וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

58 הרוגים בהתקפה על בסיס או"ם בדרום סודאן

19.4.2014 / 4:57

חמושים התחזו למפגינים שלווים ותקפו מחנה המשמש מקום מקלט לאלפים מהקבוצה האתנית נואר. בין ההרוגים: ילדים, נשים ועשרה מהתוקפים. מועצת הביטחון של האו"ם: "זהו פשע מלחמה"

פליטים שנמלטו מהלחימה בעיר בור, דרום סודאן. ינואר 2014. AP
עקורים שנמלטו מאזור הלחימה בדרום סודאן/AP

58 נהרגו וכ-100 נפצעו בהתקפה של המון זועם על מחנה או"ם בדרום סודאן. המחנה, המשמש מקום מקלט ל-5,000 איש מבני הקבוצה האתנית נואר, ממוקם בבור, בירת מחוז ג'ונגלי, אליו הם נמלטו עם פרוץ העימותים האלימים במדינה בחודש דצמבר האחרון. "ילדים חסרי הגנה לחלוטין הותקפו במקום בו הם צריכים לחוש בטוחים", אמר נציג יוניצ"ף בדרום סודאן, ג'ונתן ויטץ'. "לא ניתן לתאר את הטראומה שחוו הילדים".

במהלך ההתקפה האלימה, שאירעה ביום חמישי האחרון, נפצעו שני חיילי או"ם ותושבים מקומיים. "אזרחים חמושים הגיעו למחנה כשהם מתחזים למפגינים שלווים. לאחר מכן, על אף יריות אזהרה של חיילינו, הם פרצו פנימה וירו לעבר העקורים שנמצאים במחנה", אמר דובר האו"ם, סטפן דוג'ריק. מזכ"ל הארגון, באן קי-מון, גינה את האירוע ואמר כי מדובר ב"התקפה ללא התגרות". מועצת הביטחון של האו"ם הביעה "זעם" על ההתקפה, וציינה בהודעה רשמית כי "התקפות על אזרחים וחיילי כוח או"ם מהווים פשע מלחמה". כוח האו"ם באזור אף קרא לחקירה מלאה של "הרצח הנתעב".

עוד חדשות מסביב לעולם:
"לנוסעים נאמר להישאר - הקברניט נטש את המעבורת"
אוקראינה: המנשרים האנטישמיים בדונייצק - מזויפים
התאונה הקטלנית אי פעם באוורסט: לפחות 12 הרוגים

אזרחי דרום סודאן מגיעים לבסיסי האו"ם, 19 בדצמבר 2013. רויטרס
אזרחים מבקשים מקלט בבסיס או"ם בדרום סודאן/רויטרס

נציג ארגון האו"ם בכוח המשימה לדרום סודאן, טובי לנזר, הזהיר כי מספר ההרוגים יכול להתברר כדרמטי הרבה יותר. "48 גופות הוצאו עד כה מהמחנה, בהן של ילדים, נשים וגברים, ועוד עשר גופות של החמושים שתקפו התגלו מחוצה לו. מניין ההרוגים עומד על 58, אולם עשרות נפצעו באורח קשה וכמות המתים יכולה לעלות", אמר.

בדצמבר האחרון אישרה מועצת הביטחון של האו"ם להכפיל את מספר אנשי הארגון בדרום סודאן ולשלוח אליה 5,500 חיילים, וזאת בשל פרוץ האירועים האלימים במדינה הצעירה בעולם. הצדדים שנמצאים בעימות הם הכוחות הנאמנים לנשיא סלבה קיר לבין אלה התומכים בסגן הנשיא שהודח ביולי האחרון, ריק מצ'אר. אלפי אזרחים וחיילים נהרגו ולמעלה מחצי מיליון אחרים נמלטו מבתיהם מאז. יותר מ-70 אלף אזרחים חיפשו מחסה בבסיסי האו"ם שבאזור, לאחר שאלה פתחו את שעריהם בצעד חריג ולנוכח המצב ההומניטרי הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully