וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות חרדים בירושלים ובאשדוד: "בלי פשרות"

13.4.2014 / 0:28

מאות מפגינים מחו על מעצרו של תלמיד ישיבה שסרב להתגייס לצה"ל. ח"כ פרוש הזהיר: "המדינה תהיה תחת מהומות ומחאות". עיתונים המזוהים עם הזרמים המתונים מצטרפים לשיח הבדלני

צילום: יצחקי אביטן - חדשות 24

(בחמישי: חרדים הבעירו צמיגים ויידו בקבוקים לעבר המשטרה)

מאות חרדים הפגינו אתמול(שבת) ברחוב בני ברית באשדוד ובכמה מוקדים בירושלים, במחאה נגד מעצר של אליהו כהן, תלמיד ישיבה, שנעצר ביום שני האחרון במהלך בדיקה שגרתית בה התגלה כי הוא התעלם מצווי זימון לצה"ל.

במהלך ההפגנה הבעירו המפגינים פחי אשפה ויידו אבנים. כוח משטרה שהגיע למקום ההפגנה בירושלים עצר שבעה חשודים במעורבות באלימות, ופינה את פחי האשפה הבוערים מהכביש. באשדוד עצרה המשטרה מפגין אחד בחשד למעורבות באלימות.

עוד בוואלה! חדשות:
נשות העבריינים: היעד החדש של המשטרה
ספרד: העיירה "להרוג יהודים" שוקלת לשנות את שמה
תושבי יצהר נגד צה"ל: "מסע צלב נגד מקום קדוש"

מאות חרדים הפגינו בירושלים נגד הגיוס. חדשות 24
הפגנות חרדים בירושלים, אתמול/חדשות 24

המפגינים הביעו תמיכה בתלמיד הישיבה ואמרו כי ימשיכו במחאות "כל עוד הוא יישאר מאחורי סורג ובריח". הוא נשפט ל-20 ימי מאסר, וצפוי להעביר את חג הפסח בין כותלי הכלא. חברי הכנסת החרדים ניסו ביום חמישי לפעול לשחרורו מול גורמים צבאיים, אך מאמצים אלה טרם הביאו לשינוי המצב.

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) נפגש השבוע עם מפכ"ל המשטרה והזהיר אותו כי מעצרו של תלמיד כהן יגרום "לאירועים שאינם בגבולות תחום השיפוט הצבאי, כאשר המדינה תהיה תחת מהומות ומחאות. כך שמפאת שלום הציבור, דווקא המשטרה האזרחית מחויבת להתערב".

כהן נמנה על קבוצה גדולה והולכת של בחורי ישיבות מהמחנה של הרב שמואל אוירבך, ממנהיגי הזרם החרדי-ליטאי, שהפסיקו לשתף פעולה עם הצבא. לפי ההערכות, מדובר במאות בחורים בגילאי הגיוס מישיבות ליטאיות המזוהות עם אוירבך, כמו פוניבז', גרודנא באשדוד, ישיבת חדרה, וחלק מהתלמידים בישיבות כמו מיר, חברון וקול תורה.

ישעיהו ויין, עורך עיתון "הפלס", המזוהה עם המחנה של אוירבך אמר הערב לוואלה! חדשות כי המפגינים לא ינוחו עד שתלמיד הישיבה יוכל לעשות את החג בביתו "ברוגע ובשלווה". "הבהרנו ואנו שבים ומבהירים, אם לתלמיד הישיבה לא יהיה חג, תהיה כאן חגיגה של ממש בכל רחבי המדינה", הוסיף.

מאות חרדים הפגינו בירושלים נגד הגיוס. חדשות 24
השיח הבדלני כובש גם את הזרם החרדי המתון. ההפגנה אמש בירושלים/חדשות 24

בסביבתו של הרב אוירבך מדגישים כעת כי כל הציבור החרדי התאחד תחת המסר של "בלי פשרות ובלי ויתורים". לטענתם, הוכח כי הדרך היחידה להתנהל מול הרשויות היא מאבק נחוש וחסר פשרות. "כל הדיבורים והשיחות שהתקיימו עד כה לא הובילו לשום מקום, כאשר הרשויות מנצלות את השיחות וממשיכות בדרך הכפייה הברוטלית", אמר גורם בסביבתו של אוירבך.

ביום שישי האחרון, ניתן היה לזהות את אחד הסימנים לכך שהשיח הבדלני של אנשי אוירבך כובש גם את הזרם החרדי המתון. מלבד "הפלס", גם העיתונים "המודיע" ו"המבשר", המזוהים עם הזרמים החסידיים המתונים, ביקרו את ההחלטה להשאיר את כהן בכלא במהלך הפסח, וסיקרו את ההפגנות שהתקיימו ערב קודם לכן. עם זאת, הביטאון "יתד נאמן", המזוהה עם הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, המנהיג המרכזי של הזרם החרדי-ליטאי שמוביל קו פשרני במאבק נגד הגיוס, התעלם מהפרשה.

(עדכון ראשון: 23:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully