וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל במג"ב: 27 שוטרות לא קיבלו משכורת מאז גיוסן

2.4.2014 / 22:01

השוטרות, המוצבות בתפקיד מבצעי, לא מקבלות את שכרן - 400 שקלים - כבר 3 חודשים. מדובר בין היתר בחיילות בודדות ש"לא סוגרות את החודש". המשטרה: "זו תקלה במערכת ממוחשבת"

שוטרות מג"ב. יובל בן אבו, ג'יליס
שוטרות מג"ב. למצולמות אין קשר לכתבה/ג'יליס, יובל בן אבו

27 שוטרות סיירות המשרתות בשירות סדיר במשמר הגבול לא מקבלות את שכרן זה שלושה חודשים - כך נודע לוואלה! חדשות. מדובר במשכורות המסתכמות בסך הכל ב-400 שקלים, שלא הופקדו בחשבונות הבנק של אותן שוטרות, מאז גיוסן בתחילת השנה. בחלק מן המקרים, מדובר בשוטרות בודדות, שאינן מצליחות "לגמור את החודש", או לקנות מצרכים בסיסיים לשם קיומן.

בצעד נואש, פנו כמה מהשוטרות שלא קיבלו את שכרן לעמותת "בית חם לכל חייל" על מנת לקבל סיוע כספי שיאפשר להן להתקיים. במקביל, מנכ"לית העמותה שפרה שחר פנתה למשטרה ולמג"ב, וביקשה מהגורמים הממונים לטפל באופן מידי במחדל. "הם נתנו לי שלל תירוצים מצוצים מהאצבע, בהם שהמערכת החכמה החדשה קרסה ושהייתה תקלה", אמרה.

כדי לפתור את העניין סופית, פנתה שחר לראש תחום תיאום וארגון בלשכת המפכ"ל, יוסי בנצקי. "הוא ביקש ממני כמה ימים לפתור את העניין, וביקשתי שזה ייקח לא יותר מכמה שעות", סיפרה והוסיפה כי אמרה לו: "תוציאו מהקופה הקטנה, תחלקו צ'קים - גם ככה השכר שלהן זה שכר עבדים". לדבריה, בשל המצב הבעייתי אליו נקלעו הבנות, נאלצה העמותה לחלק להן תווי קנייה כדי שיוכלו לרכוש מוצרים. "הבנות האלו הגיעו למצב שאין להן כסף לקנות תחבושות היגייניות", המשיכה.

היא סיכמה את הדברים במכתב בהול שהעבירה ללשכת המפכ"ל ולבנצקי: "אנחנו רואים את העניין בחומרה רבה ומבקשים את התערבותך הדחופה לתיקון העוול לאלתר – שכולל תשלום המשכורת הנוכחית וכן תשלום רטרואקטיבי לכל השכר שלא שולם עד כה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "לצערנו, אכן נגרם עיכוב בתשלום שכרן של חלק מהשוטרות עקב הפעלתה של מערכת כוח אדם חדשה במשטרת ישראל. ללא כל קשר לפניה, לאותן שוטרות ניתן באופן מידי מענה רווחתי הולם עד לתשלום המשכורת במלואה שיתבצע בימים הקרובים".

סיירות המשרתות במשמר הגבול הן שוטרות שעוברות הכשרה של תומכות לחימה, אך בפועל מבצעות עבודות של לוחמי משמר הגבול. בין השאר, הן מוצבות במרכז ירושלים, ואחראיות על אבטחה וחיפוש אחר חשודים פוטנציאליים בבירה.

עוד בוואלה! חדשות
ניסיון להציל את המו"מ: פגישת חירום משולשת בירושלים
דפני ליף: המשטרה צריכה לתת את הדין
צפו: העובדים מחו נגד פיטורים ושפכו מים על המנכ"ל

  • עוד באותו נושא:
  • מג"ב
  • שכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully