וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר החשוד ברצח אור ריבק הוארך בשמונה ימים

26.4.2014 / 21:12

רוסלן יעקובוביץ', חברו הטוב של אור ריבק, חשוד כי דקר אותו למוות בשל סכסוך ביניהם בחדרם שבקיבוץ כפר חרוב. הוא יישאר במעצר עד יום ראשון הבא. "הוא מצר על מעשיו"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד, מתן חדד

רוסלן יעקבוביץ' הוא הצעיר שחשוד כי רצח את חברו הטוב אור ריבק לפנות בוקר בחדרם שבקיבוץ כפר חרוב ברמת הגולן. בית משפט השלום בנצרת הורה הערב (שבת) להאריך את מעצרו בשמונה ימים. שעות ספורות לאחר שנעצר בחשד שרצח את חברו הטוב ביותר, הועבר היום יעקובוביץ' להסתכלות פסיכיאטרית. צוות ההגנה של החשוד טען בדיון בבית המשפט כי מדובר היה בהריגה - ולא ברצח. פרט לאחיו של יעקובוביץ', אף אחד מבין חבריהם לא נכח בדיון הטעון.

עוד בוואלה! חדשות:
אבו מאזן: "הממשלה החדשה שתוקם תכיר בישראל"
לראשונה בחיל האוויר: מטוס תובלה שמגיע עד קנדה
כך לכדה משטרת אוסטרליה את הרוצח הסדרתי הנמלט

"הוא מבין כעת את התוצאה של המעשה ומצר עליה", אמר סנגורו של החשוד, עורך דין סעיד חדד מהסנגוריה הציבורית. "הוא לא תכנן את המעשה ולא רצה בו. החשוד טרם מסר את מלוא גרסתו ורק לאחר שתימסר, יתבהרו הגורמים שהובילו לאירוע", הוסיף הסנגור. לדבריו, "בבדיקה פסיכיאטרית הוא נמצא כשיר למעצר. אבל לגבי מצבו הנפשי בזמן ביצוע המעשה אנחנו נשקול בהמשך אם לדרוש בדיקה פסיכיאטרית שתתייחס לשפיותו בזמן ביצוע המעשה".

אור ריבק ורוסלן יעקובוביץ', החשוד ברצח ריבק. פייסבוק, צילום מסך
ריבק/צילום מסך, פייסבוק

לפנות בוקר הגיע החשוד ברצח לשער הקיבוץ שבו התגורר ועבד עם ריבק, ואמר לשומר: "נעים מאד, פגעתי בשותף שלי". השומר הזעיק צוותי מגן דוד אדום ומשטרה לקיבוץ, ולקראת השעה 5:00 בבוקר הם גילו את גופתו של ריבק שוכב על רצפת החדר בדירתם המשותפת. ריבק היה שעון על הספה כשהוא דקור בחזהו ומחוסר הכרה, ופראמדיקים קבעו את מותו במקום.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רוסלן יעקובוביץ', החשוד ברצח אור ריבק בקיבוץ כפר חרוב, בדיון בהארכת מעצרו,  אפריל 2014. ערן גילווארג
יעקובוביץ' בבית המשפט, הערב/ערן גילווארג

לדברי עו"ד חדד, "הבנו שהיו בין השניים ויכוחים ומאבקים. השאלה היא עד כמה זה משפיע על האחריות המשפטית של החשוד. האם המאבקים הללו מובילים לאחריות מופחתת או להשמטת הבסיס מתחת לכוונה המיוחדת הדרושה להרשעה בעבירת רצח. האם היה קנטור לפני האירוע הקשה או לא, כי מבחינה משפטית ברגע שיש קנטור זה לא רצח אלא הריגה".

רוסלן יעקובוביץ' החשוד ברצח חברו אור ריבק. ערן גילווארג
יעקובוביץ' משחזר את המקרה, היום/ערן גילווארג

בשעות הצהריים המוקדמות שחזר החשוד בקור רוח את הרצח שביצע לכאורה והביע חרטה על המעשה. לדבריו, הוא דקר למוות את חברו הטוב בגלל ויכוח שהתגלע ביניהם, ונבדקת האפשרות שמדובר בסכסוך על רקע רומנטי. ריבק והחשוד מוכרים למשטרה על רקע עבירות אלימות ופריצות. חלק מחברי הקיבוץ העידו שבשבועות האחרונים ראו אותם מתקוטטים ולעתים אף ניסו להפריד ביניהם.

אור ריבק ורוסלן יעקובוביץ', החשוד ברצח ריבק. פייסבוק, צילום מסך
שכרו דירה יחד בקיבוץ. ריבק/צילום מסך, פייסבוק

חברי הקיבוץ סיפרו שריבק והחשוד ברצח שכרו יחד דירה במקום לפני כארבעה חודשים ומאז עבדו בקיבוץ. "הם היו חרוצים וידידותיים", תיארה דגנית הנדל, חברה בצוות החירום היישובי של כפר חרוב. "הוא היה חבר טוב, ילד טוב וחברותי", סיפר אביו של ריבק, ראובן, בכאב. "בחור עדין נפש, נשמה טובה". חברי הקיבוץ סיפרו כי האב היה "המום ומרוסק" לאחר ששמע כי אור נדקר למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully