וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבודים באוסלו: מה מעכב את מינוי השגריר החדש?

27.4.2014 / 8:26

שלושה חודשים לאחר שהשגריר הישראלי בנורבגיה הושב ארצה, הדיון של ועדת המינויים של משרד החוץ שהייתה אמורה למנות שגריר חדש, נדחה ללא הסבר. "מבוכה מתמשכת, יש צורך דחוף"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הייתה תחושה שהמינוי של רפי שוץ לתפקיד כבר סגור". נעים עריידי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שגרירות ישראל באוסלו, בירת נורבגיה, מתנהלת זה כשלושה חודשים ללא שגריר מכהן, לאחר שהשגריר במדינה הוחזר ארצה בנסיבות מביכות שלא הותרו לפרסום. ביום חמישי האחרון הייתה אמורה ועדת המינויים של משרד החוץ לבחור שגריר ישראלי חדש במדינה, אך ברגע האחרון הוחלט – מסיבות לא ברורות – לפסוח על מינוי שגריר בנורבגיה, ולהותיר את השגרירות מיותמת.

בתחילת פברואר הוחלט במשרד החוץ להחזיר ארצה את השגריר באוסלו, נעים עריידי, וזאת על רקע פרשה מביכה, שפרטיה פורסמו בהרחבה בתקשורת הנורבגית. עריידי, פרופסור לספרות, אינו דיפלומט מקצועי והוא מונה לתפקיד במה שהוגדר "מינוי פוליטי" מטעם שר החוץ, אביגדור ליברמן, בשנת 2012.

עוד בוואלה! חדשות:
תושבי גבעת עמל לא מוותרים: הפגנה שנייה תוך שבוע
דיווח: חמאס לא פוסל אפשרות להכיר בישראל
8 פקחים חטופים באוקראינה: "מרגלים של נאט"ו"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, בכנס של הג'רוזלם פוסט בניו יורק, אפריל 2014. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט,
בדרך ל"מינוי פוליטי" נוסף? שר החוץ ליברמן/מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

בתחילת השנה, נאלץ עריידי לעזוב את המדינה, לאחר שהפרשה המביכה שהיה מעורב בה נחשפה בתקשורת הנורבגית. במהלך שהותו בנורבגיה, עריידי ניהל בלוג אישי באתר השגרירות שאותו נהג לעדכן מדי חודש בחוויותיו כשגריר. העדכון האחרון בבלוג פורסם בתחילת פברואר, ימים ספורים לפני שהוא עזב את המדינה בפתאומיות.

מאז עזיבתו של עריידי נותרה השגרירות באוסלו ללא שגריר. כמה פקידים בכירים במשרד החוץ הביעו עניין להחליף את עריידי באוסלו, כאשר המועמד המוביל לתפקיד היה הסמנכ"ל לענייני אירופה, רפי שוץ, שכיהן בעבר כשגריר ישראל בספרד ונחשב לאחד הדיפלומטים הוותיקים והמוערכים במשרד.

ימים ספורים לפני התכנסותה של ועדת המינויים של משרד החוץ, התקבלה ההחלטה לא להעלות את המשרה לדיון, מבלי שניתן לכך הסבר. גורם בכיר במשרד החוץ אמר לוואלה! חדשות כי מדובר בהתנהלות מוזרה: "יש צורך דחוף למנות שם שגריר. הייתה תחושה שהמינוי של רפי שוץ לתפקיד כבר סגור, ופתאום הגיעה ההנחיה לא להעלות את אוסלו לדיון בוועדת המינויים, בלי שום הסבר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הנשיא יאלץ לוותר על הביקור הרשמי?

בנוסף לעיכוב במינוי השגריר, לוואלה! חדשות נודע כי נשיא המדינה, שמעון פרס, קיבל לאחרונה הזמנה ממלך נורבגיה להגיע לביקור ממלכתי במדינה, אולם גורם בלשכתו מסר כי המצב הלא ברור בשגרירות מקשה על ההכנות לביקור. הממשלה השמרנית בנורבגיה, שעלתה לשלטון לפני שמונה חודשים, נחשבת לאחת הממשלות הכי פרו-ישראליות באירופה. הביקור צפוי להתקיים בחודש מאי.

גורמים בכירים במשרד החוץ הביעו חשד כי הסרת המשרה מסדר יומה של ועדת המינויים נעשתה בשל כוונתו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, לבצע "מינוי פוליטי" נוסף באוסלו. מלשכת השר נמסר בתגובה כי הדברים אינם נכונים וכי אין לשר כל כוונה למנות מינוי פוליטי בשגרירות בנורבגיה. הדיון במשרה נוספת שהייתה אמורה להיקבע בסבב המינויים האחרון, קונסול ישראל במונטריאול, נדחה גם הוא. ממשרד החוץ נמסר: "איננו יכולים להתייחס לשיקולים מקצועיים של ועדת המינויים".

בתוך כך, יצוין כי הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) שורה של מינויים עליהם המליצה ועדת המינויים של משרד החוץ בחודשים האחרונים, כולל מינוי שגרירים חדשים בהודו, יוון, פולין, ברזיל, צ'ילה, אורוגוואי, הפיליפינים, נפאל, אוקראינה, קולומביה ומיאנמר. כמו כן, ימונה קונסול כללי חדש באיסטנבול וקונסול כללי בעיר הסינית צ'נגדו, שם נפתחה לאחרונה קונסוליה ישראלית חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully