וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: רוצחו של אור ריבק צילם את גופתו בסלולרי

27.4.2014 / 12:15

המשטרה שלחה למעבדה לזיהוי פלילי את הטלפון הנייד של רוסלן יעקובוביץ', החשוד שרצח שלשום את חברו הטוב ריבק, בחשד כי תיעד את גופתו דקות לאחר הרצח. "מחליף גרסאות כל הזמן"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד, מתן חדד

יממה לאחר רצח הצעיר אור ריבק בכפר חרוב, מתגלה היום (ראשון) כי החשוד במעשה, רוסלן יעקובוביץ', ככל הנראה תיעד את גופתו של חברו הטוב ביותר רגעים בודדים לאחר מותו. המשטרה שלחה היום את הטלפון הסלולרי של יעקובוביץ' לבדיקה של המעבדה לזיהוי פלילי. זאת לאחר שהשומר בקיבוץ, שלו אמר יעקוביץ' לאחר הרצח "נעים מאוד, פגעתי בשותף שלי", דיווח למשטרה כי יעקובוביץ' הציג בפניו תמונה בטלפון הסלולרי, שבה ככל הנראה תועד ריבק לאחר הרצח. הוא יובא למנוחות היום בשעה 17:00 בקיבוץ כפר חרוב, ששם מתגורר אביו.

משפחתו של ריבק עדיין מתקשה לעכל את העובדה שדווקא חברו הטוב ביותר הפך בן לילה לאויבו המסוכן ביותר והרג אותו. "המשפחה המומה. היא לא יודעת איך לעכל את האסון הזה, בפרט לאור העובדה שהשניים היו יותר מחברים, הם היו ממש אחים", סיפרה הבוקר דגנית הנדל, חברת צוות החירום היישובי של קיבוץ כפר חרוב. "הם גדלו יחד, תמיד היו יחד, דאגו מאוד זה לזה. רוסלן היה בן בית במשפחת ריבק, ואפילו ביום שישי האחרון הם אכלו יחד עם אבא של אור ארוחת ליל שישי. ההורים מספרים שהם לא זיהו סימנים מקדימים שהתריעו על אסון אפשרי מסוג כזה, והם לא מצליחים להעלות בדעתם שום מניע אפשרי לרצח. לא יודעים איך יכול להיות שדווקא רוסלן, האיש עם מערכת היחסים הכי קרובה לבנם, הוא זה שרצח אותו. המשפחה מספרת על ילד נהדר, טוב וקצת מופנם שכולם מאוד אהבו. גם פה החבר'ה בקיבוץ מאוד חבבו אותו ולכן ההלם הוא רב ביותר".

ריבק ויעקובוביץ' בני ה-22 עברו להתגורר בדירה שכורה בקיבוץ כפר חרוב לפני כארבעה חודשים. בקיבוץ ספרו כי אביו של אור, המתגורר כבר שנים ארוכות במקום, ביקש מהקהילה לקלוט את השניים לעבודה ולמגורים. בשנה האחרונה הם הסתבכו בעבירות אלימות ורכוש והאב ביקש להרחיקם מסביבתם השלילית, ולקלוט אותם לצורך שיקום. "האבא מספר שאור היה ילד טוב שהתגלגל לסביבה פחות טובה, וזו הייתה אחת הסיבות לכך שהוא הביא אותו ואת חברו הטוב ביותר לכאן", הוסיפה הנדל. "הוא רצה שהם יהיו בסביבה שונה, מוגנת ועוטפת יותר, עם מקום עבודה מסודר כדי שיצאו מאותה אווירה לא חיובית שהם היו בה".

עוד בכותרות:
דעה: לרצוח רק מחוץ למועדון
כלה רצחה את אחייניתה - בשל ויכוח על "נהג תורן"
חשד: ברח מבית החולים כדי לרצוח את דוקרו

אור ריבק ורוסלן יעקובוביץ', החשוד ברצח ריבק. פייסבוק, צילום מסך
"כמו אחים". מימין: רוסלן ויעקובוביץ'/צילום מסך, פייסבוק

מפקד היחידה המרכזית במחוז הצפון, ניצב משנה משה כהן, סיפר על החשדות השונים שבהם מתמקדים במשטרה: "החשוד אמר בתחילת חקירתו כי הוא רצח את חברו בגלל ויכוח על בחורה מהעבר. אחר כך הוא אמר שהנרצח קילל את אמא שלו, ובהמשך הוא טען שהם התווכחו ולא פירט על מהות הוויכוח", אמר. "הוא כל הזמן מחליף גרסאות. מחר נמשיך לחקור אותו, ואני מאמין שמחר או מחרתיים יתבהרו כל הספקות. על פניו נראה שלא היה פה קנטור, ולפי הגרסאות שהוא החליף לא נראה לי שזה יסתיים באישום על הריגה".

אמש הורה בית משפט השלום בנצרת להאריך את מעצרו של יעקובוביץ' בשמונה ימים, אך איש מחבריהם המשותפים שלו ושל ריבק לא נכח בדיון הטעון, והם מסרבים להאמין כי החברות רבת השנים בין השניים הסתיימה באופן כה טראגי. "כולנו המומים. אור ורוסלן היו החברים הכי טובים שיש, יותר מאחים. אני לא יודע מה עבר לרוסלן בראש, הוא היה בחור עם לב זהב, אבל אני לא מאמין שמישהו מהחברים המשותפים ימשיך להיות חבר שלו אחרי האירוע המזעזע הזה. איך אפשר להבין טירוף כזה?", אמר אמש אחד מחבריו של יעקובוביץ'. "הוא ואור היו כל הזמן מחוברים. שניהם היו ילדים טובים", אמר החבר המשותף שסירב להזדהות בשמו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
רוסלן יעקובוביץ' החשוד ברצח חברו אור ריבק. ערן גילווארג
משחזר את הרצח. יעקובוביץ'/ערן גילווארג

במעלות, העיר שבה גדלו הנרצח והחשוד ברצח, מתקשים בני המשפחות, החברים והמכרים לעכל את הבשורה הקשה. "הכרתי את רוסלן בתיכון, ובהמשך היינו ביחד בצבא במשך ארבעה חודשים בקורס גיור במחווה-אלון, כי שנינו עולים חדשים", סיפר חברם של השניים. "בהמשך היו לו בעיות בצבא והוא שוחרר לפני שסיים את שירות החובה שלו, אבל הוא ואור היו כל הזמן מחוברים ושניהם היו ילדים טובים. גם רוסלן היה ממש נשמה עם לב זהב. אני לא יודע איך זה התחיל אבל אי אפשר לקבל ולהבין דבר נורא כל כך", הוסיף.

צוות ההגנה של יעקובוביץ' טען בדיון בבית המשפט כי מדובר היה בהריגה - ולא ברצח. "הוא מבין כעת את התוצאה של המעשה ומצר עליה", אמר סנגורו של החשוד, עו"ד סעיד חדד מהסנגוריה הציבורית. "הוא לא תכנן את המעשה ולא רצה בו. החשוד טרם מסר את מלוא גרסתו ורק לאחר שתימסר, יתבהרו הגורמים שהובילו לאירוע", הוסיף הסנגור. "בבדיקה פסיכיאטרית הוא נמצא כשיר למעצר, אבל לגבי מצבו הנפשי בזמן ביצוע המעשה אנחנו נשקול בהמשך אם לדרוש בדיקה פסיכיאטרית שתתייחס לשפיותו בזמן ביצוע המעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully