וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה הפלסטינית החדשה תכיר בישראל

הממשלה הפלסטינית החדשה תכיר בישראל, רצח ברמת הגולן, פעוטה טבעה באבו-גוש, עדויות חדשות נגד אולמרט, ישראל הציעה לרשות לבנות בשטחי C וחטיפת פקחים בינלאומיים באוקראינה

"הממשלה הפלסטינית החדשה תכיר בישראל ובהסכמים עמה"

על רקע הפיוס עם חמאס והחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני בישראל להפסיק את המשא ומתן, התכנסה היום (שבת) ברמאללה המועצה המרכזית של אש"ף (אחד הגופים המרכזיים בארגון שחרור פלסטין, א.י). יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס לממשלת האחדות שתוקם במסגרת הפיוס ואמר שלא היא תעסוק במשא ומתן עם ישראל, אלא אש"ף. כפי שדווח לראשונה אתמול בוואלה! חדשות, אבו מאזן הבהיר כי הממשלה החדשה תכיר בישראל.

"ענייניה של הממשלה החדשה הם עניינים פנימיים בלבד", הבהיר אבו מאזן. "יחד עם זאת, אני מכיר בישראל והיא תכיר בישראל. אני דוחה את האלימות והיא תדחה את האלימות. אני מכיר בלגיטימציה של ההסכמים הבינלאומיים והיא תכיר בהם. הממשלה (בראשות אבו מאזן, א.י) מחויבת לכל מה שאני מחויב. שאף אחד לא יטען עכשיו שמדובר בממשלת טרור".

רצח ברמת הגולן: "דקרתי את השותף שלי"

צעיר בן 22 הגיע לפנות בוקר (שבת) לשער קיבוץ כפר חרוב בדרום רמת הגולן, ואמר לשומר: "נעים מאד, פגעתי בשותף שלי". השומר המבוהל הזמין את כוחות מגן דוד אדום והמשטרה. כשהגיעו למקום, בסביבות השעה 5:00 לפנות בוקר, מצאו הצוותים את גופתו של אור ריבק, גם הוא בן 22, על רצפת החדר בדירת החשוד. הנרצח היה שעון על הספה כשהוא דקור בחזהו ומחוסר הכרה. מותו נקבע במקום.

אביו של אור ריבק התקשה לקבל את הבשורה המרה. "הוא היה חבר טוב, ילד טוב וחברותי", סיפר האב ראובן בכאב, "בחור עדין נפש, נשמה טובה". חברי הקיבוץ סיפרו כי האב היה "המום ומרוסק" לאחר ששמע כי אור נדקר למוות.

"באחד מחדרי הדירה שכב צעיר כבן 22 מחוסר הכרה עם סימני אלימות בפלג גופו העליון", כך סיפר פרמדיק מד"א, טאלב עבדאללה. "הוא היה ללא רוח חיים, ללא דופק וללא נשימה. הפציעות שלו היו קשות מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

יומני זקן: ראיות חדשות בפרשות ראשונטורס וטלנסקי

בשורות לא טובות לאהוד אולמרט: לאחר שבפרקליטות ניתחו את העדויות החדשות שמסרה יד ימינו לשעבר, שולה זקן, במסגרת הסדר הטיעון עמה, נערכו שם שורה של דיונים דרמטיים. בסופם נפלה ההחלטה לפנות לבית המשפט העליון ולבקש להציג ראיות חדשות בשני תיקים נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט - פרשת טלנסקי וראשונטורס. הראיות החדשות כוללות קלטות ויומנים שבהם תיעדה זקן פעולות שונות.

כזכור, בית המשפט המחוזי זיכה זיכוי גורף את אולמרט בשתי הפרשות וכעת תלוי ועומד בעליון ערעור המדינה על הזיכוי. אם יקבל העליון את בקשת הפרקליטות, הרי שהתיקים ראשונטורס וטלנסקי ייפתחו מחדש - כך פורסם הערב (שישי) בתכנית "שישי" בערוץ 10. ייתכן שהפרקליטות תגיש בשלב ראשון בקשה לעיכוב ההחלטה בערעור ורק בשלב השני תוגש הבקשה להצגת ראיות.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "אם וכאשר יהיו פעולות מול בית המשפט ניתן יהיה להתייחס לכך פומבי".

בפעם השלישית השבוע: פעוטה טבעה בבריכה, מצבה אנוש

בפעם השלישית השבוע: אחרי שתי טביעות קטלניות שגבו את חייהם של שני ילדים ברמת הגולן, טבעה בצהריים (שישי) פעוטה כבת שלוש בבריכה בחצר בית ביישוב אבו גוש. מצבה אנוש.

צוות מד"א שהוזעק לבית ברחוב עבד אל רחמן ביישוב מצא את הפעוטה אחרי שהיא חולצה מן הבריכה שבה היא טבעה , כשהיא מחוסרת הכרה. חובשים ופרמדיקים ביצעו בה פעולות החייאה ראשוניות, ולאחר מכן פינו אותה במצב אנוש לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לפני הפיצוץ: ישראל הציעה לרשות לבנות בשטחי C

ישראל הציעה לרשות הפלסטינית לבצע בנייה נרחבת בשטחי C, הנמצאים בשליטת ישראל, כחלק מהניסיון לשכנע את הפלסטינים להאריך את המשא ומתן - כך נודע היום (שישי) לוואלה! חדשות. ההצעה, שלא הוצגה עד כה במסגרת הפגישות בין הצוותים המדיניים, הוצעה לראשונה ביום שלישי האחרון במהלך פגישתם של שרת המשפטים, ציפי לבני, ושליח ראש הממשלה בנימין נתניהו, יצחק מולכו, עם הצוות הפלסטיני שבו היו סאיב עריקאת וראש המודיעין הכללי הפלסטיני, מג'ד פראג'. ההצעה לבנייה בשטחים נרחבים בשטחי C נכללה במכלול הצעדים שהציעה ישראל לפלסטינים, בנוסף לשחרור אסירים והקפאה חלקית של הבנייה בהתנחלויות.

לפי מקורות פלסטינים, נקבעה פגישה נוספת בין הצדדים להמשך השבוע, אולם לאחר טקס החתימה על הסכם הפיוס הפלסטיני בין פתח לחמאס בעזה ביום רביעי האחרון, הודיעה ישראל כי היא מבטלת את הפגישה. הפלסטינים הדגישו כבר בפגישה ביום שלישי כי הם שבים ודורשים הקפאה מוחלטת של הבנייה בשטחים לשלושה חודשים, שבמהלכם יפורטו גם גבולות המדינה הפלסטינית העתידית.

שמונה פקחים חטופים באוקראינה: "מרגלים של נאט"ו"

המשבר באוקראינה: בדלנים פרו-רוסים במזרח אוקראינה טענו היום כי שמונת המשקיפים הגרמנים, שאותם הם שבו אתמול סמוך לעיר סלוביאנסק, הם "מרגלים של נאט"ו". אתמול דווח כי חמושים השתלטו על אוטובוס, שעליו היו שמונה משקיפים מטעם הארגון לשיתוף פעולה וביטחון באירופה וחמישה חיילים אוקראינים. בתמורה לשחרור החטופים, דורשים הבדלנים את שחרור אנשיהם, שנכלאו במהלך המבצע הצבאי שמנהל צבא אוקראינה. צוות משא ומתן מטעם הארגון לשיתוף פעולה וביטחון באירופה נשלח לאזור במזרח אוקראינה, במטרה לקדם את שיחרורם.

רוסיה הכחישה את אחריותה לחטיפת המשקיפים ואמרה כי היא "תנקוט את כל הצעדים הדרושים על מנת להביא לשחרורם". שגריר רוסיה בארגון, אנדריי קלין, אמר כי בתור חברה בארגון, "רוסיה תפעל על מנת להביא לסיום המשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully