וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: "פרו-רוסים מחזיקים בבני ערובה במזרח"

9.4.2014 / 0:20

המפגינים שהשתלטו על בניין שירותי הביטחון בלוהנסק במזרח המדינה הכחישו את הטענות: "לא צריכים בני ערובה כדי להשיג את מה שאנחנו רוצים". קרי האשים את רוסיה בליבוי הכאוס

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

המפגינים הפרו-רוסים, שהשתלטו על בניין שירותי הביטחון בעיר לוהנסק שבמזרח אוקראינה, הכחישו היום (שלישי) כי הם הטמינו חומרי חבלה במבנה או כי הם מחזיקים בבני אדם בניגוד לרצונם, כפי שטענו שירותי הביטחון האוקראיניים. "אין מטענים, אין בני ערובה. אנחנו לא צריכים בני ערובה כדי להשיג את מה שאנחנו רוצים", אמר אחד מהמפגינים, שהציג עצמו כמתאם הפעולה.

שירותי הביטחון האוקראינים טענו מוקדם יותר היום כי המפגינים במקום מחזיקים בכ-60 בני ערובה במקום. הפעילים הפרו-רוסים השתלטו על הבניין ביום ראשון בערב, בסדרת מתקפות על מזרח המדינה. באוקראינה ובמערב חוששים שרוסיה עומדת מאחורי האירועים האחרונים, כשמטרתה היא לשחזר את תרחיש חצי האי קרים ולספח לשטחה טריטוריות נוספת מאוקראינה.

עוד חדשות בעולם
סודות ושקרים בנושאת המטוסים הסודית של סין
תיעוד: יריבו הגדול של ארדואן הוכה בפרלמנט
קרי מאשים: ישראל הכריזה על 700 דירות בשטחים - ובום

מפגינים פרו-רוסים מחוץ למבנה ממשל בעיר לוהנסק, אוקראינה, 08 באפריל 2014. רויטרס
מפגינים פרו-רוסים מחוץ למבנה הממשל בלוהנסק/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי האשים בשימוע שנערך בפני ועדת החוץ של הסנאט היום את רוסיה בנקיטת אמצעים "בלתי-חוקיים ובלתי-לגיטימיים" שנועדו לערער את היציבות באוקראינה. "ברור כי הכוחות המיוחדים של רוסיה וסוכנים שלה זירזו את הכאוס של 24 השעות האחרונות", טען קרי והוסיף כי זה עשוי להיות "מעשה מתוכנן שעלול לתרץ התערבות צבאית, כפי שראינו בחצי האי קרים". שר החוץ הדגיש כי ארצות הברית מוכנה לנקוט בסנקציות "קשוחות יותר" נגד רוסיה, ומנה את תחומי האנרגיה, הכרייה והבנקאות כחלק מהאופציות שעומדות על הפרק.

אמש הודיע נשיא אוקראינה אלכסנדר טורצ'ינוב כי כוחות מיוחדים הצליחו לפנות את המפגינים הפרו-רוסים שצרו על בית הממשל המקומי בדונצק שבמזרח המדינה, שם הכריזו המפגינים על עצמאות ועל כוונה לקיים משאל עם על סיפוח לרוסיה. "אויביה של אוקראינה מנסים לשחזר את תרחיש סיפוח קרים, אבל לא ניתן לזה לקרות", אמר טורצ'ינוב. בנאום ששודר בטלוויזיה האשים טורצ'ינוב "קבוצות בדלניות ששירותי הביטחון הרוסיים מתאמים ביניהן" בניסיונות להעביר את האזור לשליטת מוסקבה.

(עדכון ראשון: 22:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully