וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את החג

קצין משטרה נהרג בפיגוע ירי באזור חברון, פיגוע דקירה סוכל ליד אריאל, אוקראינה פתחה במבצע נגד בדלנים פרו-רוסים וחוליית חיזבאללה נתפסה בתאילנד. אלה הכותרות שעשו את החג

בערב החג: הרוג ושני פצועים בפיגוע ירי באזור חברון

קצין משטרה בן 47 נהרג אמש (שני) ושני נוסעים נוספים נפצעו מירי לעבר מכוניות ישראליות בכביש 35 לכיוון מזרח, סמוך לצומת תרקומיא-אידנא באזור חברון. מותו של הגבר נקבע בתום מאמצי החייאה של כוחות מגן דוד אדום שהוזעקו למקום. רעייתו בת ה-41 פונתה במצב בינוני בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שערי צדק בירושלים, כשהיא ירויה בפלג גופה העליון. ילד בן תשע פונה כשהוא באורח קל לבית החולים עם רסיס בחזה.

באירוע ירי אחר, נפתחה אש לעבר חיילים שפרקו נשק באזור. לא היו נפגעים באירוע. סמוך לאזור, בחווארה, נבי סאלח וחלחול, בין קריית ארבע לחברון, היו יידויי אבנים לעבר מכוניות ישראליות. לא היו נפגעים, אולם נגרם נזק לשמשת מכונית אחת.

פלסטיני שתכנן לבצע פיגוע דקירה נעצר ליד אריאל

פלסטיני נעצר בצהריים (שלישי) בחשד שתכנן לבצע פיגוע דקירה בצומת תפוח שליד אריאל בשומרון. ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי הפלסטיני, תושב הכפר ביתא אל-פוקא שמדרום לשכם, עורר את חשדם של שוטרי סיור שהיו בפעילות יזומה בצומת. כשבדקו אותו, נמצא בכיסו סכין. מחקירה ראשונית עלה כי הוא תכנן לדקור חייל במקום. הוא הועבר לחקירה במרחב שומרון.

דיווח: חוליית טרור של חיזבאללה נחשפה בתאילנד

חוליית טרור פעילה של חיזבאללה נחשפה בתאילנד - כך דווח באתר המקומי stop910.com, שנועד לעקוב ולחשוף פעילות חבלנית במדינה האסיאתית. לפי הדיווח, שטרם אומת רשמית על ידי הרשויות בבנגקוק, אחד הפעילים הוא יוסף עייד – מוסלמי שיעי ממוצא פיליפיני השייך ליחידת למבצעים הבינלאומיים של חיזבאללה באזור מזרח אסיה. השניים האחרים, שלא נמסרו פרטים על תפקידם בתא, הם דוד פרחאת ובילאל בחסון.

יוסף עייד (שמאל), דוד פרחאת (אמצע) ובילאל בחסון (ימין) – חברי חוליית חיזבאללה שנתפסה בתאילנד. צילום מסך אתר Lebanese Forces, צילום מסך
שלושת החשודים/צילום מסך, צילום מסך אתר Lebanese Forces

לפי ה"דיילי סטאר" הלבנוני, שמסתמך אף הוא על הדיווח באתר התאילנדי – השלושה, אשר עסקו באיסוף מידע מודיעיני - נעצרו בידי הרשויות המקומיות. עייד, כך נמסר, הוא בעל אזרחות תאילנדית.

4 הרוגים בתאונות דרכים בתוך יממה

ארבעה בני אדם נהרגו ביממה החולפת בתאונות דרכים ברחבי הארץ. הערב נהרג גבר בשנות ה-70 לחייו בתאונת דרכים בכביש 424 ליד מושב יד רמב"ם, סמוך לרמלה. זאת לאחר שהבוקר נהרג נהג כלי רכב פרטי, מהדי טאה בן 53, בהתנגשות עם משאית שהובילה חזירים בכביש 70 בין צומת כליל לעמקה, סמוך לנהריה.

אמש נהרג העיתונאי הוותיק ראובן פדהצור, ששימש פרשן לענייני ביטחון ב"הארץ" ובגלי צה"ל, בתאונת דרכים בכביש החוף באזור אור עקיבא. פדהצור, בן 66, בעברו טייס קרב בחיל האוויר, נהרג מפגיעת כלי רכב בעת שעמד עם אופנועו לצד כביש 2 לכיוון דרום. צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום קבעו את מותו.

בתאונה נוספת שאירעה אמש נהרג הולך רגל בשנות ה-30 לחייו בכביש 6 לכיוון דרום, סמוך למחלף שורק, מפגיעת מכונית. צוותים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו.

המבצע יצא לדרך: אוקראינה השתלטה על נמל תעופה

נשיא אוקראינה הזמני, אלכסנדר טורצ'ינוב, הכריז אחר הצהריים כי צבאו פתחה ב"מבצע למיגור הטרור" נגד בדלנים פרו-רוסים בעיר קראמאטורסק שבמזרח המדינה. טורניצ'וב הודיע לפרלמנט האוקראיני שהמבצע מתמקד ב"צפון מחוז דונייצק" ויתנהל "שלב אחר שלב, בצורה אחראית".

כלי תקשורת מקומיים ציטטו את סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס", שדיווחה כי ירי נשמע מכיוון נמל התעופה הצבאי בעיר. גם כתב של סוכנות הידיעות רויטרס דיווח כי שמע חילופי אש במקום. סוכנות הידיעות הרוסית RT צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי 11 בני אדם נהרגו, אך לדיווח אין כל אישור רשמי. לדברי הנשיא טורניצ'וב, הכוחות האוקראיניים השתלטו מחדש על נמל התעופה.

פרס פוליצר לעיתונים שחשפו את מסמכי סנודן

העיתונים "וושינגטון פוסט" ו"גרדיאן", שחשפו את מסמכי סנודן, זכו אתמול בפרס פוליצר לעיתונות בקטגוריית שירות לציבור, בטקס שנערך בניו יורק. הפרס הוענק להם על הפרסומים שלהם על אודות תכניות הריגול שמפעילה ארצות הברית, שהתבססו על הדלפותיו של אדוארד סנודן, שעבד בעבר בסוכנות לביטחון לאומי, NSA.

המסמכים שעסקו בתכניות הריגול של ארה"ב, גילו כי הממשל האמריקני אסף באופן שיטתי מידע על מיליוני אמריקנים דרך האזנות לשיחות טלפון ומעקב אחר הודעות דואר אלקטרוני, במטרה לסכל מתקפות טרור. בשל השערורייה שהתעוררה מפרסום המידע, נאלץ הנשיא ברק אובמה להגביל את המעקב.

"אני מצדיע לכתבים האמיצים ולעמיתיהם, שהמשיכו לעבוד חרף איומים בלתי רגילים, כולל השמדת חומרים עיתונאיים ושימוש בלתי הולם בחוקים נגד טרור", אמר סנודן, שמצא מקלט מדיני ברוסיה. סנודן מואשם בריגול והוא עלול לקבל עד 30 שנות מאסר אם יישפט בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully