וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בממשלה: ניצולי השואה לא ישלמו עוד על תרופות

27.4.2014 / 11:10

במסגרת תכניתו של שר האוצר יתווסף סכום של מיליארד שקל לתקציב הסיוע לניצולי שואה, תגדל הקצבה המקסימלית של הניצולים ל-5,400 שקל ונזקקים יזכו למענק שנתי של 2,000 שקל

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: יותם בן-דוד

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תכנית משרד האוצר לסיוע לניצולי השואה בסך של כמיליארד שקלים לשנה. תקציב התכנית, שמטרתה לסייע לכ-200 אלף ניצולי שואה שחיים כיום בישראל, יתווסף ל-835 מיליון השקלים שהקצה משרד האוצר לטיפול בזכויות ניצולי שואה בחמש השנים הקרובות.

הסעיף המרכזי בתכנית, שהציגו לראשונה שר האוצר יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן לפני כשבועיים, הוא השוואת התנאים ליוצאי מחנות ההשמדה והגטאות שעלו ארצה אחרי 1953, לתנאיהם של אלה שעלו לפני שנה זו. עלותה של השוואת התנאים נאמדת בכ-277 מיליון שקלים, והתקציב הנוסף צפוי לשפר את תנאיהם של כ-18 אלף ניצולי שואה. הקצבה המקסימלית של אותם ניצולים תגדל ל-5,400 שקלים, לעומת קצבה מקסימלית של 1,800 שקלים שלה הם זכאים כיום.

עוד על יום השואה:
דוח האנטישמיות בעולם 2013: ירידה במספר התקריות
אבו מאזן: "השואה – הפשע המתועב ביותר בעידן המודרני"
דעה: חייבים להסביר גם לילדים מהו יום השואה

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
התקציב הנוסף צפוי לשפר את תנאיהם של כ-18 אלף ניצולי שואה. לפיד/יואב דודקביץ'

סעיף נוסף בתכנית החדשה כולל מתן מענק שנתי של כ-3,600 שקלים לניצולים שעלו לישראל אחרי 1953 ושאינם יוצאי מחנות השמדה וגטאות. עד כה זכו הניצולים להחזר של 4,000 שקלים פעם בשנתיים, רק עבור טיפולי שיניים ורכישת משקפיים. לאחר מועד אישור התכנית, יקבלו הניצולים 3,600 שקלים בכל שנה בהעברה ישירה לחשבונם, ללא צורך בהצגת מסמכים וקבלות. בנוסף לכך, ייערך שינוי במבחני ההכנסה שעורך המוסד לביטוח לאומי לטובת תשלום גמלות שונות, כך שאלו לא יכללו קצבאות המשולמות על ידי הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר.

עוד קובעת התכנית כי ההנחה שמקבלים ניצולי שואה בגין השתתפות עצמית ברכישת תרופות שנכללות בסל הבריאות תהפוך לפטור מלא. עד היום נדרשו ניצולי שואה לשלם 50% מהמחיר בהשתתפות עצמית. סעיפים נוספים בתכנית קובעים כי ניצולי שואה נזקקים יקבלו מענק שנתי של 2,000 שקלים. הניצולים אף יזכו לביקורי בית, לשירותי רווחה במרכזי יום ולסיוע נפשי גם לניצולים ממעגל שני בהתאם לצורכיהם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתכנית בפתח ישיבת הממשלה, וציין כי שר האוצר יציג לאזרחים ותיקים את המיזם למיצוי הזכויות של ניצולי השואה. "מוטלת עלינו חובה מוסרית לדאוג לכך שניצולי השואה בינינו יחיו את שארית חייהם בכבוד ובברכה", אמר נתניהו. מוטלת עלינו אחריות לאומית עליונה למנוע שואה נוספת, נעשה את שני הדברים".

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully