וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלמו אלפי מבחנות עם נגיף הסארס הקטלני?

יותר מ-2,000 בקבוקונים המכילים דוגמיות של הנגיף הקטלני נעלמו ממכון המחקר פסטר בפריז. ראש המכון מרגיע: "הדוגמיות אינן מסוכנות". המעבדה נסגרה והרשויות פתחו בחקירה

מכון פסטר בפריז איבד 2,000 צלוחיות עם נגיף סארס. flickr  / knowtex,
"הדוגמיות אינן מסוכנות". מכון פסטר בפריז/flickr / knowtex

מכון המחקר הצרפתי פסטר פנה לרשויות כדי שיחקרו את היעלמותן של יותר מ-2,000 בקבוקונים המכילים חלקיקי סארס. עם זאת, המכון היוקרתי, הממוקם בפריז, מתעקש כי הדוגמיות החסרות אינן מהוות סכנה לציבור.

לפי הודעה של המכון, במהלך בדיקה שגרתית התגלה כי נעלמו 29 מיכלים שבהם אוחסנו 2,349 בקבוקונים, ובהם דוגמיות של הנגיף. "רוב הסיכויים שמדובר בטעות אנוש", אמר ראש המכון, פרופסור כריסטיאן ברשוט, "אבל איננו רוצים לפסול שום דבר". הוא הוסיף כי "ידוע לנו, כבר מרגע ההיעלמות, כי הדוגמיות אינן מסוכנות".

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
סלע, תקלה או ערפל – מה גרם למעבורת לשקוע?
אנשי אופוזיציה בסוריה טוענים: עוד תקיפה בנשק כימי
בקרוב בטורקיה: בתי כלא להומוסקסואלים בלבד

מנהל המכון הדגיש בדבריו כי "אף לא צלוחית אחת" יכולה הייתה להיעלם מהמקום מבלי שעברה חיטוי. הדוגמיות החסרות נאספו מאנשים שנדבקו במחלה בשנה בה היא התפרצה לראשונה מחוץ לגבולות סין, ב-2003. על פי המכון, הן כולן הוכחו כשליליות כבר באותה שנה, והמקרר שבו הן אוחסנו הופשר בשל תקלה לפני כשנתיים, פעולה שבוודאי השמידה את הווירוס. המכון סגר את המעבדה ממנה נעלמו הבקבוקונים ביום שני האחרון.

המחלה, הפוגעת בדרכי הנשימה, הופיעה לראשונה ב-2002. היא התפשטה ל-30 מדינות ויותר מ-8,000 בני אדם נדבקו בנגיף. עד כה דווח על מותם של 775 מקרי מוות שנגרמו כתוצאה מהמחלה, רובם בהונג קונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully