וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים מימונה בדרום: "נמשיך לשמוח למרות הקסאמים"

קולות "צבע אדום" שנשמעו אתמול בשדרות התחלפו בצלילי הדרבוקות ובמראות ההמונים שנהנים מאכילת מופלטות. בחגיגות בערים נוספות ברחבי הארץ השתתפו, כרגיל, פוליטיקאים רבים

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, מור שאולי; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

תושבי שדרות ממשיכים לחגוג - למרות הקסאמים: אתמול בבוקר (שני) התעוררו תושבי העיר לקול אזעקות "צבע אדום" שחייבו אותם להיכנס לחדרים הממוגנים ולמקלטים, אך בהמשך היום הצלילים הצורמים התחלפו בקולות ההקשות על הדרבוקות בחגיגות המימונה המסורתיות. "אנחנו נמשיך לחגוג למרות הקסאמים, אף אחד לא יעצור אותנו מלשמוח, לא קסאמים ולא שום דבר אחר", אמרה בתיה קטר, בעוד היא ממשיכה לעמול על הכנסת המופלטות. "אם יהיו קסאמים, ניכנס לחדרים הממוגנים ואז נחזור לחגוג".

עוד בוואלה! חדשות:
"הרוצח תועד נוטל מהמטבח שיפוד ששימש לרצח החייל במועדון"
"נייהד את העיר": עיריית ירושלים החרימה חמץ למוסלמים
הפרדה בחסות העירייה: מימונה לגברים בלבד באשדוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחגיגות המימונה באור עקיבא, אפריל 2014. יותם רונן
נתניהו ורעייתו במימונה באור עקיבא, הערב/יותם רונן

דוד יפרח, גם הוא תושב העיר, הבהיר גם הוא כי הניסיונות של ארגוני הטרור ברצועת עזה להפר את הילולת צאת החג לא יצלחו. "היום בבוקר נכנסו לממ"דים, אבל אנחנו כבר רגילים ל'צבע אדום' וזה לא יהרוס לנו את שמחת החג", אמר יפרח, שחוגג עם בני משפחתו את המימונה בביתו. יובל גבאי, חבר מועצת העיר, שהגיע לחגוג עם בני משפחת יפרח סיפר כי הוא בטוח שלמרות כל הקשיים, רוב תושבי שדרות ימשיכו לחגוג את הערב המיוחד. "התושבים חזקים, והחג המסורתי ימשיך למרות המצב הביטחוני", אמר.

לא רק בשדרות נערכו אתמול חגיגות המימונה המסורתיות. ברחבי הארץ התקיימו הילולות רבות, שמשכו אליהן, כבכל שנה, גם אישי ציבור ופוליטיקאים בכירים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף יחד עם אשתו שרה במימונה באור עקיבא, הסמוכה לביתו שבקיסריה. כמה מבכירי מפלגתו של נתניהו, בהם שר הפנים, גדעון סער, ושרת התרבות והספורט, לימור לבנת, השתתפו במימונה שאירגן ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס. ח"כ מירי רגב השתתפה במימונה בתל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יצחק הרצוג במימונה בנשר, אפריל 2014. כפיר פרץ,
הרצוג/כפיר פרץ

בבית שמש, הגיע לחגוג עם תושבי העיר ח"כ בנימין בן אליעזר (העבודה), והשתתף בחגיגות מימונה של ריצ'ארד פרס, חבר מועצת העיר וחבר מפלגת העבודה. יו"ר מפלגתו, יצחק הרצוג, השתתף במימונה בנשר, ואמר: "בעיניי זה חג יפהפה שעושה כיף מיוחד לעבור ממצות לחמץ. את הערב פתחתי בנשר ופגשתי קהל גדול, פסיפס מופלא של החברה הישראלית שבא לחגוג יחד את המימונה". שר הביטחון, משה יעלון, השתתף בחגיגות בבית משפחת קסלסי במודיעין. "זה בעיקר חג שמח לסיום ימי הפסח שבהם זכרנו את היציאה מעבדות לחירות, עם כל כך הרבה דברים טובים ומתוקים", אמר יעלון.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, נטל חלק חגיגות המימונה של הבית היהודי ברחובות. "המימונה הוא חג של קרוב לבבות ושל שלום, וגם היום אנחנו קוראים לשכנינו לשלום – ולא נפסיק לעשות זאת", אמר לנוכחים. יחד עם זאת, הוסיף כי "למטבע יש שני צדדים. כשאנחנו נקרא לשלום ונקבל טילים, אנחנו נדע להגיב. לא יסחטו אותנו ולא יאיימו עלינו. מול האחדות שבין פתח וחמאס, שהיא אחדות של טרוריסטים, אנחנו באים עם האחדות שלנו, של עם ישראל".

ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד) השתתף במימונה ברחובות, ואמר: "אני גאה לחוג את החג, שהחל אצל עדה אחת והפך לחג הכי ישראלי, שבו כל הדלתות פתוחות ללא הבדלי דת ומין. המימונה מחליפה את הדעות הקדומות במנהגים משותפים". לדבריו, "המימונה היא הזדמנות לחיזוק האחווה בין קבוצות השונות בחברה הישראלית, ועל רקע האירועים האחרונים לחיזוק האחווה היהודית-מוסלמית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מירי רגב במימונה בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך
נפתלי בנט במימונה של הבית היהודי ביבנה, אפריל 2014. דרור עינב
בנט ביבנה, הערב/דרור עינב
חגיגות מימונה ביבנה. דרור עינב
חגיגות מימונה ביבנה/דרור עינב
סגן השר במשרד ראש הממשלה, ח"כ אופיר אקוניס, פותח את חגיגות המימונה בבית משפחת איתח ביבנה.. נדב דואני,
ח"כ אופיר אקוניס, בחגיגות מימונה ביבנה/נדב דואני

לפניות לכתבים:
יניר יגנה - Yanirya1234@walla.co.il
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il


(עדכון ראשון: 21:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully