וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצע הלילה, בקבוצת הווטסאפ, גילה שאחיו נהרג

27.4.2014 / 13:57

אלחנן טוויטו בן ה-24 נהרג אתמול בתאונת דרכים בכביש 90. אחיו ישראל גילה זאת לראשונה מקריאת הודעות בקבוצות ווטסאפ. "הוא היה נראה כעוס, בהלם ובסוג של איבוד עשתונות"

ישראל טויטו גילה על מות אחיו אלחנן בתאונת דרכים – באמצעות הודעת ווטסאפ. באדיבות המשפחה
אחיו ישראל היה האחרון לדעת. אלחנן טוויטו/באדיבות המשפחה

עולמו של ישראל טוויטו חרב עליו אמש (שבת), כאשר נודע לו כי אחיו אלחנן בן ה-24 נהרג בתאונת דרכים בכביש 90, עת חזר הביתה מטיול עם חבריו בצפון. אם לא די בכך, הבשורה המרה הגיעה לידיעתו של ישראל בשעת לילה מאוחרת – בקבוצת ווטסאפ.

התאונה הקשה אירעה אתמול בכביש הבקעה, בקטע בין היישוב נעמה לכפר עוג'ה, כאשר מכונית שבה נסעו בני הישיבה החרדית "אור ברוך" ניסתה לעקוף כלי רכב אחר בכביש, אך פגעה בכלי רכב שבא ממול, התהפכה ועלתה באש. בתאונה נהרג אלחנן, שנלכד במכונית, ונפצעו שלושה מחבריו. כמו כן, נפצעו זוג כבני 30 וילדים בני 5 ו-7, שנסעו במכונית הנוספת, באורח קל.

מעט לפני חצות הגיעו הדיווחים הראשונים על התאונה הקשה. בתוך דקות הופצו בקבוצות ווטסאפ שונות שמו של מי שנהרג לכאורה בתאונה, פרטיו המלאים ותמונתו, אולם בתוך זמן קצר התגלה כי "ההרוג" ישן באותן שעות בביתו בשכונת רמות בירושלים. עד אז וגם הבוקר זכו הוא ובני משפחתו לעשרות טלפונים של אנשים שניסו לברר אם הוא בחיים.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: רוצחו של אור ריבק צילם את גופתו בסלולרי
אושר בממשלה: ניצולי השואה לא ישלמו עוד על תרופות
תושבי גבעת עמל לא מוותרים: הפגנה שנייה תוך שבוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבשורה המרה, כפי שהגיעה לראשונה לישראל טוויטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדרמה הגדולה יותר התרחשה באותן קבוצות מעט לאחר השעה 1:00 בלילה. שם נוסף הופץ בכמה קבוצות באפליקציית המסרים המיידים, כמי שככל הנראה נהרג בתאונה. החברים הרבים בקבוצות לא ידעו כי אחיו של ההרוג צופה בכל ההודעות. "הוא התקשר אליי", סיפר מנדי ריזל, כתב בתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" ותושב העיר שדרות, מקום מגוריו של ההרוג. "הבנתי מיד מה הוא רוצה. בתחילת השיחה הוא אמר לי: 'מסתובבת שמועה בווטסאפ שאח שלי נהרג', וביקש ממני לדעת אם היא נכונה".

החשש לקחת אחראיות ולהודיע לאחיו של ההרוג את הבשורה הקשה בטלפון גרמה לריזל להשיב לו כי "הסתובבו כמה שמות, אין לי מושג". כשההודעה כבר הועברה באופן מסודר לחלק מבני המשפחה, יצא ריזל לעבר ביתו של האח. "הוא נראה כעוס, בהלם ובסוג של איבוד עשתונות. הוא סירב להאמין איך כולם ידעו שאחיו נהרג, ורק הוא נע בחוסר ודאות באשר למצבו של אחיו", סיפר ריזל.

העיתונאי החרדי מני גירא הסביר כי הטירוף סביב הפצת המידע הזה דורש מחקר מעמיק, וכי הוא בטוח שיש לזה קשר הדוק לחברה החרדית. "התחושה שכולם הם בני משפחה אחת גורמת לכך שכולם רוצים לדעת כמה שיותר מהר במי מדובר", הסביר. "זה בא ממקום טוב, אך לעתים גורם לנזקים גדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully