וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל המשרד להגנת העורף התפטר: "אין סמכויות"

22.4.2014 / 14:52

דן רונן, שמונה לתפקיד רק ביולי, הסביר כי המשרד "הוקם על כרעי תרנגולת באופן לא מקצועי" וזכה ליחס לא הולם ממשרד הביטחון. גורם ביטחוני: על נתניהו להחליט אם לסגור המשרד

מנכ"ל המשרד להגנת העורף, ניצב (בדימוס) דן רונן, הודיע היום (שלישי) על התפטרותו ומתח ביקורת חריפה על כך שאין בידיו הסמכויות, הכלים והיכולת לממש את האחריות המוטלת עליו. "המשרד הוקם בשנת 2011 על כרעי תרנגולת באופן לא מקצועי ובהתבסס על תשתיות משרד הביטחון", אמר רונן. "מכאן, שתשתית ויכולת עבודה עצמאית לא ניתנו למשרד". הוא ציין כי המשרד, בראשותו של השר גלעד ארדן מהליכוד, זכה ליחס בלתי הולם מצד משרד הביטחון בראשותו של משה יעלון.

גורם ביטחוני בכיר הגיב להחלטתו של רונן, והסביר את ההשלכות הצפויות: "אם מחר יהיה אירוע מורכב כמו בסופה האחרונה, או שתפרוץ מלחמה – מי שיטפל כמו בעבר באזרחים יהיה משרד הביטחון וצה"ל, ולא המשרד להגנת העורף". אותו גורם הוסיף: "לאור ההתפטרות של המנכ"ל והטחת האשמה בעובדי משרד הביטחון, צריך ראש הממשלה להחליט אם סוגרים את המשרד להגנת העורף, או אולי לעשות זאת בהסכמה ורצון טוב של השר גלעד ארדן".

עוד על המשרד להגנת העורף:
מעט, מאוחר ומיותר: לאן נעלם השר ארדן בסופה?
פשרה בין יעלון לארדן: סמכויות יעברו למשרד להגנת העורף
בערכות המגן של האזרחים אין מזרקי אטרופין: "חוסר אחריות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר להגנת הסביבה גלעד ארדן שטים בנחל הקישון, פברואר 2011. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
המשרד ייסגר בהסכמה? השר ארדן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

יצוין כי במשרד להגנת העורף מתחו בחודשים האחרונים ביקורת חריפה על כך שהמשרד פועל למעשה ללא סמכויות וללא תקציבים ברורים שניתנים לו על ידי משרד הביטחון, ולכן אין ביכולתו לממש את אחריותו.

השר ארדן "ירש" בתפקידו את אבי דיכטר שהחליף את מתן וילנאי. וילנאי מונה מאז לשגריר ישראל בסין. ביולי 2013 הודיע ארדן על מינויו של רונן למנהל הכללי, בהסבירו כי הוא מומחה בתחום הגנת העורף, מכיר היטב את מערכי החירום במדינת ישראל ויש לו ניסיון פיקודי רב-ערך בהתמודדות עם מצבים של נפילות טילים בריכוזי אוכלוסין". רונן מצדו אמר אז: "כמי שהיה שותף להקמת מערך העורף במדינת ישראל וכיהן בתפקידים בכירים במערכת הביטחון, אני מודע לכובד האחריות הגלומה בתפקיד זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully