וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין מנסים להציל את המו"מ: "עוד פגישה היום"

7.4.2014 / 10:49

אחרי שהפגישה הלילית בחסות אמריקנית בין הצוות הישראלי לפלסטיני הסתיימה בלי התקדמות, אמר גורם אמריקני כי הם צפויים להימשך היום, והוסיף: "הפגישה הלילה הייתה מועילה"

צילום: רויטרס, אלי מנדלבאום; עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו בישיבת הממשלה: "צעד חד-צדדי פלסטיני ייענה בצעד חד-צדדי")

גורם אמריקני אמר היום (שני) לוואלה! חדשות כי בעקבות השיחות שנערכו אתמול בלילה בין גורמים ישראלים לפלסטינים, ביקשו שני הצדדים להמשיך במאמצים ולערוך היום פגישה נוספת. עוד הוסיף הגורם, כי הפגישה הייתה "רצינית ומועילה".

תהליך השלום - כותרות אחרונות:
בנט איים לתבוע את אבו מאזן בהאג - האם הוא יכול?
נתניהו: צעדים חד-צדדיים של הפלסטינים ייענו באותו מטבע
ג'יבריל רג'וב לוואלה! חדשות: "לא נאפשר שפיכות דמים"

אתמול התקבל הרושם שהשיחות הליליות בין צוותי המשא ומתן מצד ישראל ומצד הרשות הפלסטינית לא העלו דבר, אך היום נראה כי הצדדים עוד לא אמרו נואש. לאחר הפגישה שנערכה בחסות השליח האמריקני לשיחות, מרטין אינדיק, נודע לסוכנות הידיעות הצרפתית כי במהלך השיחה איים הצד הישראלי על הפלסטינים, נוכח פניית הרשות למוסדות הבינלאומיים כדי לקבל הכרה.

מרטין אינדיק, ציפי לבני, סאיב עריקאת. איי פי, אדריאן הרברשטיין ורויטרס, עיבוד תמונה
ייפגשו היום?/עיבוד תמונה, איי פי, אדריאן הרברשטיין ורויטרס

עוד בטרם השיחה אמרו בירושלים כי הסיכויים לגבש עסקה הולכים וקטנים, במיוחד לאחר האיום שהשמיע שר החוץ, אביגדור ליברמן, שאמר כי מפלגתו מעדיפה את הקדמת מערכת הבחירות על פני שיחזור "עסקת פולארד". הפלסטינים מצדם, הביעו זעם על הסנקציות שנקטה ישראל בעקבות פנייתם לאו"ם, ואמרו כי הצעדים הישראליים מקטינים מאוד את הסיכוי להארכת השיחות.

בישראל עדיין מתלבטים כיצד להגיב לפנייה הפלסטינית לאו"ם, מעבר לסנקציות המיידיות שננקטו נגד הפלסטינים. השאלה הגדולה, שדורשת הכרעה מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היא האם לדרוש מהפלסטינים לבטל את בקשות ההצטרפות ל-15 סוכנויות בינלאומיות שונות כתנאי להארכת המשא ומתן, או "לוותר" על הבקשות שכבר שוגרו, ולהסתפק בהתחייבות פלסטינית לא לבצע מהלכים דומים בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully