וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצדדים צריכים להסתכל במראה ולחשוב על עמיהם"

סגנית דוברת משרד החוץ האמריקני, מארי הארף, הגיבה לתפנית הדרמטית במשא ומתן: "אנחנו לא מאשימים אף צד. התהליך נמשך וגם זו אמירה". קרי שוחח עם נתניהו ואבו מאזן

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

מחלקת המדינה האמריקנית התייחסה אמש (חמישי) למשבר במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. על רקע ההודעה בישראל על ביטול שחרור האסירים במסגרת הפעימה הרביעית של השיחות, אמרה סגנית דוברת משרד החוץ האמריקני, מארי הארף, כי "לא הודיעו לנו על כל החלטה לביטול הפעימה הרביעית. שני הצדדים הראו במהלך השיחות כי הם מעוניינים להמשיך. אין לי תחזית אם יהיו עוד פגישות, אך התהליך עודנו נמשך ולא הפסיק. שני הצדדים צריכים להסתכל במראה ולחשוב כמה התהליך הזה חשוב לעמים שלהם". היא הוסיפה כי שר החוץ ג'ון קרי שוחח היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות אבו-מאזן בטלפון.

על אף ההתפתחות האחרונה, הארף הסתייגה מקביעה נחרצת לגבי עתיד המשא ומתן. "לא נפרט על הצעדים וההחלטות הקשות שהצדדים צריכים לקבל, כולם יודעים אותם. אבל אנחנו מחויבים לתהליך במאה אחוז", אמרה.

עוד בנושא תהליך השלום:
"ישראל לא תשחרר את אסירי הפעימה הרביעית"
"הפגישה בין לבני לעריקאת נראתה כמו זירת קרב"
ניסיון להצלת המו"מ: פגישת חירום משולשת בירושלים

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, ינואר 2014. AP
"אנחנו מחויבים לתהליך במאה אחוז". קרי/AP

בהתייחסה לפגישת החירום קשה של נציגי ישראל והרשות הפלסטינית אתמול בלילה בניסיון להאריך את המשא ומתן, אמרה הארף כי "אף אחד מהצדדים לא אמר כי הוא מעוניין לעזוב את השיחות, שניהם אמרו שהם מעוניינים לנסות ולמצוא פתרון. עצם הימשכות השיחות והתהליך היא אמירה בפני עצמה. אנחנו לא מתרכזים ב-29 באפריל, המועד המקורי לסוף המשא ומתן. ההחלטות ייעשו קשות יותר ככל שמועד זה יתקרב, אבל אף אחד לא מסתכל על לוח השנה. אנו מתרכזים בלנסות ולהביא להתקדמות. שני הצדדים נקטו צעדים לא מועילים, אבל אנחנו לא מאשימים אף צד".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בנימין נתניהו, אבו מאזן. מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט, gettyimages, עיבוד תמונה
מה אמר קרי לצדדים? נתניהו ואבו מאזן/עיבוד תמונה, מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט, gettyimages

הפלסטינים הציגו אמש תנאים חדשים להארכת המשא ומתן במהלך הפגישה עם נציגי ישראל. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" צוטט היום סאיב עריקאת, שהציג את שבעת התנאים:

1. הכרה בכתב מצדו של נתניהו במדינה פלסטינית בקווי 67' שבירתה מזרח ירושלים.
2. שחרור 1,200 אסירים פלסטינים, אשר לדברי הפלסטינים, הוסכם על שחרורם בתקופת ממשלת אולמרט. בין האסירים גם מרואן ברגותי, אחמד סעאדאת, שנחשב למתכנן רצח שר התיירות רחבעם זאבי, ופואד אל-שובכי, שהיה המעורב בניסיון הברחת הנשק בספינה קארין איי.
3. יישום הסכם המעברים והסרת המצור מרצועת עזה.
4. החזרת מגורשי כנסיית המולד.
5. עצירת הבנייה במזרח ירושלים ופתיחת מוסדות הרשות בבירה אשר נסגרו בידי ישראל.
6. מתן אזרחות מלאה ל-15 אלף פלסטינים במסגרת הליך איחוד משפחות.
7. הפסקת החדירות הישראליות לאזורים אשר בשליטת הרשות, הפסקת המעצרים והחיסולים ומתן השליטה לרשות באזור C.

יצוין כי בהמשך התנערו גורמים רשמיים ברשות מהרשימה.

שרת המשפטים ציפי לבני, ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
הודיעה היום על ביטול הפעימה הרביעית. לבני/אדריאן הרבשטיין

קודם לכן הודיעה שרת המשפטים ציפי לבני, הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, כי ישראל לא תשחרר את האסירים במסגרת הפעימה הרביעית, בשל הצעדים החד צדדים שנקטו הפלסטינים כשפנו להכרה ולהצטרפות למוסדות בינלאומיים. "נוצרו תנאים חדשים, וישראל לא יכולה לשחרר את אסירי הפעימה הרביעית", אמרה. לדבריה, על הצדדים להעריך כעת מחדש את צעדיהם באים.

עריקאת תקף היום את האסטרטגיה של נתניהו וממשלת ישראל במילים קשות. "(מציעים לנו) רשות ללא רשות, כיבוש ללא מחיר והפרדת עזה מהגוף הפלסטיני תוך מניעת סמכות אמיתית מהרשות הפלסטינית", אמר. עוד הוסיף עריקאת כי אבו מאזן אמר לקרי כי "אינו מוכן לסגת מההצטרפות לארגונים הבינלאומיים, והוא מוכן להיהרג על כך".

עדכון ראשון: 23:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully