וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב החשוד בהשחתת רכב המח"ט: פחות ממלכתי ממני

7.4.2014 / 17:44

אביו של הנער בן ה-16.5 שנעצר בחשד שניקב את צמיגי רכבו של מח"ט שומרון בהתנחלות יצהר הביע תמיכה בבנו, ואמר: "כמשפחה אנחנו ממלכתיים, אך הילדים קצת פחות"

רכבו של מח"ט שומרון יואב ירום שהגיע לביקור ביצהר. אפריל 2014. דובר צה"ל
צמיגי רכב המח"ט שנוקבו ביצהר/דובר צה"ל

בעוד שוטרי משטרת מחוז ש"י פועלים לגיבוש ראיות נגד הנער בן ה-16.5 החשוד כי ניקב את צמיגי רכבו של מפקד חטיבת שומרון, אלוף-משנה יואב ירום, אתמול בהתנחלות יצהר, אביו יצא להגנתו היום (שני) ואמר: "אני בטוח שהוא לא היה שותף למעשה, לא כי הוא דיבר אתי, אלא מתוך ההיכרות שלי אתו". לדברי האב, "כמשפחה אנחנו ממלכתיים, אך הילדים קצת פחות". בשעות אחר הצהריים דן בית משפט השלום בירושלים בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של בנו.

עוד בוואלה! חדשות:
גורם ביטחוני: אסד השתמש בנשק כימי בחודש שעבר
חשד: רק בן 15 - וסחר בסמים קשים בתל אביב
דוח המבקר: ל-900 אלף אזרחים אין כסף לאוכל

הלילה נעצר הנער, הלומד בישיבת "דורשי יחודיך" ביצהר, על ידי שוטרי מפלג לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י ברובע היהודי בירושלים, שם הוא מתגורר. הוא חשוד שניקב את צמיגי הג'יפ של מפקד חטיבת שומרון בעת שהאחרון ביקר בהתנחלות יצהר. ככל הנראה, הפעולה נעשתה במחאה על הריסתם של שלושה מבנים בשבוע שעבר בגבעות הסמוכות להתנחלות. אל"מ ירום הגיע למקום עם סגן-אלוף שי קליפר, שצפוי להחליפו בתפקיד באוגוסט הקרוב. השניים נפגשו עם יהודה ליבמן, תושב יצהר ואחד ממנהיגי היישוב. כשיצאו מהפגישה, גילו השניים שהצמיגים נוקבו. חלק מתושבי היישוב הגיעו למקום וסייעו להם להחליף את הצמיגים.

"לשים סוף לתופעה"

אמו של הנער החשוד היא מרצה ידועה ומוכרת בציבור החרד"לי (חרדי-לאומי) - ציבור הכיפות הסרוגות בעל נטייה חרדית יותר. לדברי האב, חמשת ילדיו, חלקם מתגוררים ביצהר, פחות ממלכתיים ממנו ומרעייתו. בנושא היחס למדינה נחלק הציבור הדתי-לאומי לשתי קבוצות עיקריות: הציבור החרד'"לי נחשב לציבור אשר חלק מאנשיו לא תמיד מקבל את חוקי המדינה – בעיקר בסוגיות מדיניות. חלק מהם אף מוכן לעבור על החוק לשם מימוש האידיאולוגיה שבה הוא מאמין. הקבוצה השנייה נחשבת יותר "ממלכתית" שמקבלת את דין המדינה בכל מצב.

רוב תושבי ההתנחלות יצהר, המגדירים עצמם ציונים, מאמינים כי על המדינה לפעול על פי דין תורה, ובמקרים מסוימים הם סבורים שהחוק לא חל עליהם. לטענת חלק מהם, במקרה שבו הצבא פועל נגד האג'נדה שלהם, הוא לא חסין מפגיעה, כולל ניקוב צמיגי רכב של קצינים ויידוי אבנים על כלי רכב צבאיים.

דני דיין, לשעבר יו"ר מועצת יש"ע, אמר בעקבות המקרה כי "קו ישיר נמתח בין השתתפותם של חברי כנסת, רבנים, ראשי מועצות ומנהיגי ההתיישבות בקבלת הפנים החגיגית לבועז אלברט (תושב יצהר שחושמל בטייזר על ידי שוטרים, ש"ב) ביצהר בעת ששוחרר ממעצר, לבין ניקוב צמיגי רכבו של מח"ט שומרון". לדבריו, "הגיע הזמן להפסיק עם הקשקשת ולשים סוף אמיתי לתופעה. אם נדרשים לשם כך צווי הרחקה ומעצרים מנהליים - לו יהי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully