים", אמר החבר המשותף שסירב להזדהות בשמו.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: ברח מבית החולים כדי לרצוח את דוקרו
מצרים: התגלה מקרה ראשון של נגיף קטלני דמוי סארס
8 פקחים חטופים באוקראינה: "מרגלים של נאט"ו"

אמש הורה בית משפט השלום בנצרת להאריך את מעצרו של יעקובוביץ' בשמונה ימים, אך אף אחד מחבריהם המשותפים שלו ושל ריבק לא נכח בדיון הטעון. "הוא כל הזמן מחליף גרסאות. מחר נמשיך לחקור אותו ואני מאמין שמחר או מחרתיים יתבהרו כל הספקות", אמר מפקד היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון, ניצב-משנה משה כהן. "בחקירתו החשוד אמר תחילה שהוא רצח את חברו בגלל ויכוח על בחורה מהעבר. אחר כך הוא אמר שהנרצח קילל את אמא שלו, ובהמשך טען שהם התווכחו ולא פירט על מהות הוויכוח. על פניו נראה שלא היה פה קנטור ולפי הגרסאות שהוא החליף לא נראה לי שזה יסתיים באישום על הריגה".

אור ריבק ורוסלן יעקובוביץ', החשוד ברצח ריבק. פייסבוק, צילום מסך
"לא יודע מה עבר לרוסלן בראש". אור ריבק/צילום מסך, פייסבוק

במעלות, העיר שבה גדלו הנרצח והחשוד ברצח מתקשים בני המשפחות, החברים והמכרים לעכל את הבשורה הקשה. "הכרתי את רוסלן בתיכון, ובהמשך היינו ביחד בצבא במשך ארבעה חודשים בקורס גיור במחווה-אלון, כי שנינו עולים חדשים", סיפר חברם של השניים. "בהמשך היו לו בעיות בצבא והוא שוחרר לפני שסיים את שירות החובה שלו, אבל הוא ואור היו כל הזמן מחוברים ושניהם היו ילדים טובים. גם רוסלן היה ממש נשמה עם לב זהב. אני לא יודע איך זה התחיל אבל אי אפשר לקבל ולהבין דבר נורא כל כך", הוסיף.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
רוסלן יעקובוביץ', החשוד ברצח אור ריבק בקיבוץ כפר חרוב, בדיון בהארכת מעצרו,  אפריל 2014. ערן גילווארג
"מחליף גרסאות". יעקובוביץ' בבית המשפט/ערן גילווארג

"זה פשוט הזוי. אני מאמין שכל מי שהכיר אותם נמצא בשוק. הם היו ממש כמו חבר וחברה, אין מצב לראות רק אחד מהם, תמיד ראו את שניהם ביחד", אמר לוואלה! חדשות אושר פחימה, שהכיר את ריבק ויעקובוביץ' מבית הספר התיכון "אורט מעלות" שבו למדו. לדבריו, "אני עדיין לא מעכל ולא מאמין שרוסלן עשה את זה, הם היו יותר מאחים. הייתי בקשר טוב יותר עם רוסלן. כשאני והחברה שלי נפרדנו, הוא תמיד היה שם, תמך ועזר בכל מה שצריך. מדובר בבן אדם זהב עם לב טוב. לא נראה לי שתצליחו לשמוע ממישהו משהו רע על רוסלן".

רוסלן יעקובוביץ' החשוד ברצח חברו אור ריבק. ערן גילווארג
יעקבוביץ' בשחזור הרצח/ערן גילווארג

לפנות בוקר הגיע יעקובוביץ' לשער הקיבוץ שבו התגורר ועבד עם ריבק, ואמר לשומר: "נעים מאד, פגעתי בשותף שלי". השומר הזעיק צוותי מגן דוד אדום ומשטרה לקיבוץ, ולקראת השעה 5:00 בבוקר הם גילו את גופתו של ריבק על רצפת החדר בדירתם המשותפת. ריבק היה שעון על הספה כשהוא דקור בחזהו ומחוסר הכרה, ופראמדיקים קבעו את מותו במקום.

צוות ההגנה של יעקבוביץ' טען בדיון בבית המשפט כי מדובר היה בהריגה - ולא ברצח. "הוא מבין כעת את התוצאה של המעשה ומצר עליה", אמר סנגורו של החשוד, עורך דין סעיד חדד מהסנגוריה הציבורית. "הוא לא תכנן את המעשה ולא רצה בו. החשוד טרם מסר את מלוא גרסתו ורק לאחר שתימסר, יתבהרו הגורמים שהובילו לאירוע", הוסיף הסנגור. לדבריו, "בבדיקה פסיכיאטרית הוא נמצא כשיר למעצר. אבל לגבי מצבו הנפשי בזמן ביצוע המעשה אנחנו נשקול בהמשך אם לדרוש בדיקה פסיכיאטרית שתתייחס לשפיותו בזמן ביצוע המעשה".

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully