וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שיגור הרקטות לנגב: חיל האוויר תקף ברצועה

4.4.2014 / 2:15

בצל ההודעה על ביטול שחרור האסירים, שיגרו הפלסטינים ארבע רקטות לאזור שדרות ושער הנגב, שהתפוצצו בשטחים פתוחים. כמה שעות מאוחר יותר השמיד צה"ל 5 יעדי טרור ברצועת עזה

סמוך לשעה 21:00 אתמול בערב (חמישי) נשמעה התרעת צבע אדום בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב. בתחילה לא זוהה מיקום הנפילות, אך שעתיים לאחר מכן אותרו ארבע רקטות שהתפוצצו בשטחים פתוחים. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. בתגובה לירי הרקטות, תקף סמוך לשעה 1:30 כלי טיס של חיל האוויר ארבע מטרות טרור בצפון רצועת עזה ואחת במרכזה, כך הודיע דובר צה"ל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

ההערכה במערכת הביטחון היא שהירי לעבר ישראל הגיע בצל פיצוץ שיחות השלום והודעתה של שרת המשפטים ציפי לבני, הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, כי ישראל לא תשחרר את האסירים במסגרת הפעימה הרביעית, בשל הצעדים החד צדדים שנקטו הפלסטינים כשפנו להכרה ולהצטרפות למוסדות בינלאומיים.

הירי לעבר ישראל מהרצועה התחדש לפני קצת יותר משבועיים, לפני חג פורים, אחרי תקופת שקט יחסי - וזה הגיע לשיאו עם שיגורן 60 רקטות מרצועת עזה ביום אחד. חמש מהרקטות התפוצצו באזורים מיושבים, ומערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות. אחת הרקטות התפוצצה בשדרות ופערה חור במדרכה. ההערכה היא כי כמעט מחצית מהן נפלו בשטחים פלסטיניים.

עוד בוואלה! חדשות:
"ישראל לא תשחרר את אסירי הפעימה הרביעית"
"הצדדים צריכים להסתכל במראה ולחשוב על עמיהם"
למרות המשבר במו"מ: אושר פרויקט במזרח ירושלים

הרמטכ"ל בני גנץ בהערכת מצב באוגדת עזה. דובר צה"ל
הערכת המצב באוגדת עזה עם התחדשות ההסלמה. מרץ 2014/דובר צה"ל

לפני שיגור הרקטות המסיבי של אותו הסלמה, טען גורם ביטחוני כי ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי "הרימו דגל לבן וביקשו להגיע להרגעה עם ישראל". הפלסטינים אף הודיעו על השגת הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי בתיווך מצרי, דבר שלא מנע מהירי מהרצועה להמשיך. בתגובה, באותו לילה תקף חיל האוויר 29 יעדים ברצועת עזה, בין היתר בערים חאן יונס ורפיח. במקביל, מסוקי קרב של חיל האוויר תקפו בירי מקלעים תנועות חשודות בעומק השטח הפלסטיני בדרום הרצועה.

בעקבות ההסלמה הורה אז שר הביטחון, משה יעלון, על סגירת המעברים לרצועה, ועל עצירת הביקורים של אסירים מעזה הכלואים בישראל. "כשלא יהיה שקט בדרום, גם ברצועת עזה לא יהיה שקט", אמר. עם זאת, שר הביטחון תלה את האחריות למתרחש ברצועה על הנהגת חמאס וטען שגם "הוא צריך לקחת בחשבון שלא נסבול את הירי לעברנו, ואם לא יידע לאכוף שקט, גם הוא ישלם מחיר כבד".

עדכון ראשון: 23:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully