וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפיצוץ: ישראל הציעה לרשות לבנות בשטחי C

26.4.2014 / 0:13

לוואלה! חדשות נודע כי כחלק מהניסיון לשכנע את הפלסטינים להאריך את השיחות, הציעה לבני לעריקאת בפגישתם השבוע - טרם הפסקת המגעים - גם הקפאת בנייה חלקית ושחרור אסירים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ישראל הציעה לרשות הפלסטינית לבצע בנייה נרחבת בשטחי C, הנמצאים בשליטת ישראל, כחלק מהניסיון לשכנע את הפלסטינים להאריך את המשא ומתן - כך נודע אתמול (שישי) לוואלה! חדשות. ההצעה, שלא הוצגה עד כה במסגרת הפגישות בין הצוותים המדיניים, הוצעה לראשונה ביום שלישי האחרון במהלך פגישתם של שרת המשפטים, ציפי לבני, ושליח ראש הממשלה בנימין נתניהו, יצחק מולכו, עם הצוות הפלסטיני שבו היו סאיב עריקאת וראש המודיעין הכללי הפלסטיני, מג'ד פראג'. ההצעה לבנייה בשטחים נרחבים בשטחי C נכללה במכלול הצעדים שהציעה ישראל לפלסטינים, בנוסף לשחרור אסירים והקפאה חלקית של הבנייה בהתנחלויות.

לפי מקורות פלסטינים, נקבעה פגישה נוספת בין הצדדים להמשך השבוע, אולם לאחר טקס החתימה על הסכם הפיוס הפלסטיני בין פתח לחמאס בעזה ביום רביעי האחרון, הודיעה ישראל כי היא מבטלת את הפגישה. הפלסטינים הדגישו כבר בפגישה ביום שלישי כי הם שבים ודורשים הקפאה מוחלטת של הבנייה בשטחים לשלושה חודשים, שבמהלכם יפורטו גם גבולות המדינה הפלסטינית העתידית.

פיצוץ מדיני - כותרות נוספות:
אובמה מודה: "ייתכן שנדרשה הפסקה במו"מ"
"חמאס יודע: ממשלת האחדות הפלסטינית תכיר בישראל"
במקום להודות לאבו מאזן, נתניהו החליט לנתק מגע | פרשנות

שרת החוץ לשעבר, ציפי לבני, עם בכיר הרשות הפלסטינית, ד"ר סאיב עריקאת. יריחו, אוגוסט 2007. Emilio Morenatt, AP
לבני עם עריקאת/AP, Emilio Morenatt

בתוך כך, מקורות מצריים בכירים מגלים היום כי המשטר בקהיר והמועמד לנשיאות עבד אל-פתח א-סיסי היו בסוד המגעים לקראת פיוס בין חמאס ופתח. אבו מאזן עדכן את סיסי אישית במהלך פגישתם האחרונה לפני כשבועיים בקהיר. המצרים היו גם אלה שאפשרו את כניסתו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, לרצועת עזה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

גם ירדן בירכה על הפיוס

כמו כן, פגישות ההכנה בין בכיר פתח עזאם אל-אחמד לבין אבו מרזוק התקיימו בקהיר בחסות המודיעין המצרי. פקידים מצרים הביעו פליאה לנוכח התגובה הישראלית, ששללה את הפיוס הפלסטיני על הסף. אותם בכירים אמרו לוואלה! חדשות כי ההסכם הנוכחי משמעותו כי חמאס מקבל את דרישות ישראל והקהילה הבינלאומית, ולמעשה הממשלה החדשה תהיה כפופה לאבו מאזן כפי שדרשו הישראלים מלכתחילה.

בהמשך לתגובה המצרית לצעדיה האחרונים של ישראל, בירך הבוקר ראש ממשלת ירדן, עבדאללה א-נסור, את ראש ממשלת חמאס אסמאעיל הנייה על הסכם הפיוס הפלסטיני - כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא". א-נסור אמר כי "באמצעות כוונות טובות, צעדים שקולים וויתורים משני הצדדים ניתן להגיע לאחדות לאומית, אשר נחוצה היום יותר מאשר בעבר". עוד הדגיש א-נסור כי הסוגיה הפלסטינית עודנה בראש סדר העדיפויות של הממלכה הירדנית, שהמרכזית בהן היא סוגיית ירושלים.

(עדכון ראשון 15:4)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully