וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: יריבו הגדול של ארדואן הוכה בפרלמנט

אדם שנכנס לבית המחוקקים באנקרה בעט וחבט במנהיג האופוזיציה כמאל קילצ'דאוגלו. משקפיו נשברו אך הוא לא נחבל באופן משמעותי. הצעיר, כנראה חבר ארגון קיצוני, נעצר לחקירה

עריכה: יאיר דניאל

מנהיג מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר בטורקיה, כמאל קילצ'דאוגלו, הותקף באלימות הבוקר (שלישי) בעת שהיה בדרכו לישיבת סיעה בפרלמנט באנקרה.

התוקף בעט בקילצ'דאוגלו והיכה אותו באגרופים. קילצ'דאוגלו מעד, ומשקפיו נשברו כשנפל על הארץ. הוא קיבל טיפול רפואי במקום. תגרות בין מחוקקים הן דבר שבשגרה בטורקיה, אך התקיפה האחרונה, שנעשתה בידי מסתנן לפרלמנט וכוונה נגד פוליטיקאי ותיק ובכיר, מתוארת כתקרית חמורה וחריג ביותר.

המשטרה זיהתה את התוקף בשם אורחאן עובייד, בעל עבר פלילי עשיר בעבריות אלימות ותקיפה. מניעיו אינם ידועים. לפי העיתון הטורקי "הורייט", הוא חבר בארגון לאומני קיצוני, ובעמוד הפייסבוק שלו מופיעות מודעות תמיכה בראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן.

חדשות נוספות מרחבי העולם
צ'ילה: רצחה את הבעל בגלל כסף - ובישלה את הגופה
צפו: המחוקק בגד באשתו - ונתפס על חם במצלמות
"השגריר הפלסטיני בפראג נהרג בפיצוץ ספר ממולכד"
החוקרת שעוררה תדהמה אושפזה במחלקה פסיכיאטרית

כמאל קילצ'דאוגלו  מנהיג מפלגת CHP של האופוזיציה, מותקף בפרלמנט של אנקרה. טורקיה, 8 באפריל 2014. מאתר העיתון פוסטה, צילום מסך
מימין: התוקף אורחאן עובייד, ומשמאל - ראש האופוזיציה קילצ'דאוגלו, הבוקר באנקרה/צילום מסך, מאתר העיתון פוסטה

בתחילה דווח כי התוקף נמנה על מפלג מפלגת השלום והדמוקרטיה (BDP) הפרו-כורדית, אך אנשיה מכחישים זאת בתוקף. בעדותו במשטרה, אמר התוקף כי המאבטחים התירו לו להיכנס לפרלמנט אחרי שאמר להם שהגיע להשתתף בישיבת הסיעה של קילצ'דאוגלו. "החלטתי להכות אותו. חיכיתי שהוא יכנס והרבצתי לו בהזדמנות הראשונה", העיד.

קילצ'דאוגלו התאושש מהתקיפה כעבור זמן קצר, וחזר לפרלמנט כדי לנאום מול חברי סיעתו. בתמונות שפורסמו בתקשורת הטורקית, נראים עמיתיו מצמידים מטבע ללחייו הסמוקות, כדי לסייע להפחית את הנפיחות. "אני קורא לכולם לשמור על איפוק, שכן הדרך לדמוקרטיה רצופה מהמורות", אמר. הוא הזכיר שגם מנהיג המפלגה המנוח, איסמט אינני, שכיהן כנשיא טורקיה בשנים 1950-1938, הותקף פיזית כמה פעמים בחייו.

מפלגתו של קילצ'דאוגלו היא השנייה בגודלה בטורקיה אחרי מפלגת "הצדק והפיתוח" של ארדואן (AKP). מפלגת השלטון שמרה על כוחה בבחירות האזוריות שנערכו בסוף החודש שעבר. אנשיו של קילצ'דאוגלו טוענים כי בערים רבות - ובפרט בבירה אנקרה - היו זיופים בקלפיות, שכללו הפסקות חשמל מכוונות בעת ספירת הקולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully