וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: צעדים חד-צדדיים של הפלסטינים ייענו בצעדים חד-צדדיים

6.4.2014 / 10:43

לדבריו, הצדדים היו קרובים לעסקה שתביא להארכת השיחות, "אך הרשות מיהרה להצטרף לאמנות בינלאומיות תוך הפרת ההסכמות". נתניהו הבהיר ש"האיום לפנות לאו"ם לא משפיע עלינו"

צילום: רויטרס, אלי מנדלבאום; עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הבוקר (ראשון) כי אם הפלסטינים ינקטו צעדים חד-צדדיים, ישראל תגיב באותו מטבע. בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) התייחס רה"מ למשבר בשיחות עם הפלסטינים, ואמר: "אנחנו מעוניינים להמשיך במשא ומתן, אך לא בכל מחיר". לדבריו, "האיום של הפלסטינים לפנות לאו"ם אינו משפיע עלינו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו. AP
מאיים. ראש הממשלה נתניהו/AP

נתניהו אמר כי "בחודשים האחרונים אבו מאזן סירב אפילו לדון בהכרה בישראל כמדינת העם היהודי. לצערי, כאשר התקרבנו לסיכום על עסקה להארכת השיחות, הרשות הפלסטינית מיהרה להצטרף לאמנות בינלאומיות, תוך הפרה של ההסכמות". נתניהו אמר כי "לפלסטינים יש הרבה מה להפסיד מהמלכים הללו. צעדים חד צדדיים מצדם ייענו בצעדים חד צדדיים מצדנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

היום: פגישה נוספת בין הצדדים

מקור המעורה בשיחות אמר כי נציגי ישראל והרשות הפלסטינית למשא ומתן צפויים להיפגש היום שוב עם השליח האמריקני מרטין אינדיק, כדי לדון בפתרון אפשרי למשבר שאליו נקלעו הצדדים. ביום שישי נועד אינדיק עם הממונה על המו"מ מטעם ישראל, השרה ציפי לבני. כמה שעות קודם לכן הוא נפגש עם הנציג הפלסטיני, סאיב עריקאת.

על אף הפסימיות האחרונה מצד ארצות הברית, גורמים המעורים בפרטי השיחות מספרים כי האמריקנים עדיין לא ויתרו על הניסיון להחזיר את המשא ומתן למסלול. לדבריהם, נציגי ארצות הברית ממשיכים לדחוק בשני הצדדים למצוא פתרון למחלוקת ולמנוע משבר אמיתי.

לקריאה נוספת
ג'יבריל רג'וב לוואלה! חדשות: "לא נאפשר שפיכות דמים"
קרי: "רגע האמת הגיע. אנו שוקלים את תפקידנו במשא ומתן"
מיוחד || מוניב אל-מסרי: אנחנו מכירים בקשר שלכם לארץ

שר החוץ ג'ון קרי ממריא מישראל. 1 באפריל 2014. רויטרס
שר החוץ קרי הצהיר כי וושינגטון לא תבזבז את זמנה לנצח/רויטרס

בסוף החודש צפוי לפוג המועד שנקבע להגעה להסכם מסגרת בין הצדדים – תשעה חודשים מתחילת המשא ומתן המחודש. בסוף השבוע אמר שר החוץ ג'ון קרי כי "הגיע רגע האמת", וכי ארצו שוקלת מחדש את תפקידה במשא ומתן, משום שיש גבול לזמן שהיא יכולה לבזבז על תהליך השלום אם הצדדים עצמם אינם מוכנים לקבל החלטות מכריעות. "זה לא מאמץ ללא גבולות", אמר קרי, "זה מעולם לא היה".

בהמשך, דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, מארי הארף, אמרה כי וושינגטון עודנה מחויבת לתהליך השלום, אך הוסיפה כי ישראל והרשות הפלסטינית צריכות לבצע את ההתקדמות במשא ומתן בעצמן. "אם לא תהיה התקדמות, אז לצערי התהליך יבוא לסיומו, אולם עוד לא הגענו לשלב הזה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully