וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה צריכה לתת את הדין

2.4.2014 / 13:34

היועץ המשפטי לממשלה משך את כתב האישום בגין תקיפת שוטר נגד עשרה פעילי המחאה החברתית. דפני ליף, שזוכתה גם היא, מספרת על ההקלה שחשה, אבל גם מזכירה על הלקח שנלמד

אתמול היה יום טוב. אחרי שנה ושלושה חודשים של הליכים משפטיים, היועץ המשפטי הודיע שהוא מושך את התיק שלי ושל תשעה אנשים נוספים. אתמול היה יום טוב, היה רגע של נחת. השיחה עם עורכת הדין שלי, גבי לסקי, הייתה מרגשת, אני חושבת שיותר מהכל אמרתי לה תודה איזה עשר פעמים רצוף. אחריה שוחחתי עם ההורים שלי, הם שמחו עוד יותר ממני. והאמת, יותר מהכל, שמחתי בשבילם, התקופה הזו לא הייתה להם קלה.

אתמול היה יום להגיד בו תודה. תודה לכל מי שתמך, פרסם סטטוסים, הגיע לבית המשפט לתמוך, המשיך לסקר את המשפט לאורך התקופה, הציע עזרה, כתב הודעה או צלצל על מנת להביע הזדהות. אז תודה. תודה לכולכם ולכולכן. ברור לי שבלי הלחץ הציבורי התיק הזה היה נגרר ומושתק עוד יותר מעכשיו.

אתמול היה יום טוב, אבל היום יום חדש, יום שבו צריך לחזור ולהיות מפוכחים. יש עוד פעילים של המחאה החברתית שעומדים למשפט. וצריך לזכור שלפני שהוגש כתב אישום נגדי ונגד חברי השיחה לא הייתה סביב הזכאות שלי, אלא סביב האלימות המשטרתית במשמרת מחאה לגיטימית.

גם התעמרתם וגם האשמתם

המשטרה עדיין צריכה לתת את הדין, לקחת אחריות על הפעילות שלה. על האלימות המופרזת שבה היא נוהגת באזרחים נורמטיביים שממשים את הזכות להפגין. יש הבדל משמעותי בין לשמור על הסדר הציבורי לבין הפעלת כוח לא סביר על אנשים, להתעמר בהם ואז גם להאשים אותם בתקיפת שוטר.

אתמול היה יום טוב. אבל היום ברחבי הארץ יש אנשים רבים שסובלים מהאלימות המשטרתית. וגם המשטרה סובלת ממנה, היא לא מועילה לה כלל, אל לדימוי הציבורי או לאמון הציבור בה. הייתי מצפה שמפכ"ל המשטרה ישחרר הודעה רשמית שבה הוא אומר שמשטרת ישראל לוקחת אחריות, שהם הולכים לעשות בדק בית רציני בשימוש בכוח שלהם, לתדרך מחדש את כוחות המשטרה כך שהגבול בין שמירה על החוק לבין פגיעה באזרחים תהיה ברורה. מאוד ברורה.

אתמול היה יום טוב, אבל הדרך עוד ארוכה. הדרך עוד ארוכה לחברה סובלנית, צודקת, חברתית ששמה את הערך "חמלה" הרבה לפני הערך "כוח". יש עוד דרך ארוכה לעבור על מנת שישראל תהפוך להיות מקום שבו לצעירים יש עתיד ולקשישים יש אפשרות להזדקן בכבוד. אבל למרות הדרך הארוכה, זה בסדר לקחת רגע ולהודות שאתמול היה יום טוב, שהיום אני מחוייכת בגלל שההאשמות נגדי הוסרו ואיתן גם הניסיון לסמן אותות קין על מי שמנסה לדחוף לשינוי. זה לא אומר שהיום זה לא יכול לקרות, אבל אולי נזכור את הרגע הזה ונדע שאפשר גם אחרת. שזכות ההפגנה היא זכות יסוד, ושמערכת כוחנית לא מצליחה תמיד לכופף יושרה.

לכל הטורים של דפני ליף בוואלה! דעות

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully