וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מודה: "ייתכן שנדרשה הפסקה במו"מ"

25.4.2014 / 13:23

בהתייחסות ראשונה להחלטת ישראל להשהות המגעים עם הרשות, אמר הנשיא האמריקני כי כעת על כל אחד מהצדדים לחשוב על אפשרויותיו. באותה נשימה הביע אופטימיות לגבי המשך התהליך

נשיא ארה"ב ברק אובמה במסיבת עיתונאים עם עמיתו מקוריאה הדרומית, פארק גון-הייה. סיאול, 25 באפריל 2014. רויטרס
עדיין אופטימי. אובמה, היום בסיאול בירת קוריאה הדרומית/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס היום (שישי) לראשונה להחלטתה של ישראל להפסיק לפי שעה את המשא ומתן עם הפלסטינים, בשל ההסכם שנחתם השבוע בין פתח לחמאס. אובמה, המבקר בימים אלה במזרח אסיה, אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיאת קוריאה הדרומית, פארק גון הייה, כי ייתכן שזהו אכן היה הזמן הנכון להשהות את המגעים המדיניים, וזאת כדי שכל אחד מהצדדים יוכל לשקול את האפשרויות העומדות בפניו.

עוד על הפסקת המו"מ עם הפלסטינים:
"חמאס יודע: ממשלת האחדות הפלסטינית תכיר בישראל"
במקום להודות לאבו מאזן, נתניהו החליט לנתק מגע
קרי מבהיר: "לא מאבדים את התקווה לשלום"

בנימין נתניהו, אבו מאזן. מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט, gettyimages, עיבוד תמונה
נתניהו ואבו מאזן/עיבוד תמונה, מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט, gettyimages

עם זאת, אובמה אמר כי לא איבד תקווה בכל הנוגע לתהליך במזרח התיכון, כשאמר כי הן ישראל הן הפלסטינים עדיין מעוניינים לגבש הסדר שלום כולל.

עמדתו האופטימית של אובמה מצטרפת להצהרה שהשמיע אמש שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שטען כי ארצו נחושה לשמור על הסיכוי להשיג הסדר. "לעולם לא נוותר על התקווה או על המחויבות שלנו לאפשרות של שלום", אמר קרי. "אנו מאמינים שזו הדרך היחידה. כרגע, אנו בנקודה מאוד קשה. תמיד יש דרך להתקדם, אך המנהיגים צריכים לעשות פשרות חיוניות".

דוברת משרד החוץ של ארצות הברית, ג'ן סאקי, אמרה כי קרי שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לדבריה, קרי הבהיר כי הוא מאוכזב מהכרזת הפיוס של פתח וחמאס, והדגיש כי ממשלת האחדות צריכה לעמוד באותם תנאים שאבו מאזן עצמו מאמין בהם - הימנעות מאלימות והכרה בזכות הקיום של ישראל. סאקי גם ציינה כי המתווך האמריקני לשיחות, מרטין אינדיק, "נשאר בשטח", וכי ארצות הברית קוראת לצדדים "לגלות איפוק מרבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully